۱۱ زوج عاشق سینما که اختلاف سنی زیادی با یکدیگر داشتند

وقتی در سال ۲۰۱۴ فیلم «جادو در مهتاب» منتشر شد اِما استون ۱۹ ساله و کالین فرث ۵۳ ساله بود و بنابراین یک اختلاف سنی ۳۴ ساله میان آن ها وجود داشت.

۱۱ زوج عاشق سینما که اختلاف سنی زیادی با یکدیگر داشتند

این امر نادری نیست و در بسیاری از موارد بازیگران زوج های عاشق سینما اختلاف سنی زیادی با یکدیگر داشته اند.

خیاط ( The Dressmaker )

سال انتشار: ۲۰۱۵

«من برگشتم!» این اولین جمله ای است که از شخصیت مرتل تیلی دانج همزمان با ظاهر شدنش در قاب تصویر می شنویم. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده که به دلیل بارداری کیت وینسلت ساخت آن یک سال به تعویق افتاد. بنابراین شاید آن جمله مخصوص وینسلت بود که تنها ۳ ماه بعد از زایمانش به سرکار بازگشته بود.

قرار بود شخصیت های اصلی، مرتل و تدی مک سواینی اختلاف سنی فاحشی با یکدیگر داشته باشند و این امر با انتخاب کیت وینسلت و لیام همسورث برای ایفای این نقش ها به تصویر کشیده شد که ۱۵ سال با یکدیگر اختلاف سنی دارند.

گشت و گذار در جنگل ( Jungle Cruise )

سال انتشار: ۲۰۲۱

این فیلم بر اساس یکی از امکانات تفریحی پارک تفریحی دیزنی ساخته شده است. در این فیلم شخصیت های دکتر لی لی هوتن و فرانک وولف چیزی نزدیک به ۴۰۰ سال با یکدیگر اختلاف سنی دارند! در واقعیت اما اختلاف سنی میان بازیگران این نقش ها، ایمیل بلانت و دواین جانسون ۱۱ سال است.

جالب است که بلانت نقش لی لی را دو بار رد کرد. کارگردان کار، جوم کالت – سرا شخصاً به نیویورک رفت تا از او بخواهد که در این فیلم بازی کند و پیام ویدئویی جانسون را به او نشان دهد. آن پیام ویدئویی بلانت را برای پذیرش این نقش متقاعد کرد.

آلوها ( Aloha )

 

سال انتشار: ۲۰۱۵

برایان گیلکرست به شهر هونولولو بازمی گردد و در آنجا با کاپیتان آلیسون آشنا می شود. این فیلم با حواشی ای همراه بود چرا شخصیتی که اِما استون نقش آن را برعهده داشت قرار بود فردی اهل هاوایی با اصلیت آسیایی باشد. استون بعدها به خاطر این موضوع عذرخواهی کرد و پذیرفت که استفاده از او برای این نقش نوعی «وایت واشینگ» (استفاده از بازیگران سفیدپوست در نقش هایی که سفیدپوست نیستند) برای جلب توجه ها به فیلم بود.

در این فیلم که داستانی عاشقانه دارد، ظاهر شخصیت آلیسون شاید تنها نکته ی عجیب نباشد. بردلی کوپر و اِما استون، بازیگران نقش های اصلی ۱۳ سال با یکدیگر اختلاف سنی دارند.

جادو در مهتاب ( Magic in the Moonlight )

سال انتشار: ۲۰۱۴

استنلی شعبده بازی موفق است که باید ادعای غیبگو بودن سوفی را رد کند.

در این فیلم هم همچون «لالا لند» (La La Land) شخصیتی که اِما استون نقش آن را برعهده دارد، در یک رصدخانه دل می بازد. بازیگران نقش های سوفی و استنلی، اِما استون و کالین فرث ۳۴ سال اختلاف سنی دارند.

کتابخوان ( The Reader )

سال انتشار: ۲۰۰۸

«کتابخوان» یک دارم رمانتیک بر اساس رمانی به همین نام است که در آن مایکل برگ رابطه عاشقانه اش با هانا اشمیتز را به خاطر می آورد، زنی که ۱۵ سال از او بزرگ تر بود. نقش این شخصیت ها را کیت وینسلت و دیوید کراس که ۱۵ سال با یکدیگر اختلاف سنی دارند، بازی کردند. کراس آن زمان تنها ۱۸ سال داشت.

در حقیقت برای پیشگیری از مشکلات قانونی، ضبط سکانس های برهنه ی فیلم به بعد از تولد ۱۸ سالگی کراس موکول شد.

یکی باید کوتاه بیاید ( Something’s Gotta Give )

سال انتشار: ۲۰۰۳

اریکا بری زنی پخته است که خود در میانه ی رابطه عاشقانه با مردی کوچک تر از خود و علاقه اش به مردی بزرگ تر از خود می یابد. نقش اریکا و جولین را دایان کیتن و کیانو ریوز را ایفا کرده اند که یک اختلاف سنی ۱۸ ساله دارند.

کمی بعد از انتشار این فیلم شایعاتی درباره ی وجود رابطه عاشقانه میان کیتن و ریوز مطرح شد. در سال ۲۰۱۹ کیتن اذعان کرد که نزدیک به ۳۵ سال از آخرین رابطه عاشقانه اش می گذرد.

خواستگاری ( The Proposal )

سال انتشار: ۲۰۰۹

مارگارت تیت مدیر سختگیر در یک شرکت انتشاراتی است که مدت اعتبار اقامت وی در آمریکا رو به اتمام است. او تصمیم می گیرد برای گرفتن گرین کارت آمریکا با دستیار خود ازدواجی صوری کند.

این کمدی رمانتیک به موفقیت زیادی دست یافت. ساندرا بولاک و رایان رینولدز که نقش های اصلی آن را برعهده داشتند ۱۲ سال با یکدیگر اختلاف سنی دارند.

دفترچه امیدبخش ( Silver Linings Playbook )

سال انتشار: ۲۰۱۲

فیلم «دفتررچه امیدبخش» که بر اساس یک رمان ساخته شده درباره ی پاتریزیو سولیتانو، یک معلم سابق مبتلا به اختلال دوقطبی که سعی می کند به زندگی عادی بازگردد و تیفانی، دختری با شخصیتی خاص است. گرچه کار ضبط این فیلم تنها در ۳۰ روز انجام شد، اما بردلی کوپر و جنیفر لارنس هفته ها با طراح رقص فیلم، مندی مور برای آن تمرین کردند.

لارنس از طریق اسکایپ در تست بازیگری فیلم شرکت کرده بود و کوپر به طور خاص بر اساس توانایی اش در به تصویر کشیدن خشم انتخاب شده بود. کوپر و لارنس ۱۵ سال با یکدیگر اختلاف سنی دارند.

درخشش ابدی یک ذهن پاک ( Eternal Sunshine of the Spotless Mind )

سال انتشار: ۲۰۰۴

کلمنتین کروچنسکی برونگرا و جوئل باریش درونگرا به رابطه عاشقانه ی خود پایان می دهند و تصمیم می گیرند خاطرات شان را پاک کنند. در یکی سکانس های فیلم، کیت وینسلت جیم کری را با مشت می زند و کری واکنشی کاملاً واقعی دارد، چرا که این سکانس در فیلمنامه نبود.

کارگردان فیلم برای دستیابی به نتیجه ی موردنظر خود به کری تأکید کرده بود که این فیلم نه کمدی، بلکه درام است و به وینسلت گفته بود هر چه در توان دارد انجام دارد و این فیلم یک کمدی است. وینسلت و کری نزدیک به ۱۴ سال با یکدیگر اختلاف سنی دارند.

گمشده در ترجمه ( Lost in Translation )

سال انتشار: ۲۰۰۳

این فیلم داستان باب هریس، بازیگری در کشاکش بحران میانسالی را به تصویر می کشد که در سفری به توکیو با شارلوت، دختری که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده، آشنا می شود. شخصیت ها در داستان اختلاف سنی زیادی با یکدیگر دارند و این امر در انتخاب بازیگران آن ها هم لحاظ شد؛ اسکارلت جوهاسون و بیل موری ۳۴ سال با یکدیگر اختلاف سنی دارند.

تله گذاری ( Entrapment )

سال انتشار: ۱۹۹۹

ویرجینیا بیکر، بازرس یک شرکت بیماه و رابرت مک دوگال، سارقی حرفه ای، بر سر راه یکدیگر قرار می گیرند. این آخرین نقش آفرینی شان کانری در نقش اصلی یک فیلم رمانتیک بود و سکانس عاشقانه ی آن ها را یکی از بدترین ها در نوع خود می دانند.

بازیگران نقش های اصلی، شان کانری و کاترین زتاجونز یکی از بیشترین اختلاف سنی ها را در میان زوج های عاشق سینما داشتند که ۳۹ سال بود.

منبع: روزیاتو
کد مطلب: ۳۶۷۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت