بازنگری در یک تصمیم پس از ۱۴سال؛

قفل «اکران خارجی» در بنگلادش شکست/ بالیوود با «پاتان» پیش‌قدم شد

فیلم پرفروش بالیوودی «پاتان» با بازی شاهرخ خان به عنوان اولین فیلم بالیوودی پس از ۱۴ سال در بنگلادش اکران می‌شود.

قفل «اکران خارجی» در بنگلادش شکست/ بالیوود با «پاتان» پیش‌قدم شد

از زمان شکل‌گیری بنگلادش در سال ۱۹۷۱ تاکنون هیچ فیلم هندی در این کشور اکران نشده تا از صنعت داخلی فیلم این کشور حمایت شود. سال ۲۰۰۹ با دادن مجوزی به «تحت تعقیب» با بازی سلمان خان برای اولین‌بار فیلمی از هند در این کشور به نمایش درآمد اما با اعتراض‌هایی که از سوی صنعت داخلی فیلم به عمل آمد، فیلم پس از یک هفته از ۵۰ سالن سینمایی که در حال اکران بود، پایین کشیده شد.

در فوریه امسال کنسرسیومی متشکل از ۱۹ انجمن فیلم بنگلادش تصمیم گرفتند به فیلم‌های هندی زبان اجازه اکران بدهند و هر سال ۱۰ فیلم اجازه اکران به دست بیاورند.

اکنون «پاتان» اولین فیلم هندی زبان است که با کسب مجوز امکان اکران گسترده در بنگلادش را به دست آورده است.

«پاتان» فیلمی در دنیای جاسوسی یاش راج فیلمز با بازی دیپیکا پادوکن و جان آبراهام در همراهی با شاهرخ خان ساخته شده است. این فیلم ژانویه راهی سینماها و به سرعت با اقبال زیاد روبه رو شد و فروش جهانی ۱۳۰ میلیون دلاری را کسب کرد و پنجمین فیلم پرفروش تاریخ بالیوود و دومین فیلم پرفروش هندی زبان پس از «دنگال» در سال ۲۰۱۶ شد که با بازی عامر خان ساخته شد و ۳۱۱ میلیون دلار فروش کرد.

نلسون دسوزا مسئول توزیع بین‌المللی یاش راج فیلمز از سینما به عنوان نیروی متحدکننده ملت‌ها، نژادها و فرهنگ‌ها یاد کرد و گفت سینما از مرزها می‌گذرد و مردم را گردهم می‌آورد.

«پاتان» از ۱۲ ماه می در بنگلادش اکران می‌شود.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۷۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت