خسارت دو میلیارد دلاری در همان ابتدای اعتصاب نویسندگان آمریکا/ تداوم اعتراضات و زیان 81 میلیارد دلاری!

کارشناسان می‌گویند اگر توقف فعلی کار به 100 روز مثل اعتصاب سال 2007-2008 نزدیک شود، عواقب مالی می‌تواند آخرین تعطیلی تعمدی را به شدت تحت‌الشعاع قرار دهد.

خسارت دو میلیارد دلاری در همان ابتدای اعتصاب نویسندگان آمریکا/ تداوم اعتراضات و زیان 81 میلیارد دلاری!

کارشناسان می گویند اگر توقف فعلی کار به ۱۰۰ روز مثل اعتصاب سال ۲۰۰۷-۲۰۰۸ نزدیک شود، عواقب مالی می‌تواند آخرین تعطیلی تعمدی را به شدت تحت‌الشعاع قرار دهد. 

هنگامی که نویسندگان ۱۵ سال پیش اعتصاب کردند، عواقب آن اعتصاب ۱۰۰ روزه حدود ۲ میلیارد دلار (یا ۲.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳) بود. کوین کلودن، استراتژیست ارشد جهانی موسسه میلکن، پیش‌بینی می‌کند که این بار تلفات مالی حتی بیشتر هم می‌شود و سریع‌تر احساس خواهد شد.

هالیوود میلیون‌ها دلار در روز به هتل‌ها، رستوران‌ها و شرکت‌های ساختمانی تزریق می‌کند، بدون این‌که به حقوق کارگرانی که از این بخش‌ها حمایت می‌کنند اشاره کنیم.

طبق گفته انجمن تصاویر متحرک، گروهی که برای استودیوها لابی می‌کند، یک فیلمبرداری بزرگ تولید فیلم در محل، روزانه ۲۵۰۰۰۰ دلار به اقتصاد محلی کمک می‌کند.

آخرین اعتصاب نویسندگان ضربه‌ای به بخش مالی کالیفرنیا وارد کرد به میزان ۷۷۲ میلیون دلار دستمزد از دست رفته برای نویسندگان و کارکنان تولید، ۹۸۱ میلیون دلار درآمد از دست رفته برای مشاغل مختلف که به این صنعت خدمات می‌دهند و ۱.۳ میلیارد دلار از اثرات موج آن اعتصاب به مشاغلی که شرکت توسعه اقتصادی لس‌آنجلس تخمین زد که از دستمزدهای از دست رفته به این حجم از خسارت منتهی شد.

تبعات اقتصادی این توقف کار البته به مدت زمان آن بستگی دارد. در همان اوایل، صاحبان صنعت از حدس و گمان در مورد عمق تأثیر اقتصادی خودداری کردند، اما توجه داشتند که اعتصاب فعلی حداقل به اندازه اعتصاب قبلی ادامه خواهد داشت. 

مسول سرویس سرمایه‌گذاران مودیز در پیش‌بینی شرایط اعتصاب جاری می‌گوید: اگر یک اعتصاب طولانی‌مدت رخ دهد و شش ماه یا بیشتر طول بکشد، می‌تواند به بسیاری از شرکت‌های رسانه‌ای آسیب برساند. 

هم انجمن نویسندگان و هم اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون که از طرف استودیوها قراردادهای کاری‌شان را انجام می‌دهند، فعلاً از صرف‌نظر کردن از موضع خود در مورد سطوح و انواع غرامت‌های این اعتصاب سراسری خودداری می‌کنند، زیرا مدل‌های پخش تولیدات و محتواهای سینمایی و تلویزیونی در دنیای اینترنت و مجازی امروزه به سرعت در حال تغییر است و نمی‌توانند آن را عینا با اعتصاب سال ۲۰۰۷ مقایسه و پیش‌بینی کنند.

علاوه بر این، استودیوها به دنبال انعطاف‌پذیری برای گنجاندن پیشرفت‌های فناوری، مانند هوش مصنوعی، در فرآیند نوشتن فیلمنامه هستند، در حالی که اتحادیه به دنبال محافظت در برابر چنین ادغامی است. 

طبق گزارش انجمن نویسندگان آمریکا، حدود ۲۰۰۰۰ کارگر در ۶۰۰ بخش تولید محتوا ممکن است بیکار شوند. اگر اعتصاب ادامه یابد، حدود ۸۱ میلیارد دلار دستمزد مستقیم از ۸۰۰۰۰۰ شغل در صنعت سینما و تلویزیون را تهدید می‌کند.

لازم به ذکر است که در همین روزهای نخستین اعتصاب بسیاری از برنامه‌ها ازجمله «برنامه‌ آخر شب» (Late night show)، «شنبه شب زنده» (Saturday Night Live)، «گفتگو و هک»(The Talk and Hacks) و از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی آمریکا به تعطیل کشیده شده‌اند.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۶۷۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت