کارگردان «غریب»: نگران شبیه شدن نقش بابک حمیدیان در فیلم‌ «چ» و «غریب» نبودم

محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم سینمایی «غریب» گفت: هر فیلمی که انسانیت، محبت و عشق را منتقل کند، فیلم ارزشی محسوب می‌شود.

کارگردان «غریب»: نگران شبیه شدن نقش بابک حمیدیان در فیلم‌ «چ» و «غریب» نبودم

محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم سینمایی «غریب» گفت: بارها و بارها پیشنهاد ساخت فیلم دفاع مقدسی داشتم و اعتقادم این بود که کار من این نیست و نباید وارد این حوزه شوم. وقتی حامد عنقا پیشنهاد ساخت فیلمی با محوریت شهید بروجردی را به من دادند، من خودم احساس نزدیکی بسیار زیادی نسبت به شخصیت شهید بروجردی در وجود خودم می‌کردم. ولی باز هم این دلیل کافی برای من نبود، بنابراین به شرط اینکه خود حامد عنقا فیلمنامه را بنویسد، ساخت آن را قبول کردم.

لطیفی در ادامه گفت: لحظاتی در فیلم بود که من با دو محمد بروجردی روبه‌رو بودم؛ یکی نقش شهید بروجردی که بابک حمیدیان آن را ایفا می‌کرد و یکی هم محمد بروجردی که نوه آن شهید بود.

لطیفی بااشاره به تدوین فیلم خاطرنشان کرد: تدوین نهایی نسخه ای بود که در جشنواره فیلم فجر نمایش درآمد، اما ممکن است برای اکران عمومی، زمان فیلم کمی بیشتر شود و صحنه‌هایی اضافه شود.

 

وی در پاسخ به این پرسش که چرا بابک حمیدیان را برای نقش اول انتخاب کرده‌ است، توضیح داد: در زمان پیش‌تولید، من و حامد عنقا به بابک حمیدیان برای نقش محمد بروجردی رسیدیم زیرا از لحاظ چهره هم به شدت به این شهید نزدیک بود. همچنین اینکه بابک به شدت به شهید بروجردی علاقه داشت و از قبل با این شخص آشنا بود.

کارگردان «غریب» درباره شباهت بازی بابک حمیدیان در فیلم‌های «چ» و «غریب» گفت: اصلا نگران اینکه این دو نقش شبیه هم بازی شود، نبودم. بعضی وقت‌ها به شوخی به او می‌گفتم که بابک جان تو الان اصغر وصالی نیستی. او هم لبخند می‌زد و می‌گفت: مرسی که گفتی.

لطیفی در تعریف فیلم‌های ارزشی اظهار کرد: هر فیلمی که انسانیت، محبت و عشق را منتقل کند، فیلم ارزشی محسوب می‌شود. به نظر من هر فیلمی که آگاهی دهد و به سمت درستی برود، فیلم ارزشی است.

کارگردان «غریب» بااشاره به تعریف اطلاعات فرامتنی تشریح کرد: این فیلم در دوساعت باید دیده شود و عموما به این صورت است که ما یک فیلم مستندی را می‌بینیم و ترغیب می‌شویم تا درباره آن ماجرا یا کاراکترها بیشتر بدانیم که به آن اطلاعات فرامتنی می‌گویند.

لطیفی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه گفته شد این نسخه نهایی فیلم است باید بگویم صحبت این بود که ممکن است کمی به فیلم اضافه شود و ابهامات و سوالات برطرف شود. امیدوارم توانسته باشیم با این فیلم به نوع نگرش و ایدئولوژی‌اش نزدیک شویم و باز درباره آن بخوانیم و درکش کنیم.

 

منبع: برنا
کد مطلب: ۳۶۷۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت