۱۰ نکته جالب درباره فیلم های مشهور هالیوود که از آن ها غافل مانده اید

دنیای سینما بسیار شگفت انگیز است و تعجبی ندارد که چیزهای زیادی درباره ی آن وجود دارد که ما شیفته ی آن ها هستیم.

۱۰ نکته جالب درباره فیلم های مشهور هالیوود که از آن ها غافل مانده اید

 هر چه نباشد، در آنجا تعداد زیادی افراد توانمند و مستعد تلاش های مبتکرانه ی خود را باهم یکی می کنند تا چیز کاملاً جدید و فوق العاده ای را خلق کنند. اما متأسفانه در اغلب موارد تنها می توانیم نتیجه ی نهایی را ببینیم و از حقایق جالبی که در پشت صحنه وجود دارد بی خبر هستیم. به علاوه، در بسیاری از اوقات فیلم ها حاوی نکات جزئی اما مهمی هستند که از چشم ما پنهان می مانند.

 

سرگذشت نارنیا: شیر، جادوگر و کمد (The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe )

 
یکی از جزئیات هوشمندانه ی فیلم «سرگذشت نارنیا: شیر، جادوگر و کمد» در تاج شخصیت ملکه ی سپید نهفته است. هر چه داستان جلوتر می رود و از قدرت ملکه سپید کاسته می شود، تاج یخی او نیز آب می رود.

گرگ و میش ( Twilight )

جالب است بدانید که طرفداران مجموعه فیلم محبوب «گرگ و میش» به خون آشام بودن کالن ها شک دارند. به عقیده ی آن ها، کالن ها در حقیقت، پری هستند. بر اساس آنچه در اساطیر آمده، خون آشام ها نمی توانند زیر نور خورشید بدرخشند چون شروع به سوختن می کنند و پودر می شوند. اما پری ها زیر نور خورشید می درخشند.

به علاوه، برخی گونه های پری هم خون می نوشند و شیفته ی انسان ها هستند. این امر می تواند علت شیفتگی ادوارد نسبت به بلا را توضیح دهد. این پری ها برخلاف خون آشام ها از ابرقدرت هایی هم برخوردارند. ادوارد هم قدرت ذهن خوانی داشت و خواهرش می توانست آینده را ببیند.

تایتانیک ( Titanic )

«تایتانیک» شاید یکی از عاشقانه ترین فیلم های تاریخ سینما باشد. گرچه کسی شکی ندارد که جک به محض دیدن رز به او علاقمند شده بود، اما او در طول فیلم هرگز به رز نگفت که او را دوست دارد. نه حتی در اواخر فیلم، جایی که هر دوی آن ها در حال منجمد شدن بودند و رز به او گفت که دوستش دارد.

احتمالاً دلیلش این بود که جک از آن دست افرادی بود که احساسات خود را با رفتارشان نشان می دهند. او بسیار مراقب رز بود و جانش را نجات داد. جک این فرصت را به رز داد تا طعم عشق را بچشد و به او آزادی انتخاب داد. به علاوه، جک رز را متقاعد کرد که تسلیم نشود و زندگی ای طولانی داشته باشد. هدف او کمک به رز بود تا آزاد و رها شود.

هری پاتر و محفل ققنوس ( Harry Potter and the Order of the Phoenix )

در فیلم «هری پاتر و محفل ققنوس» در طی فیلم هر چه شخصیت دولورس آمبریج شیطانی تر می شود، رنگ صورتی لباس هایش نیز تیره تر می شود.

شیطان پرادا می پوشد ( The Devil Wears Prada )

دفتر نشریه ی «رانوی» در فیلم «شیطان پرادا می پوشد» یک کپی دقیق از دفتر نشریه ی مُد معروف «ووگ» بود. یکی از تهیه کنندگان این فیلم که موفق به دیدن دفتر نشریه ی ووگ شده بود، از طراحان صحنه ی سینما به نام جس گانکر بود. گانکر بعد از دیدن دفتر آنا وینتور، سردبیر اصلی نشریه ی ووگ، آن را با چنان دقتی در فیلم بازسازی کرد که بر اساس برخی شایعات، بعد از انتشار فیلم، وینتور طراحی دفتر خود را تغییر داد.

تنها در خانه ( Home Alone )

اینکه در فیلم «تنها در خانه» پدر و مادر کوین چطور او را در خانه جا گذاشتند، به راحتی قابل توضیح است.

در ابتدای فیلم، کوین با یکی از برادران خود دعوا می کند و در این حین روی پاسپورت ها و بلیت های هواپیما شیر می ریزد. پدر آن ها سعی می کند وضعیت را رو به راه کند و پاسپورت ها و بلیت ها را نجات دهد، اما بلیت کوین را به اشتباه دور می اندازد. حتی می توان نام کوین را بلیت درون سطل زباله دید. کوین بعداً در اتاق زیر شیروانی گیر می افتد و خانواده اش در هواپیما متوجه غیبت او می شوند.

اما چرا تا پیش از آن کسی متوجه این موضوع نشده بود؟ صبح آن روز آن ها همه ی بچه ها را شمرده بودند و پسر همسایه را با کوین اشتباه گرفته بودند. در فرودگاه هم هنگام چک شدن بلیت ها کسی کم نبود چون یکی از بلیت ها دور انداخته شده بود.

زنان کوچک ( Little Women )

در فیلم «زنان کوچک» دائماً لباس های لاری و جو را تن همدیگر می بینیم. از این نکته ی جزئی برای نشان دادن رابطه ی بسیار نزدیک آن ها استفاده شده بود.

پرندگان شکاری: و رهایی فانتزی یک هارلی کویین ( Birds of Prey: And the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn )

ساندویچ تخم مرغ معروف فیلم «پرندگان شکاری: و رهایی فانتزی یک هارلی کویین» که بسیار لذیذ به نظر می رسید، در حقیقت اصلاً با تخم مرغ درست نشده بود. مارگو رابی که نقش هارلی کویین را برعهده داشت به سفیده ی تخم مرغ حساسیت دارد، به همین دلیل مجبور شدند برای درست کردن این ساندویچ از تخم اردک استفاده کنند.

بازگشته ( The Revenant )

الخاندرو اینیاریتو، کارگردان فیلم «بازگشته» تصمیم گرفت برای باور پذیری هر چه بیشتر فضای فیلم، آن را در مناطق دور افتاده ی استان آلبرتای کانادا فیلمبرداری کند. این امر اما آن ها را با چالش هایی مواجه کرد، از جمله سرمای شدید هوا، عدم آنتن دهی موبایل و حتی حضور خرس های وحشی. با این حال، همه ی این دشواری ها نتیجه بخش بود و این فیلم جوایز متعددی از جمله ۳ اسکار دریافت کرد.

ارباب حلقه ها: یاران حلقه ( The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring )

به گفته ی پیتر جکسون، کارگردان فرانشایز «ارباب حلقه ها» فیلمنامه ی کار دائماً، حتی در مرحله ی تولد در تغییر بود و به همین دلیل گاهی بازیگران مجبور می شدند دیالوگ های جدید خود را به سرعت حفظ کنند. یک بار دیالوگ های شان بین درست پیش از ضبط سکانس او تغییر کرد اما بین روش هوشمندانه ای برای مواجه با این وضعیت ناگهانی پیدا کرد. او دیالوگ هایش را روی زانویش چسباند و از روی همان سکانس خود را بازی کرد.

منبع: روزیاتو
کد مطلب: ۳۶۹۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت