انتشار یک پیام سینمایی از چین برای ایران

هه وین چوآن مدیرعامل مرکز فستیوال‌های بین‌المللی شانگهای در پیامی به بهانه برگزاری سومین هفته فیلم چین در ایران که در بنیاد سینمایی فارابی در حال برگزاری است، سینما را رشته‌ای محکم و موجب ارتباط و نزدیکی بیش از پیش دو ملت توصیف کرد.

انتشار یک پیام سینمایی از چین برای ایران

هه وین چوآن نوشت: «اینجانب تبریک صادقانه خویش را نسبت به اقدامات سفارت چین در ایران در حوزه مناسبات فرهنگی چین و ایران ابراز می‌دارم و از کسب دستاوردهای قابل توجه آن و اینکه شاهد مجموعه‌ای از فیلم‌های ممتاز چین از جمله «کاپیتان» و «زمین سرگردان» در ایران باشیم،خوشحالم، فستیوال بین‌المللی فیلم شانگهای همه ساله نسبت به نمایش فیلم‌های ممتاز و برجسته سینمای جهان از جمله فیلم‌های ایرانی اقدام می‌کند.

در آستانه برگزاری دوره جدیدی از این جشنواره هستیم و از ثبت نام و حضور فیلم‌های ایرانی در این فعالیت فرهنگی استقبال می‌کنیم. همچنین امیدواریم سال آینده شاهد انتخاب و ارسال فیلم‌های ممتاز سینمای چین برای اکران در برنامه هفته فیلم چین باشیم تا از رهگذر این موضوع فرصت درک بهتر مدرنیزاسیون دولت چین در سایه سوسیالیزم چینی را از سوی تماشاگران ایرانی شاهد باشیم.

همچنین از رهگذر تصاویر زنده و سرشار از پویایی سینمای چین داستان چین را برای ایرانیان روایت کنیم.امید است سینما بتواند به عنوان رشته‌ای محکم موجبات ارتباط و نزدیکی بیش از پیش دو ملت را فراهم آورد.»

سومین هفته فیلم چین در ایران با نمایش ۵ فیلم از کارگردانان نسل نوی سینمای چین تا ۲۰ اردیبهشت در بنیاد سینمایی فارابی ادامه دارد.

کد مطلب: ۳۶۷۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت