رئیس کن فیلم کارگردان فرانسوی را به دلایل اخلاقی حذف کرد

فیلم کاترین کورسینی کارگردان فرانسوی و رئیس هیات داوران دوربین طلایی کن 2016، پس از شکایت از مسابقه کن حذف شد.

رئیس کن فیلم کارگردان فرانسوی را به دلایل اخلاقی حذف کرد

فیلم کاترین کورسینی کارگردان فرانسوی پس از شکایت از مسابقه کن حذف شد.

کاترین کورسینی کارگردان فرانسوی قرار بود با فیلم «بازگشت» (Le Retour) هفتمین کارگردان زن در رقابت هفتاد و دومین دوره جشنواره کن شود. اما پس از انتشار اخباری در مورد چندین حادثه نامناسب در حین فیلمبرداری، فیلم او در حال حاضر متوقف شده است.

شب قبل از کنفرانس مطبوعاتی در 13 آوریل، تیری فرمو، رئیس جشنواره کن به کارگردان اعلام کرد که فرصت حضور در مسابقه خواهد داشت، اما اندکی قبل از شروع اعلام رسمی، هیئت انتخاب جشنواره تصمیم گرفت از درج این فیلم به عنوان بخشی از مسابقه خودداری کند. 

این تاخیر پس از آن رخ داد که هیئت انتخاب متوجه شد که کورسینی توسط اعضای خدمه به آزار و اذیت متهم شده است. همچنین گزارش‌هایی از آزار جنسی سایر تیم فیلمسازی علیه دو بازیگر زن به دست مسولین جشنواره کن رسیده بود. تیری فرمو گفت: «هیئت انتخاب مایل بود قبل از تصمیم‌گیری در مورد گنجاندن فیلم در انتخاب رسمی، اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت پیرامون فیلم جمع‌آوری کند.»

الیزابت پرز تهیه کننده فیلم با تماس با ورایتی، این اتهامات را «شایعات بدخواهانه» خواند و گفت این اتهامات نباید «به مرگ یا زندگی یک فیلم منجر شود.» او تاکید کرد که آنها همچنین نباید «حق انتخاب شدن برای کن» را از آن بگیرند.

کاترین کورسینی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس اهل فرانسه است. فیلم‌های وی به جشنواره فیلم کن ۲۰۰۱ و جشنواره فیلم کن ۲۰۱۲ راه یافت، کورسینی در جشنواره کن ۲۰۱۶ رییس هیئت داوران بخش دوربین طلایی بوده است.

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن از ۱۶ تا ۲۷ می ۲۰۲۳(۲۶ اردیبهشت تا ۶ خرداد ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۶۷۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت