۱۵ سریال کره ای اعتیادآور و جذاب که باید دید؛ از Flower of Evil تا Hotel del Luna

تماشای یک درام کره ای مثل افتادن به درون یک سیاه چاله است – وقتی وارد آن می شوید، هیچ راهی برای خروج وجود ندارد. درام کره ای در سال های اخیر راه خود را در میان مخاطبان بین المللی بیش از پیش باز کرده و فرهنگ کره ای و سبک منحصر به فرد فیلمسازی آن ها را ترویج داده است.

۱۵ سریال کره ای اعتیادآور و جذاب که باید دید؛ از Flower of Evil تا Hotel del Luna

سریال های تلویزیونی کره ای که معمولا با نام کی دراما یا درام کره ای شناخته می شوند، در ژانرهای مختلفی از جمله کمدی، تاریخی، حقوقی و… ساخته می شوند.

 

اعتیادآورترین سریال های کره ای

اخیراً، به دلیل محبوبیت جهانی برخی از سریال های کره ای مانند اسکوید گیم، مخاطبان بین المللی بیشتری به سمت درام های کره ای جذب شده اند. درام های کره ای به دلایل بسیاری از جمله اوج داستانی فوق العاده، موسیقی متن های جذاب و تصویرسازی منحصر به فرد از فرهنگ کره ای محبوب هستند. به علاوه، برای علاقه مندان به زبان کره ای، تماشای سریال های کره ای مطمئناً می تواند به یادگیری زبان به شیوه ای جذاب تر کمک کند.

در طول سال ها، بسیاری از درام های کره ای با کیفیت بالاتری نسبت به گذشته منتشر شده اند. چه از لحاظ بازیگران باشند، چه داستان، و چه موسیقی متن ها – بسیاری از درام های کره ای در حال حاضر استانداردهای خود را بالا برده اند تا مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنند. در این مطلب به معرفی تعدادی از اعتیادآورترین سریال های درام کره ای در ژانرهای مختلف می پردازیم که باید آن ها را تماشا کنید.

اعتیادآورترین سریال های کره ای

۱۵- Mr. Queen

درام های تاریخی کره اغلب لحنی جدی و سیاسی دارند که گاهی تماشای آن را کمی چالش برانگیز می کند. با این حال، این موضوع در مورد آقای ملکه صدق نمی کند. این درام کره ای سال ۲۰۲۰ بسیار سرگرم کننده، بامزه، خوش ساخت و بسیار اعتیاد آور است. کشش متقابل بین شخصیت های اصلی در اوج است و انگار که همه بازیگران فقط به خاطر نقش هایشان در این درام کره ای متولد شده اند.

آقای ملکه داستان یک سرآشپز معروف است که برای سیاستمداران ارشد در کره جنوبی آشپزی می کند و ناگهان متوجه می شود روحش در بدن یک ملکه جوان به نام کیم سو یونگ به دوران جوسون در تاریخ کره جنوبی منتقل شده است. شوهر او، پادشاه چولجونگ، پادشاه حاکم است و اسرار زیادی دارد.

ترکیب دوران مدرن از سئولِ کیم سو یونگ و دوران تاریخی، ماجراجویی های جدید و سرگرم کننده ای را برای شخصیت ها به ارمغان می آورد. اگر به دنبال یک تماشای سریالی سرگرم کننده در محیطی جدید و جالب هستید، آقای ملکه بهترین گزینه برای گذراندن ساعات بیکاری است. بسیاری می گویند که این سریال بسیار بامزه است و موسیقی های عالی دارد اما دلایل بیشتری برای تماشا کردن این سریال وجود دارد.

اعتیادآورترین سریال های کره ای

۱۴- Alchemy of Souls

ارواح گمشده در بدن های اشتباه در دوران جوون، روابط نامحتملی را به وجود می آورند. پسر دردسرساز یک خانواده نجیب به نام جانگ – اوک با روح یک جنگجوی قوی که در بدن یک خدمتکار ضعیف به نام مو – دوک گیر افتاده است، ملاقات می کند و آن ها در سفر طولانی خود در این پادشاهی به یکدیگر کمک می کنند.

کیمیای روح که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، تا کنون دو بخش داشته و فیلمبرداری، موسیقی اورجینال و مقدار بی نقصی تعلیق و رمانس دارد. از همان قسمت اول، بسیاری از طرفداران به خاطر پیشرفت سریع داستان و پیچش های داستانی بزرگ جذب این سریال شدند. در مورد جذابیت شخصیت ها نیز نپرسید، چون همواره در اوج قرار دارد.

اعتیادآورترین سریال های کره ای

۱۳- Flower of Evil

ژانر تریلر/کارآگاهی یکی دیگر از ژانرهای محبوب در درام های کره ای، به خصوص در سال های اخیر است. درام های کره ای روش منحصر به فردی برای داستان سرایی در این ژانر دارند و در طول اپیزودها، سرنخ های اندک از خود به جای می گذارند که به هر سمتی که بروند، همیشه مخاطب را شگفت زده می کنند.

یکی از موفق ترین درام های کره ای تریلر/کارآگاهی کره ای گل شیطان است، با بازی لی جون گی، ستاره Moon Lovers در نقش مردی به نام باک هی – سونگ که همسر کارآگاهی به نام چا جی – ون است. ظاهراً شوهر چا تحت هویت شخص دیگری زندگی می کند و گذشته تکان دهنده اش را پنهان می کند و او باید احساساتش را کنار بگذارد تا گذشته بزرگ و نگران کننده شوهرش را فاش کند.

هر قسمت با بازی های تاثیرگذار و توسعه جذاب داستان، نسبت به قسمت قبلی پرتنش تر می شود. شخصیت باک هم یک رویایی و هم یک کابوس وار است و در ترکیب با هوش و ذکاوت شخصیت و مهارت های درجه یک کارآگاهی همسرش، با موفقیت داستان را پیش می برند و باعث می شود مخاطب برای لحظاتی دنیای واقعی خود را فراموش کند.

اعتیادآورترین سریال های کره ای

۱۲- Big Mouth

پارک چانگ هو که یک وکیل بدجنس است که بیشتر از کار کردن روی پرونده هایش، دهن لقی می کند، او که با نام دهن لق شناخته می شود روی یک پرونده قتل کار می کند که خطرات آن بیشتر از چیزی است که تا به حال تجربه کرده است. به هر حال، در طول مسیر، او به عنوان مجرمی که تصادفاً با نام «دهن لق» شناخته می شود معرفی می گردد که خطراتی را برای او به همراه دارد.

همسر نابغه و سختکوش او، پرستاری به نام کو می هو، از شوهرش در تمام سختی هایش حمایت می کند، از جمله زمانی که متهم به جنایتکار بودن می شود. این زن تمام تلاش خود را می کند تا نام شوهرش را با وجود همه چیزهایی که او را جنایتکار نشان دهند، از این اتهام پاک کند.

این سریال درام کره ای که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، داستانی هیجان انگیز دارد که دائماً مخاطب را به این فکر می اندازد که دهن لق واقعی چه کسی است. داستان جذاب و بازی های فوق العاده و جذابیت متقابل بین شخصیت ها باعث می شود که دهن لق در زمان پخش خود توانست نرخ تماشای بسیار بالایی داشته باشد. با این حال، بسیاری با پایان داستان زیاد موافق نبودند اما در هر صورت باید آن را تماشا کنید.

اعتیادآورترین سریال های کره ای

۱۱- Extraordinary Attorney Woo

ثابت شده است که مخاطبان دوست دارند درام های کره ای را ببینند که سیستم قضایی را از جنبه های مختلف بررسی می کنند: وکلا، دادستان ها، قربانیان، یا تبهکاران. اگر چه بسیاری از درام های کره ای که در این ژانر قرار می گیرند، اغلب سنگین و احساسی هستند، اما درام وکیل ووی فوق العاده هیچ کدام از این ها نیست، با این حال هنوز هم تماشای آن بسیار جذاب و سرگرم کننده خواهد بود.

وو یانگ وو یک وکیل جوان و باهوش با اختلال طیف اوتیسم است که به او توانایی دیدن چیزهای خارج از قدرت دیگران را می دهد، که اغلب او را به حل پرونده هایی رهنمون می کند که در ابتدا حل نشدنی به نظر می رسند. او با اینکه نابغه است، اما فاقد حس همدلی و مهارت های اجتماعی است و همین امر باعث می شود ارتباطات او با مشتریانش اغلب خنده دار و گاهی نامناسب باشد.

دیدن رشد وو یانگ وو به عنوان یک وکیل و یک فرد، پیدا کردن عشق در محل کارش که او را به یادگیری و رشد سوق می دهد، دلگرم کننده است. بازی پارک اون بین به خاطر ایفای بی نقص نقش وو یانگ وو که ترکیبی از شوخ طبعی و جدیت، دانش و خامی دارد، مورد تحسین بسیاری قرار گرفته است. اگر به دنبال یک درام با تم سبک هستید تا از آثار تلویزیونی سنگین فاصله بگیرید، این درام قانونی واقعاً سرگرم کننده است.

اعتیادآورترین سریال های کره ای

۱۰- Law School

یک تیم بی نقص متشکل از یک دادستان تبدیل شده به استاد حقوق به نام یانگ جونگ هون و دانشجویان حقوق او به نام کانگ سول ای و هان جون هوئی درگیر پرونده ای با پیچ و خم های فراوان می شوند. شخصیت های متنوع این سه در دادگاه می تواند سلاح یا ضعف آن ها باشد و گاهی اوقات پرونده آن ها را به خطر می اندازد.

اگر دوست دارید درامی دادگاهی را با شخصیت های قوی و قاطع و نبوغ در حل مساله تجربه کنید، دانشکده حقوق ارزش تماشا کردن را دارد. روایت داستان اگر چه کند شروع می شود، اما خیلی زود سرعت خود را افزایش داده و مانند یک گلوله برفی به آرامی ادامه می یابد.

دانشکده حقوق، قوانین و دادرسی های دادگاهی در کره جنوبی را بسیار دقیق به تصویر می کشد، هر چند که هنوز هم رگه هایی از دراماتیزه سازی اضافه برای جذاب کردن داستان وجود دارد. شخصیت های عمیق و خوش ساخت نقش مهمی در جذابیت این سریال دارند و بازیگران با پیشرفت پرونده ها، کار فوق العاده ای با توسعه شخصیت هایشان انجام می دهند.

اعتیادآورترین سریال های کره ای

۹- Reply 1988

پاسخ به ۱۹۸۸ که در سال ۱۹۸۸ در کره جنوبی روایت می شود، داستان دوستی، خانواده، عشق و رویاهای جوانی را روایت می کند که اغلب با دوران سخت و قوانین نسل قدیم گره خورده اند. این فیلم بر روی ماجرای پنج دانش آموز دبیرستانی تمرکز دارد که دوستی بسیار محکمی دارند: سونگ دئوک – سان، کیم جونگ – هوان، سونگ سان – وو، ریو دونگ – ریونگ و چوی تاک.

از همسایه ها گرفته تا دوستان نزدیک و برای برخی، شریک عاطفی، این شخصیت های جوان دوستی های منحصر به فردی دارند که پس از عبور از سختی های زندگی شکل گرفته اند. فداکاری ها، شکست ها، غم و اندوه، پاسخ به ۱۹۸۸ به بررسی تمام چیزهایی می پردازد که باید در زندگی جوان یک فرد در کره جنوبی ۱۹۸۸ کشف شود.

هر کدام از آن ها رویاها و اهداف خود را دارند و دیدن اینکه آن ها به جای دور شدن از یکدیگر با هم رشد می کنند، بسیار دلگرم کننده است. دوستی و داستان های خانوادگی احساس گرمی و نوستالژی را به قلب شما می آورد – که خودِ درونی تان که نمی دانید آسیب دیده را التیام می بخشد.

اعتیادآورترین سریال های کره ای

۸- Hospital Playlist

انتقام جویان بیمارستان یولجه، گروهی متشکل از پنج جراح / استاد در بخش های مختلف، همگی در کار خود متخصص هستند و همگی آن ها رفتارها و شخصیت های عجیبی دارند که نقش مهمی در دوستی پایدار این افراد از زمان دانشجویی داشته است. دوستی آن ها از اولین سال تحصیل در دانشگاه در سال ۱۹۹۹، تا زمان حال که در یک مکان کار می کنند، یعنی بیمارستان یولجه، بیشتر نیز شده است. این سریال زندگی روزمره آن ها را به عنوان استاد و جراح با مخاطب به اشتراک می گذارد و زندگی بیمارستانی، دوستی ها، خانواده و عشق را در این میان برجسته می سازد.

نکته بسیار جالب این است که این پنج استاد محبوب، گروهی تشکیل داده اند که در آن به تمرین و اجرای آهنگ های مورد علاقه خود از زمان های قدیم می پردازند. بازسازی آهنگ های قدیمی و محبوب کره ای، باعث می شود که موسیقی های این درام کره ای دو فصلی منحصر به فرد و خاص باشند. پلی لیست بیمارستان همه چیز دارد: دوستی، عشق، خانواده، کمدی و البته درام بیمارستانی.

اعتیادآورترین سریال های کره ای

۷- Fight for My Way

یکی از محبوب ترین ژانرهای درام کره ای کمدی رمانتیک است. درام کره ای برای اولین بار به خاطر جذابیت فریبنده اش در روایت کمیک ها شناخته شد. یکی از محبوب ترین آن ها، مبارزه برای راهم، رابطه عاشقانه بین دو جوان را نشان می دهد که در زندگی خود مشکلاتی دارند – در همه حوزه ها از شغل گرفته تا آرزوها و عشق.

پارک سئو جون در نقش کو دونگ من و کیم جی وون در نقش چوی ای – بازیگران اصلی این سریال هستند که شخصیت هایی به شدت نابالغ و غیرجدی دارند اما علاقه بینشان کاملاً واقعی و شدید است. این درا کره ای داستان دو دوست نزدیک را روایت می کند که در ادامه عاشق هم می شوند که از طریق موانعی که با آن ها مواجه می شوند، عشقشان بزرگ و بزرگ تر می شود.

اعتیادآورترین سریال های کره ای

۶- Our Beloved Summer

درام های کره ای با روایت «از دشمن به عاشق» نیز در ژانر کمدی رمانتیک بسیار محبوب هستند. تابستان دوست داشتنی ما، با بازیگران شناخته شده خود داستان دو همکلاسی دبیرستانی به نام چوی اونگ و کوک یئون سو را دنبال می کند که تفاوت های فاحشی با هم دارند. چوی اونگ فردی با روحی آزاد است و به نمرات خود اهمیت چندانی نمی دهد، در حالی که یئون سو دانش آموز زرنگی است که چیزی کم تر از یک شغل عالی و ثبات مالی نمی خواهد.

در طول سال آخر دبیرستان، قصد دارند با هم یک فیلم مستند بسازند که رابطه شان را کلید می زند. اما پس از مدت کوتاهی از هم جدا می شوند. پنج سال می گذرد و این مستند دوباره پربیننده می شود و آن ها مجبور می شوند تا ادامه مستند را ضبط کرده و دوباره به عنوان عشاق سابق با هم ملاقات کنند.

اما عشق شیرین تابستانی شان در دوران دبیرستان هرگز قلبشان را ترک نکرده است. آن ها دوباره جرقه های عشق گذشته را می بینند و یک بار دیگر کلیشه از دشمن به عاشق را دوباره زنده می کنند. این یک داستان عاشقانه دلگرم کننده با کمترین میزان دلشکستگی است (اگر چه هنوز هم وجود دارد). آن ها مخاطبان را در مسیر خاطرات عاشقانه گذشته قرار می دهند و شیرینی آن را با هم زندگی می کنند.

اعتیادآورترین سریال های کره ای

۵- Crash Landing on You

سقوط بر روی تو یکی از بهترین و محبوب ترین درام های رمانتیک کمدی کره ای است. این سریال به قدری عاشقانه، ویرانگر و شیرین است که بازیگران نقش های اصلی، هیون بین و سون یی جین پس از پایان این درام، در زندگی واقعی با هم ازدواج کردند. آن ها اکنون با نوزاد تازه متولد شده خود زندگی شادی را در کنار هم تجربه می کنند.

داستان سریال در مورد یک مدیرعامل ثروتمند اهل کره جنوبی به نام یون سی – ری است که به طور اتفاقی وارد خاک کره شمالی می رسد. او را به خانه یک سروان اهل کره شمالی مسئول منطقه غیرنظامی بین دو کره می برند. این سروان متشخص، ری جونگ هیوک، او را زیر بال و پر گرفته و مخفی می کند تا عواقب سنگینی که ممکن است در انتظارش باشد را تجربه نکند.

رابطه عاشقانه آن ها به سرعت شروع می شود و به محض اینکه سی – ری موفق به بازگشت به کره جنوبی می شود، باید به پایان برسد. عشق قوی اما غیرمحتمل آن ها با موانع زیادی روبرو است، اما عشق همیشه پیروز است. اگر می خواهید یک گریه خوب با پایانی راضی کننده داشته باشید، سقوط بر روی تو تنها چیزی است که به آن نیاز دارید.

اعتیادآورترین سریال های کره ای

۴- My Name

اگر به دنبال یک داستان با روایت سریع و پرتنش هستید که شما را جذب کند، ژانر اکشن درام کره ای ممکن است آن چیزی باشد که به آن نیاز دارید. یکی از سریال های اکشن خوب کره ای، سریال نام من است، سریالی که داستان دختری غمگین به نام یون جی – وو را روایت می کند که مشغول تحقیق در مورد مرگ ناگهانی پدرش است و به دنبال کسی می رود که پدرش را از او گرفته است. او زمانی به کمک پلیس می آید که سرنخ بدست آمده توسط او ممکن است معمای قتل پدرش را حل کند و بدین ترتیب خود را در معرض خطر قرار می دهد. اما به عنوان یک شخصیت قوی و سرسخت، او نمی داند چه زمانی باید دست از ماموریت خود بردارد.

نام من تنها هشت قسمت دارد که شاید برای کسانی که می خواهند یک درام کره ای را در مدت کوتاهی تماشا کنند مناسب تر باشد، سریالی که عطش اکشن خوب و رازآلود را برطرف می کند، راحت تر باشد.بازی های برجسته و موسیقی خوب این درام کره ای را برای مدت ها در ذهن مخاطبان حفظ می کند.

اعتیادآورترین سریال های کره ای

۳- The K2

یک سرباز سابق به نام کیم جه ها که اکنون بادیگارد است و با نام کی ۲ نیز شناخته می شود، استخدام می شود تا از یک خانواده رده بالا با یک راز و دختری گوشه گیر به نام گو آن – نا محافظت کند. آن ها خیلی زود با هم دوست می شوند و وقتی جرقه عشق بین این دو شکل می گیرد، همه چیز بسیار پیچیده می شود چون سیاست و انجام وظیفه سر راه هم قرار می گیرند.

کی ۲ حول رازهای سری، تصمیمات سیاسی و انتقام شکل می گیرد. طرح داستان بسیار پرتنش است، زیرا نه تنها شامل وظایف سیاسی کنونی شخصیت محافظ، بلکه گذشته تلخ او در حین خدمت به عنوان یک سرباز نیز می شود. در این داستان، انتخاب های دشوار زیادی باید انجام شود و فداکاری ها اغلب آن ها را آزار می دهند.

اعتیادآورترین سریال های کره ای

۲-Guardian: The Lonely and Great God

فانتزی یکی دیگر از ژانرهایی است که درام های کره ای همیشه با طرح خلاقانه و متفاوت خود در آن بی نقص بوده اند. سریال نگهبان: خدای تنها و بزرگ که اغلب با نام کوتاه تر گابلین شناخته می شود، داستان یک سرباز تبدیل شده به گوبلین را روایت می کند که زندگی جاودانه ای دارد. گوبلین کیم شین ۹۰۰ ساله صبورانه منتظر است تا عروسش سرانجام به زندگی ابدی اش پایان دهد.

عروس او یک دانش آموز دبیرستانی به نام جی یون تاک است که زندگی خانوادگی پیچیده ای دارد، کاملاً شبیه سیندرلا. رابطه آن ها که به عنوان فرصتی برای کمک به یکدیگر شروع می شود، خیلی زود به یک رابطه عاشقانه پرشور تبدیل می شود که اشتیاق آن ها به یکدیگر را کاهش می دهد. یک شمع تنها چیزی است که این دختر برای احضار گابلین لازم است.

داستان عاشقانه آن ها اعتیاد آور و غم انگیز است، همراه با بازی های عالی و شوخی های خنده داری بین گوبلین و هم اتاقی اش، گریم ریپر. گابلین به خاطر آهنگ هایش مشهور است، با داستانی که به عنوان مقدمه ای برای ژانر فانتزی درام کره ای بسیار بی نقص عمل می کند.

اعتیادآورترین سریال های کره ای

۱- Hotel del Luna

هتلی در سئول که تنها برای ارواحی که در انتظار ورود به زندگی پس از مرگ هستند، رزرو شده است – هتل دل لونا مشتریان جالب خود را با داستان هایی بامزه، غم انگیز و به شدت تراژیک دارد. رئیس هتل، جانگ مان – وول، خود یک روح است که هزاران سال است در این هتل گیر کرده و نمی تواند به زندگی پس از مرگ برود.

او یک روز با یک مدیر هتل جدید و کنجکاو به نام کو چان سونگ آشنا می شود. آن ها برای کنترل دقیق و مناسب مشتریان خود و کشف رازهایی در مورد زندگی سابق جانگ به ماجراجویی می پردازند. این دو لحظات ترسناک، خنده دار و دلهره آوری را با هم تجربه می کنند و در نهایت عاشق هم می شوند. لازم به ذکر است که در طول تماشای سریال هتل دل لونا اشک های زیادی ریخته خواهد شد. به هر حال عشق در جهان های مختلف، تکان دهنده و هیجان انگیز است. اما نترسید؛ عشق شیرین و کمدی آن ها ارزش این همه درد را دارد.

منبع: روزیاتو
کد مطلب: ۳۷۱۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت