در اسپانیا؛

مریل استریپ جایزه پرنس آستوریاس ۲۰۲۳ را گرفت

مریل استریپ با حضور خانواده سلطنتی اسپانیا که ریاست مراسم اهدای جوایز شاهزاده آستوریاس را بر عهده دارند، یکی از مهمترین جوایز دنیای اسپانیایی زبان را دریافت کرد.

مریل استریپ جایزه پرنس آستوریاس ۲۰۲۳ را گرفت

مریل استریپ بازیگر سرشناس جمعه شب در مراسمی با حضور خانواده سلطنتی اسپانیا در شهر شمالی اویدو، جایزه معتبر هنر پرنسس آستوریاس اسپانیا را دریافت کرد.

استریپ در طول سخنرانی دریافت جایزه درباره حس همدلی بازیگران با شخصیت‌هایشان و احساسی که مردم در سینما و تئاتر نسبت به افراد روی پرده یا صحنه دارند صحبت کرد و گفت این خاصیتی است که می‌تواند در زندگی روزمره نیز موثر باشد.

وی گفت: همدلی ممکن است شکلی رادیکال از گسترش و دیپلماسی مفید در دیگر عرصه‌های تلاش باشد. در دنیای ما، در دنیای متخاصم و متزلزل ما، امیدوارم بتوانیم قانون دیگری را که به هر بازیگر آموزش داده می‌شود به صورت قلبی بپذیریم، اینکه؛ همه چیز به قدرت گوش دادن مربوط می‌شود.

جایزه هنر یکی از ۸ جایزه‌ای بود که امسال در زمینه‌های مختلف هنر، ادبیات، علم و همکاری‌های بین‌المللی اهدا شد.

دیگر افرادی که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند عبارت بودند از هاروکی موراکامی نویسنده پرفروش ژاپنی که برنده جایزه ادبیات شد و جفری گوردون، پیتر گرینبرگ و بانی باسلر زیست شناسان آمریکایی که جایزه تحقیقات علمی و فنی را دریافت کردند.

۲ نفر دیگر از برندگان سال ۲۰۲۳ شامل مورخ فرانسوی هلن کارر د انکاوس برنده جایزه علوم اجتماعی و نوچیو اوردینی نویسنده و فیلسوف ایتالیایی برنده جایزه ارتباطات و علوم انسانی بودند.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۷۱۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت