کارگردان حیثیت گمشده: ساترا نباید سنگ جلوی پای پلتفرم‌ها بیاندازد و فکر کند سریال تلویزیونی ممیزی می‌کند!

سجاد پهلوان‌زاده کارگردان سریال حیثیت گمشده در گفتگو با فرهیختگان به چند نکته درباره فضای سریال سازی نمایش خانگی اشاره کرد.

کارگردان حیثیت گمشده: ساترا نباید سنگ جلوی پای پلتفرم‌ها بیاندازد و فکر کند سریال تلویزیونی ممیزی می‌کند!

ساترا نباید سنگ جلوی پای پلتفرم‌ها بیاندازد و فکر کند سریال تلویزیونی ممیزی می‌کند!

سجاد پهلوان‌زاده کارگردان «حیثیت گمشده» در گفتگو با فرهیختگان عنوان کرد: صادقانه بگویم سریال حیثیت را بیش از سقوط دوست دارم. 

مهدی حسینی‌نیا حداقل ۲ بار در همین سریال دچار خطر جانی شد. در همان سکانس اول که دعوای امیر و هاجر را می‌گرفتیم سینی‌ای که خانم افشاری پرت کرد به پیشانی مهدی حسینی‌نیا خورد و این خونی که ریخته شد و در این صحنه می‌بینیم شکاف زخمی بود که واقعا بر پیشانی او ایجاد شد. مهدی خم به ابرو نیاورد و به بازی‌اش ادامه داد. شب آخر فیلمبرداری هم با سر زمین خورد و پیشانی‌اش شکاف برداشت و 25 تا بخیه خورد.

مسئله ممیزی اتفاقی نیست که تازگی داشته باشد. همیشه در سینمای ایران بوده. از قبل انقلاب گرفته تا همین حالا. به نظر من پلتفرم‌های معتبر و فیلمسازان حرفه‌ای ما خودشان عقلشان می‌رسد که باید چگونه کار کنند و نیاز به قیم ندارند.

اگر ساترا بخواهد سریال‌های پلتفرم‌ها را شبیه به الگوهای تلویزیونی ممیزی کند باز هم مردم به سراغ شبکه‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای می‌‌روند و این به نفع هیچکس نیست. باید قدردان پلتفرم‌ها بود و از آن‌ها حمایت کرد نه اینکه جلوی پایشان سنگ گذاشت.

اگر فردی قتلی می‌کند یا خیانت و فسادی می‌کند من آن را باید چگونه نشان دهم؟ اگر بخواهیم آسیب‌ها و بی اخلاقی‌ها را نشان دهیم چه باید بکنیم؟

شاید تا 20 سال پیش نمی‌شد پوست شیر یا حیثیت گمشده ساخت اما الان شرایط جامعه تغییر کرده و حالا نمی‌شود به 20 سال پیش برگشت و بدون تحولات جامعه سریال ساخت.

 
 
 
منبع: عصر ایران
کد مطلب: ۳۷۰۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت