بازیگری که قتل همسرش بدنامش کرد، درگذشت

رابرت بلیک، بازیگر تلویزیون که برای احتمال قتل همسرش دادگاهی هم شده بود از دنیا رفت.

بازیگری که قتل همسرش بدنامش کرد، درگذشت

رابرت بلیک، بازیگر برنده امی که همواره تحسین شده بود اما در ماجرای قتل همسرش با بدنامی روبه‌رو شد، در ۸۹ سالگی از دنیا رفت.

در بیانیه‌ای گفته شده وی بر اثر بیماری قلبی و در کنار خانواده‌اش از دنیا رفت.

بلیک بازیگر تحسین شده سریال تلویزیونی دهه ۱۹۷۰ «بارتا» بود اما پس از ماجرای تیراندازی به همسرش در خیابان در سال ۲۰۰۱ که یک تراژدی هالیوودی بود، هرگز از آن رهایی نیافت.

وی به عنوان یکی از بازیگران مطرح نسل خود شناخته می‌شد و آنچه از وی به یاد مانده نه بازیگری خشن با موهای سیاه در نقش بارتا، که یک متهم به قتل با موهای سفید است.

این بازیگر در دادگاه با تاکید می‌گفت در قتل همسرش نقشی نداشته و هیات منصفه هم در نهایت وی را تبرئه کرد اما او را مسئول مرگ دانست و به پرداخت ۳۰ میلیون دلار به خانواده همسرش محکوم کرد که به ورشکستگی وی انجامید و دختر مشترکشان هم در کنار خانواده مادرش بزرگ شد.

این پایانی دردناک برای بازیگری بود که از کودکی در کانون توجه بود و با بازی در کمدی «گروه ما» و فیلم سینمایی کلاسیک «گنجینه سیرامادره» به شهرت رسید. اوج کار وی با سریال پلیسی تلویزیونی «بارتا» در سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۸ بود [که در ایران هم روی آنتن می‌رفت] رقم خورد. او در این سریال در نقش کارآگاهی بازی کرد که یک طوطی خانگی را همیشه روی شانه‌اش داشت و علاقه خاصی داشت تا با هویت مبدل به حل پرونده‌ها بپردازد.

بلیک سال ۱۹۷۵ برای ایفای نقش تونی بارتا برنده جایزه امی شد. سال ۱۹۹۳ او یک امی دیگر برای ایفای نقش شخصیت اصلی در فیلم «روز داوری: ماجرای جان لیست» دریافت کرد که نقش مردی آرام را بازی می‌کرد که همسر و ۳ فرزندش را به قتل رسانده بود.

پیش از ماجرای قتل همسرش مدت‌ها بود که دوران حرفه‌ای بلیک به سر آمده بود و او پس از دهه ۱۹۸۰ در فیلم‌های معدودی ظاهر شده بود. آخرین پروژه او «بزرگراه گمشده» دیوید لینچ در سال ۱۹۹۷ بود.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۶۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت