رضا ناجی: شمس تبریزی خیلی به من می‌آمد اما شهاب حسینی آن را بازی کرد

بازیگر فیلم سینمایی «آواز گنجشک‌ها» گفت: بسیار دوست داشتم که نقش شمس تبریزی را بازی کنم و فیلمنامه‌اش را خوانده بودم اما متاسفانه و یا خوشبختانه قسمت من نشد و شهاب حسینی آن را بازی کرد؛ فکر می‌کنم نقش شمس تبریزی خیلی به من می‌آمد.

رضا ناجی: شمس تبریزی خیلی به من می‌آمد اما شهاب حسینی آن را بازی کرد

رضا ناجی در توضیح شرایط این روزهای خود بیان کرد: این روزها بیکارم و خانه نشین. ۵ فیلمم آماده پخش است؛ ابتدای کرونا بیشتر آنها آماده بود ولی هنوز مانده اند و پخش نشده اند چرا که تهیه کنندگان آثار را نگه داشتند. مدتی طولانی سینماها تعطیل بود به همین دلیل وضعیت مالی تهیه کنندگان خوب نیستند و دنبال این هستند که هزینه ای که برای تولید گذاشته اند را دربیاورند.

بازیگر فیلم سینمایی باران (مجید مجیدی ۱۳۷۹) افزود: اگر تهیه کنندگان آثارشان پخش نشود قاعدتا سرمایه شان هم بازنمی گردد.

ناجی ادامه داد: در یکسال گذشته که بیکار بودم به هیچ کاری دعوت نشدم. البته کلا کار نیست و تعداد آثاری که ساخته می شوند بسیار کم است. کسانی که کار می کنند وضعیت مالیشان خوب است و البته آنان نه برای سینما بلکه برای نمایش خانگی کار می کنند. با هرکسی که صحبت می کنم می گویند سرمایه ما بازنگشته است.

رضا ناجی: شمس تبریزی خیلی به من می‌آمد اما شهاب حسینی آن را بازی کرد

بازیگر مجموعه عشق تعطیل نیست (بیژن بیرنگ ۱۳۹۳) در پاسخ به این پرسش که از زمان آخرین پروژه ای که بر سر کار بوده است چقدر زمان می گذرد، تصریح کرد: آخرین کارم سال گذشته سریال خداداد برای شبکه دو بود.

وی افزود: آخرین فیلمم برنده ها (حسن ناظر ۱۳۹۸) به تازگی ۵ جایزه از لندن گرفت و من را هم دعوت کردند که متاسفانه نتوانستم بروم.

بازیگر فیلم سینمایی بید مجنون (مجید مجیدی ۱۳۸۳) تصریح کرد: منتظریم که اوضاع خوب شود اما در این مدت هیچ صحبتی برای هیچ کاری با من نشده است.

رضا ناجی: شمس تبریزی خیلی به من می‌آمد اما شهاب حسینی آن را بازی کرد

ناجی در پاسخ به این سوال که در کارنامه کاری اش کدام اثر یا آثار را بیش از سایر کارهایش دوست دارد، گفت: همه کارهایم را دوست دارم چون کارهایی که انجام داده ام (نه به گفته خودم که طبق گفته مردم) همه خوب بودند و حرفی برای گفتن و پیامی برای مخاطب داشتند.

بازیگر فیلم سینمایی نهنگ عنبر (سامان مقدم ۱۳۹۴) توضیح داد: آواز گنجشک ها، بچه های آسمان، باران، باد در علفزار می پیچید و همین آخرین کارم برنده ها را بسیار دوست دارم.

وی افزود: در برنده ها حرف دل مردم را گفته ام و انشالله وقتی که فیلم بیاید خواهید دید.

بازیگر مجموعه تلویزیونی از یاد رفته (فریدون حسن‌پور ۱۳۸۸) در پاسخ به این پرسش که چه نقشی را بسیار دوست داشته که بازی کند و نتوانسته است، اظهار داشت: بسیار دوست داشتم که نقش شمس تبریزی را بازی کنم و فیلمنامه اش مست عشق (حسن فتحی ۱۳۹۸) را خوانده بودم اما متاسفانه و یا خوشبختانه قسمت من نشد و شهاب حسینی آن را بازی کرد.

رضا ناجی: شمس تبریزی خیلی به من می‌آمد اما شهاب حسینی آن را بازی کرد

وی توضیح داد: صحبت آن شده بود؛ مثلا با یکی از کارگردانان صحبت شده بود که مولانا را کار کنم و با همان کسی که فیلم شمس تبریزی را ساخت صحبت داشتم که بالاخره نشد. مشکل تهیه کننده یا کارگردان بود و هرچیز دیگر بالاخره نشد. من حتی سفارش کرده بودم که حاضرم این کار را انجام دهم و فکر می کنم نقش شمس تبریزی خیلی به من می آمد؛ منتها قسمت نشد.

بازیگر فیلم سینمایی آپاچی (آرش معیریان ۱۳۹۷) خاطرنشان کرد: آخر سر فهمیدم که با کسی که تهیه کننده اصلی کار بود صحبت نکرده بودم و نمی دانستم. یعنی می دانستم که این کار انجام می شود اما نمی دانستم که تهیه کننده کیست. مسئله این است که وقتی فیلمی ساخته می شود با تعداد زیادی صحبت می کنند؛ مثلا تهیه کننده دنبال کارگردان می گردد و صحبت می کند ولی به توافق نمی رسند و پیش کارگردان دیگری می روند.

ناجی توضیح داد: یک بازیگر همیشه دوست دارد مردم خوشحال باشند و بیایند و فیلمش را ببینند. امروز اما هیچکس به سینما نمی آید و این ناراحت کننده است چون هنرمند همیشه دوست دارد مردم بخندند و خوشحال باشند و بیایند فیلم را ببینند.

رضا ناجی (۱۳۲۱)، بازیگر سینما و تلویزیون و نخستین بازیگر ایرانی دریافت‌کننده خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد از پنجاه و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین است. از مهم‌ترین فیلم‌های رضا ناجی می‌توان به بچه‌های آسمان، باران، آواز گنجشک‌ها، باد در علفزار می‌پیچد و ترنج اشاره کرد.

ناجی بازیگری را از سال ۱۳۴۱ خورشیدی آغاز کرد و با بازی در فیلم‌های مجید مجیدی به شهرت رسید. با دریافت جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد جشنواره برلین ۲۰۰۸ به اوج شهرت خود رسید. به منظور پاسداشت وی در شهر تبریز سینمایی به نام ناجی در مجموعه سینمایی ۲۹بهمن ثبت گردید.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۶۶۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت