هادی حجازی‌فر: آرزویم ساختن یک کار کودک با عروسک‌هاست

بازیگر سریال «پوست شیر» گفت: تئاتر عروسکی امکانی فوق‌العاده برای پیشبرد کارها و تزریق فانتزی به ذهن بچه‌ها بوده است؛ آرزوی من این است که یک کار کودک با عروسک‌ها بسازم.

هادی حجازی‌فر: آرزویم ساختن یک کار کودک با عروسک‌هاست

هادی حجازی‌فر  در توضیح علاقه خود به حوزه نمایش عروسکی و دبیری نوزدهمین جشنواره عروسکی تهران-مبارک بیان کرد: هر فعالیتی که به بحث عروسک ها مربوط باشد را دوست دارم چراکه رشته اول من نمایش عروسکی است.

وی ادامه داد: فعالان این عرصه همه استادان من هستند و امیدوارم امسال و در تیرماه جشنواره را با کیفیت برگزار کنیم؛ آرزوی من این است که یک کار کودک با عروسک ها بسازم.

کارگردان فیلم سینمایی موقعیت مهدی (۱۴۰۰) تصریح کرد: جشنواره عروسکی تهران-مبارک اتفاق فوق العاده ای است چرا که به تولیدات بچه های شهرستان بها داده می شود؛ طبعا آزمون و خطا بسیار زیاد خواهد بود و نمی توانیم انتظار داشته باشیم که در همان اولین دوره به نتیجه ای که می خواهیم برسیم. امیدوارم این پشتوانه سازی در سالهای دیگر هم ادامه داشته باشد و صرفا یک حرکت به واسطه فکر و ایده یک مدیر یا یک تهیه کننده نباشد. یعنی نگاه و جریانی برای تربیت نیروهای جدید باشد.

حجازی‌فر خاطرنشان کرد: مطمئنم همه بچه هایی که امروز در این رویداد هستند در سالهای دیگر می توانند خاطره سازی کنند مانند ما که بسیار خاطره از کارهای قدیمی داریم. امیدوارم استادان این فضای اعتماد را ایجاد کنند.

بازیگر سریال پوست شیر (جمشید محمودی ۱۴۰۱) اظهار داشت: وقتی آدم ها مطمن باشند که یک جمع فکر سازندگی و پشتوانه سازی دارند طبعا برخی ذهنیت ها کنار می روند و این موضوع باعث می شود همکاری فشرده تر شود.

این بازیگر در پاسخ به این سوال که چرا به کار عروسکی علاقه دارد، یادآور شد: مردم و مخاطب ها با عروسک ها مهربان ترند و خطاهایشان را می بخشند؛ یعنی عروسک ها موجودانی مابین ما به عنوان انسان و مخاطبین به عنوان انسان ها هستند که ما با آنها مهربان تر هستیم و به واسطه آنان راحت تر می شود مفاهیم را انتقال داد.

بازیگر فیلم سینمایی بی‌همه‌چیز (محسن قرایی ۱۳۹۹) ادامه داد: نکته اینجاست که مخاطبان با عروسک ها راحت تر ارتباط می گیرند به همین دلیل با آنان می خندند، گریه می کنند و باورشان می کنند تا این که من بازیگر این وسط باشم.

وی افزود: به نظرم تئاتر عروسکی امکانی فوق العاده برای پیشبرد کارها و تزریق فانتزی به ذهن بچه‌ها بوده است.

بازیگر فیلم سینمایی ماجرای نیمروز: ردخون (محمدحسین مهدویان ۱۳۹۷) در توضیح ذهنیت خود در مورد فضای حاکم بر نمایش عروسکی گفت: معتقدم امروز وضعیت بد نیست و خوب است؛ البته که همیشه دوران گذاری وجود دارد. کیفیت و مسیری که نمایش عروسکی می رود باز هم ارتباط زیادی به کسانی که تصمیم گیر و تصمیم ساز هستند دارد. در کل آدم امیدواری هستم و مطمئن ام که اتفاقات خوبی می افتد.

اردیبهشت سال گذشته اداره کل هنرهای نمایشی اعلام کرد که طی هم‌اندیشی با هنرمندان، استادان و خانواده انجمن صنفی نمایشگران عروسکی خانه تئاتر، با حکم کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، هادی حجازی‌فر بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون به عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک منصوب شد.

پیشتر قرار بود که این جشنواره آذرماه سال گذشته برگزار شود که برگزاری آن بنابر درخواست هادی حجازی فر، دبیر جشنواره و موافقت کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک به تیرماه سال جاری موکول شد.

هادی حجازی‌فر (زادهٔ ۲۷ آبان ۱۳۵۵) بازیگر و فیلم‌ساز و دانش‌آموختهٔ رشتهٔ کارشناسی نمایش عروسکی[۱] از پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران (ورودی سال ۱۳۷۷ این دانشگاه) است.

 

 

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۶۷۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت