روایت تهیه‌کننده «اتاقک گلی» از «مدیران مانع‌تراش»/ جان‌سخت شدیم!

داود صبوری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اتاقک گلی» ضمن اشاره به برنامه‌ریزی برای اکران به‌موقع این فیلم سینمایی، از حضور برخی مدیران «مانع‌تراش» در مسیر ساخت فیلم‌های دفاع مقدسی انتقاد کرد.

روایت تهیه‌کننده «اتاقک گلی» از «مدیران مانع‌تراش»/ جان‌سخت شدیم!

داوود صبوری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «اتاقک گلی» به کارگردانی محمد عسگری درباره برنامه‌ریزی برای اکران عمومی این فیلم سینمایی گفت: تصمیم‌گیری درباره اکران فیلم «اتاقک گلی» را در حال حاضر به مسئولان بنیاد شهید و موزه دفاع مقدس به‌عنوان مالکان فیلم واگذار کرده‌ایم که قرار است زمینه‌چینی برای اکران مناسب فیلم را هم انجام دهند.

وی ادامه داد: امیدوارم فیلم تا پایان همین ماه اکران شود چراکه بعداً از آن به ماه‌های مهر و آبان و جریان بازگشایی مدارس می‌رسیم. در حال بررسی هستیم تا فیلم در شرایط مناسبی اکران شود و با توجه به نزدیک بودن نمایش فیلم «سرهنگ ثریا» مهم است که دو فیلم با حال و هوای مشابه در یک زمان اکران نشوند. با توجه به این موارد شخصاً احساس می‌کنم شهریورماه زمان مناسبی برای اکران فیلم باشد و بهترین فرصت برای ما محسوب می‌شود. ضمن اینکه فکر می‌کنم مخاطبان بتوانند با این فیلم ارتباط برقرار کنند چون فیلم روایتی تازه از دشمنی منافقین دارد. از سوی دیگر از منظر کارگردانی فیلمی خوش‌ساخت است.

برای ساخت فیلم دفاع مقدسی باید جان‌سخت باشید

این تهیه‌کننده سینما در ادامه درباره تأثیر حواشی فرآیند تولید و اکران فیلم «اتاقک گلی» بر انگیزه‌اش برای ادامه فعالیت در این حوزه تأکید کرد: با وجود برخی موانع ما همچنان فعالیت در حوزه سینمای دفاع مقدس را ادامه خواهیم داد چراکه آنچه ما را نگه داشته، عشق به این عرصه است. موانع و مشکلات در این مسیر مانند موانع موجود در مسیر دوی با مانع است. گاهی موقع پریدن از یک مانع شاید حتی دست و پای دونده آسیب هم ببیند اما آنچه باعث ادامه راه می‌شود، عشق او به این کار است. ما هم عاشق پریدن از این موانع هستیم و دوست داریم در سینمای دفاع مقدس پریدن را تجربه کنیم.

روایت تهیه‌کننده «اتاقک گلی» از «مدیران مانع‌تراش»/ جان‌سخت شدیم!

وی افزود: همین روزها مشغول پیگیری پروژه‌ای در حوزه دفاع مقدس هستیم. معتقدم این عرصه، عرصه‌ای است که هر کسی توان ورود به آن را ندارد. خیلی‌ها حتی می‌ترسند وارد این میدان شوند، کمااینکه واقعاً هم ترس دارد! برای ساخت فیلم دفاع مقدسی باید جان سخت باشید. در عین تمام این سختی‌ها آنچه باعث ادامه این مسیر می‌شود، عشق است.

صبوری درباره فیلمسازی با موضوع منافقین با توجه به اشاره به این گروهک در داستان «اتاقک گلی» و نیز اتفاقات اخیر در کمپ تیرانا گفت: واقعیت این است که موضوع منافقین از آن موضوعاتی است که چندین لایه مختلف دارد و هر کس بر اساس سناریو و داستانی که در دست دارد، به یکی از لایه‌های این پدیده می‌تواند بپردازد و فیلم بسازد. مهم این است با خودمان بگوییم آیا روایتی که ما از این گروهک ارائه می‌کنیم می‌تواند اثرگذارتر از روایت‌های قبلی باشد؟ اگر بخواهیم مدام در یک مسیر حرکت کنیم، نه تنها اثرگذاری‌اش را از دست می‌دهد که از جایی به بعد مخرب هم می‌شود.

مدیرانی که هیچ اعتقادی به دفاع‌مقدس ندارند!

این تهیه‌کننده تأکید کرد: در مواجهه با هر یک از لایه‌های مرتبط با گروهک منافقین ما باید قصه و فیلمنامه متفاوتی داشته باشیم و نباید مدام روی یک لایه این سوژه متوقف باقی بمانیم. این گروهک ایدئولوژی‌ای دارد که مواجهه با آن سن و سال نمی‌شناسد. اتفاقاً گویی هر چه سن و سال افراد درگیر با یک ایدئولوژی بالا می‌رود، تأثیر آن قوی‌تر هم می‌شود و دیگر غیرقابل تغییر نیست. در حوادث اخیر مربوط به کمپ تیرانا شاهد افرادی بودیم که به سن و سالی رسیده‌اند که گویی دیگر نمی‌توان برای نجات آن‌ها از دام این ایدئولوژی کاری کرد. به همین دلیل باید تمرکزمان را روی جوان‌ترها بگذاریم که اساساً آلوده این نگاه نشوند.

صبوری تأکید کرد: متأسفانه در همین کشور خودمان هم افرادی هستند که گویی هیچ اعتقادی به دفاع مقدس و فرهنگ آن ندارند، اما مسئول تصمیم‌گیری درباره فیلم‌های دفاع مقدس هستند! این گروه از افراد نه جنگ را دیده‌اند و نه شناختی از این مسائل دارند اما در مسیر ساخت فیلم‌های ما به گونه‌ای با ما رفتار می‌کنند که گویی ما برای هالیوود داریم فیلم می‌سازیم! در فرآیند ساخت همین فیلم «اتاقک گلی» آنقدر با چنین آدم‌هایی مواجه شده‌ام که تنها کارشان مانع‌تراشی در مسیر ساخت فیلم‌های دفاع‌مقدسی است.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۹۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت