مهدی فخیم‌زاده و محمد کارت فیلم جدید می‌سازند

مهدی فخیم‌زاده و محمد کارت برای ساخت دو فیلم سینمایی جدید مجوز گرفتند.

مهدی فخیم‌زاده و محمد کارت فیلم جدید می‌سازند

شورای پروانه ساخت آثار سینمایی اخیرا با ساخت چهار فیلم‌نامه سینمایی موافقت کرده که در بین آن‌ها نام‌ سینماگرانی مطرح نیز دیده می‌شود.

مهدی فخیم‌زاده که آخرین فیلمش با نام «مشت آخر» سال ۱۳۹۸ در سینماها اکران شد، پس از پنج سال قصد ساخت یک فیلم تازه را دارد. او برای فیلمنامه‌ای به نام «نابرادر» از سازمان سینمایی مجوز گرفته و علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی آن را هم خودش برعهده دارد.

همچنین محمد کارت در تدارک ساخت دومین فیلم بلند سینمایی با نام «نفس خور» است. او «شنای پروانه» را سال ۱۳۹۸ ساخت که با وجود توجه زیاد در جشنواره فیلم فجر، به دلیل تعطیلی سینماها در دوران شیوع کرونا اکران خوبی را پشت سرنگذاشت. «نفس خور» قرار است به تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی و نویسندگی محمد مهدی کارت و رضا بهاروند ساخته شود.

«نقطه صفر زمین» هم به تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد و کارگردانی و نویسندگی امیرعباس ربیعی پروانه ساخت گرفته است. ربیعی که پیش‌تر فیلم‌های «لباس شخصی» و «ضد» را ساخته، در فیلم جدیدش سراغ برخی وقایع دهه ۸۰ رفته و درباره آن گفته است: این فیلم تجربه‌ای کاملاً غیرمرتبط با دو فیلم قبلی من است و موضوعی اجتماعی مرتبط با تاریخ معاصر دارد. داستان فیلم در دهه ٨٠ رخ می‌دهد و اتفاقی را روایت می‌کند که شهید احمد کاظمی فرمانده وقت نیروی هوایی سپاه، در آن نقش ویژه‌ای داشته است.

علاوه براین‌ها فیلمنامه «گمشده» به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر ثقفی و کارگردانی و نویسندگی مریم برزگر پروانه ساخت گرفته است.

در شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی هم برای فیلم‌نامه‌ مستند «دکتر پری» به تهیه‌کنندگی پرهام جعفری، کارگردانی و نویسندگی غلام حسن هدایت و فیلم‌نامه‌های بلند داستانی «محمد رسول» به تهیه‌کنندگی علی کریمی جلال، کارگردانی حسین عموئی تبریزی و نویسندگی تیرخش علی کیایی و محمد دولت آبادی و «دایا»به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد کریمی و نویسندگی الهام السادات حسینی مجوز ساخت داده شده است.

منبع: خبر آنلاین
کد مطلب: ۳۷۰۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت