استودیوهای هالیوود به میز مذاکره می آیند

استودیوهای هالیوود سه ماه پس از اعتصاب نویسندگان آماده بازگشت به میز مذاکره شدند.

استودیوهای هالیوود به میز مذاکره می آیند

در حالی که اعتصاب اتحادیه نویسندگان آمریکا (WGA) علیه تهیه‌کنندگان و استودیوهای هالیوود (AMPTP) هفته آینده به صدمین روز خود می‌رسد، دو طرف به زودی ممکن است پای میز مذاکره برگردند.

 

«ددلاین» گزارش داده است که استودیوها و نویسندگان درباره بازگشت به میز مذاکره بحث می‌کنند تا دست کم یکی از دو اعتصاب اتحادیه‌های هالیوود به پایان برسد. این گزارش با بیانیه اتحادیه نویسندگان تأیید شد: «تهیه‌کنندگان به واسطه «کارول لامباردینی» امروز با اتحادیه نویسندگان تماس گرفته‌اند و درخواست برگزاری جلسه‌ای در روز جمعه برای مذاکره شده‌اند.»

این اولین گام جدی برای پایان اعتصابی است که از ۲ مه آغاز شد. یکی از منابع نزدیک به اتحادیه‌ها می‌گوید: «بحث‌ها پیرامون تشکیل کمیته‌هایی برای بررسی مشکلات است.» در گزارش «ددلاین» آمده است که وکلا در این مرحله نقشی کلیدی دارند و باید هماهنگی لازم میان اتحادیه‌ها را ایجاد کنند.

نویسندگان خواستار محافظت در برابر هوش مصنوعی و دریافت دستمزد از پخش مجدد پروژه‌ها در پلتفرم‌های استریم شده‌اند اما این اولین بار در سه ماه گذشته است که دو طرف برای رسیدن به توافق ابراز امیدواری کرده‌اند.

اتحادیه نویسندگان آمریکا آخرین بار در سال ۲۰۰۷ اعتصاب کرده بود. آن اعتصاب دقیقاً ۱۰۰ روز ادامه پیدا کرد و یکی از موضوعات مذاکره در آن زمان دستمزد نویسندگان از پخش مجدد پروژه‌ها در «رسانه‌های جدید» بود. با این حال در دوران ماقبل پلتفرم‌های استریم، هیچ‌کس شناخت درستی از هوش مصنوعی نداشت.

منبع: برنا
کد مطلب: ۳۶۹۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت