پیش از شروع اعتصاب؛

تلاش تام کروز در مذاکرات تهیه‌کنندگان و انجمن بازیگران نتیجه نداد

تام کروز در یک جلسه مذاکره انجمن بازیگران و تهیه‌کنندگان شرکت کرد تا بر اهمیت توجه به هوش مصنوعی، بدلکاران و تبلیغ فیلم‌ها تاکید کند اما ظاهرا تلاش وی بی‌فایده ماند.

تلاش تام کروز در مذاکرات تهیه‌کنندگان و انجمن بازیگران نتیجه نداد

بازیگر «ماموریت غیرممکن» در یکی از مذاکرات پیش از اعتصاب که بین انجمن بازیگران و اتحاد تهیه کنندگان برگزار شده بود، شرکت کرد تا بر موارد مهم تاکید کند.

در این مذاکرات کروز بر اهمیت توجه به هوش مصنوعی به تهیه‌کنندگان توصیه کرد و از کمیته مذاکره کننده انجمن بازیگران هم خواست با توجه به وضعیت حساس سینماها، به بازیگران اجازه دهد در طول اعتصاب، فیلم‌ها را تبلیغ کنند.

موضوع هوش مصنوعی آن قدر برای اعضای انجمن بازیگران مهم است که تام کروز در این جلسه مذاکره در ماه ژوئن از اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون خواست تا به نگرانی‌های انجمن در این زمینه توجه کند.

این تنها دغدغه بازیگر مطرح هالیوود نبود و او همچنین از اتحاد تهیه‌کنندگان خواست از موضع انجمن بازیگران درمورد بدلکاران حمایت کند.

کروز همچنین سخنانی برای نمایندگان بازیگران ادا کرد و با تاکید بر وضعیت حساس سینماها پس از همه‌گیری از آنها خواست اگر اعتصاب شروع شد بازیگران را از تبلیغ فیلم‌ها منع نکند.

انجمن بازیگران (SAG-AFTRA ) گاهی در طول مذاکرات خود از اعضای برجسته دعوت می‌کند تا در مورد موضوعی که در آن تخصص دارند، بحث کنند. هر عضو می‌تواند درخواست کند تا در یک جلسه مذاکره شرکت کند و انجمن می‌تواند با توجه به ارزش مشارکت وی این درخواست را اجابت کند یا نکند. ظاهرا انجمن به این نتیجه رسیده بود که دیدگاه کروز شایسته توجه است و شاید بتواند در روند مذاکرات اثرگذار باشد. هیچ بازیگر دیگری با این عنوان در مذاکرات شرکت نکرده است.

در مذاکره با تهیه‌کنندگان کمیته نمایندگی انجمن بازیگران که نماینده ۱۶۰ هزار عضو این انجمن است، چند پیشنهاد در زمینه مسایل حرفه‌ای بدلکاری هم روی میز داشت. این انجمن همچنین در مذاکرات سال ۲۰۲۳ خود با استودیوها و پخش‌کننده‌ها به دنبال ایجاد حفاظ‌های بیشتری برای استفاده از هوش مصنوعی مولد در صنعت سرگرمی بود و تمرکزش بر این بود که اطمینان حاصل شود با رضایت بازیگران از اجراهای آن‌ها با هوش مصنوعی استفاده دوباره شود و بابت این کار به آن‌ها دستمزد پرداخت شود.

با وجود شرکت کروز در مذاکرات، پس از حدود پنج هفته مذاکره، انجمن بازیگران و اتحاد تهیه‌کنندگان تا ساعت ۱۱:۵۹ شب چهارشنبه ۲۱ تیر که زمان تمدید قراردادهای سینمایی و تلویزیونی بود به توافق نرسیدند و فردای آن انجمن اعلام اعتصاب کرد و از جمعه ۱۴ جولای، بازیگران اعتصاب خود را آغاز و همه کارهای خود را متوقف کردند. این امر تولید محصولات متعدد از جمله «‌ماموریت غیرممکن» هشتم را هم تعطیل می‌کند یا به تعویق می‌اندازد.

گفته می‌شود کروز با ناراحتی از انجمن بازیگران خواست با توجه به وضعیت شکننده سالن‌های سینما، به بازیگران اجازه تبلیغ فیلم را در طول اعتصاب بدهد و تاکید کرد این امر برای بازیگران نیز مهم است.

طبق قوانین اعتصاب فعلی تبلیغات، از جمله «کنوانسیون‌ها، مصاحبه‌ها، تورها یا تبلیغ از طریق رسانه‌های اجتماعی برای هر فیلم» در طول توقف کار ممنوع است.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۹۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت