از کره تا آمریکا، فیلم‌هایی که جمعه در پلتفرم‌های سینمایی به روز می‌شوند

روایت خون، ترس، قاچاق، جاسوس و یاغی‌ها در نتفلیکس و اپل تی وی پلاس

فیلم «تتریس» فیلمی آمریکایی که بر اساس داستان بازی محبوب ویدئویی تتریس ساخته شده قرار است جمعه در «اپل تی وی پلاس» پخش شود.

روایت خون، ترس، قاچاق، جاسوس و یاغی‌ها در نتفلیکس و اپل تی وی پلاس

 اخیرا روزنامه گاردین گزارشی منتشر کرده است که طی آن به معرفی و زمان و نحوه پخش فیلم‌های جدید آمریکا و کره پرداخته و در ادامه سه فیلم دیگر را نیز معرفی کرده است.

 

روایت خون، ترس، قاچاق، جاسوس و یاغی‌ها در نتفلیکس و اپل تی وی پلاس

تتریس

تتریس بازی معمایی مصور رایانه‌ای شبیه به یک پازل بی‌انتها است که در آن از قطعات یا مهره‌های چهارگوشی به نام تترومینو استفاده می‌شود. طراحی و برنامه‌نویسی این بازی روسی توسط «الکسی پاژینتوف» انجام شده است که در سال ۱۹۸۴ منتشر شد. حالا «جان اس برد» به عنوان کارگردان از این بازی ویدئویی و داستان واقعی آن نهایت استفاده را کرده و فیلمی بر این اساس ساخته است. «تارون اگرتون» در نقش هنک راجرز یک توسعه دهنده‌ی بازی‌های ویدئویی آمریکایی است که بسیار ناامید است. او فرصتی به دست می‌آورد تا تتریس را که توسط الکسی پاژیتنوف با بازی نیکیتا افرموف اختراع شده است با شرکت جدید نینتندو (شرکت ژاپنی تولیدکننده بازی‌های ویدئویی) همراه کند. این فیلم در واقع نبردی برای تضمین حقوق مالکیت معنوی بازی تتریس است.

در خلاصه فیلم چنین آمده است: یک متخصص کامپیوتر آمریکایی و روسی سعی می‌کنند از سازمان KGB فرار کنند و معروف‌ترین بازی ویدئویی جهان را به خارج از اتحاد جماهیر شوروی قاچاق کنند...

بازیگران آن تارون اگرتون، توبی جونز، سوفیا لبدوا، متیو مارش، بن مایلز، ریک یون، راجر علام و … هستند.

سبک بصری این فیلم در واقع ادای احترام به بازی‌های ویدئویی قدیمی است. این فیلم جمعه از طریق اپل تی وی پلاس (+Apple TV) منتشر خواهد شد.

 

روایت خون، ترس، قاچاق، جاسوس و یاغی‌ها در نتفلیکس و اپل تی وی پلاس

لوزو

فیلم لوزو یک درام نئورئالیستی است که در سال ۲۰۲۱ ساخته شده است. جسمارک سیکلونا غیربازیگری که نقشی نزدیک به زندگی واقعی خود دارد در این فیلم ایفای نقش می‌کند. او یک قایق ماهیگیری کوچک، یک لوزو دارد که به سختی گذران زندگی می‌کند. این فیلم غم انگیز چند وجه دارد. از یک سو کار کردن در یک شرکت ماهیگیری که درگیر صیدهای غیرقانونی است را پیش روی ماهیگیر قرار می‌دهد و از سوی دیگر دست کشیدن از قایق و امرار معاش است که می‌تواند پول راحت‌تری برایش به دنبال داشته باشد؛ اما کنار گذاشتن روش‌های سنتی که از پدر به پسر منتقل شده است قلب او را می‌شکند و برای او تبدیل چالش شده است.

در خلاصه فیلم چنین آمده است : این فیلم درباره یک ماهیگیر فقیر اهل کشور مالت است که وسوسه می‌شود قایق ماهیگیری خود را فروخته تا به صنعت ماهیگیری در بازار سیاه جزیره مالتا وارد شود. اکنون او همه چیز خود را به خطر می‌اندازد تا بتواند مخارج همسر و پسر تازه متولد شده‌اش را تامین کند؛ اما…

فیلم محصول کشور مالت است. کارگردان و نویسنده الکس کامیلیری است. فیلم امتیاز ۷.۱ را از IMDB به دست آورده است.

در فیلم لوزو بازیگرانی چون آنتونی الول، دیوید سیکلونا. فرانک تانتی. جسمارت سیکلونا، فیلیپ سرتیک، سدا گوون، جولیان فرو ایفای نقش کرده‌اند.

 

روایت خون، ترس، قاچاق، جاسوس و یاغی‌ها در نتفلیکس و اپل تی وی پلاس

لیست آقای مالکوم

فیلم لیست آقای مالکوم به کارگردانی «اما هالی جونز» انگلستان در قرن نوزدهم را به تصویر می‌کشد که بانوی جوان و ثروتمندی به نام جولیا با آقای مالکوم، خواستگاری مرموز و ثروتمند نامزد می‌کند، غافل از اینکه او لیستی دارد که ویژگی‌های مورد نیاز همسر آینده‌اش در آن نوشته شده است. در این فیلم هنگامی که جولیا در آزمون مردود می‌شود، با آموزش دوست فقیرتر اما باهوش‌تر خود، به دنبال انتقام است تا پس از آنکه تمام ویژگی‌های لیست را داشت او را رد کند.

بازیگرانی چون فریدا پینتو، سوپ دیریسو، الیور جکسون ـ کوهن، اشلی پارک، آیسلینگ دویل، تیا آن جین، زوی اشتن و سیاناد گرگوری در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم لیست آقای مالکوم که بر اساس کتابی با همین عنوان به قلم سوزان الین ساخته شده است، محصول کشور آمریکا در ژانر درام و رمانتیک است که در سال ۲۰۲۲ ساخته شده است.

 

روایت خون، ترس، قاچاق، جاسوس و یاغی‌ها در نتفلیکس و اپل تی وی پلاس

جانوران حیات وحش جنوبی

کوونژانه والیس برای بازی در نقش هاشپاپی نامزد اسکار شد؛ چرا که به خوبی توانست در فیلم با نگاهی کودکانه به فقر، بازی بالغانه‌ای را ارائه کرد. هاشپاپی جایی زندگی می‌کند که دقیقا بین خشکی و دریاست و در معرض خطر سیل و دولتی که نمی‌خواهد آنها آنجا زندگی کنند. عناصر تخیلی در این داستان چشمگیر است. هاشپاپی یک دختر انعطاف پذیر است که با مادر غایب خود صحبت می‌کند و به دنیایی فکر می‌کند که به طور فزاینده‌ای از تعادل خارج شده است.

این فیلم فانتزی و ماجراجویانه و درام است که رتبه ۷.۳ را از IMDB کسب کرده است. فیلم محصول کشور آمریکا در سال ۲۰۱۲ است. کارگردان آن «بن زایتلین» و به نویسندگی «لوسی علیبار» است. بازیگرانی چون کوونژنه والیس، دوایت هنری، لوی ایسترلی و… ایفای نقش کرده‌اند.

در خلاصه داستان چنین آمده است: داستان فیلم درباره‌ی دختری شش ساله به نام هاشپاپی است که همراه با پدر خود وینک در حاشیه می سی سی پی زندگی می‌کند. وینک که به دلیل عشقش به طبیعت، به عنوان محافظ فعالیت می‌کند، پس از مدتی به یک بیماری مرموز مبتلا می‌شود. از سویی دیگر درجه حرارت زمین نیز به طرز عجیبی افزایش پیدا می‌کند. در این میان هاشپاپی با وخیم شدن حال پدرش تصمیم می‌گیرد تا سفری خطرناک را برای یافتن مادرش آغاز کند و…

 

روایت خون، ترس، قاچاق، جاسوس و یاغی‌ها در نتفلیکس و اپل تی وی پلاس

بوکسون را بکش

این فیلم ساخته‌ی سال ۲۰۲۳ در ژانر اکشن، جنایی، هیجان انگیز محصول کشور کره جنوبی به کارگردانی سونگ هیون بیون است که جمعه در نتفلیکس نمایش داده خواهد شد.

در خلاصه داستان چنین آمده است: این فیلم در مورد یک مادر تنها به نام گیل بوکسون است که به عنوان یک قاتل قراردادی بسیار مشهور شناخته می‌شود. در این میان او به سختی می‌تواند میان زندگی شخصی و کاری خود تعادل برقرار کند...

هنرمندانی همچون جیون دو-یون، سول کیونگ گو، اسوم، کو کیو هوان، کیم سی آ، لی یون، پارک کوانگ جائه، جانگ این ساب، چوی بیونگ-مو، کیم سونگ او، کیم کی چئون و غیره در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند؛ این فیلم اولین بار در تاریخ ۱۸ فوریه سال ۲۰۲۳ میلادی در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در کشور آلمان به نمایش درآمد و قرار است جمعه در ۳۱ مارس ۲۰۲۳ در نتفلیکس منتشر شود.

منبع: خبر آنلاین
کد مطلب: ۳۶۶۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت