نابغه سینمای تایوان به زوال عقل مبتلا شد

بازنشستگی هو شیائو شین از فیلمسازی، پس از ابتلا به زوال عقل اعلام شد.

نابغه سینمای تایوان به زوال عقل مبتلا شد

هو شیائو شین» کارگردان تایوانی متولد چین که با فیلم‌های «شهر غم» (A City of Sadness)، «استاد عروسک‌گردان» (The Puppetmaster)، «گل‌های شانگهای» (Flowers of Shanghai) و «غبار در باد» (Dust in the Wind) شناخته می‌شود پس از ابتلا به زوال عقل از فیلمسازی بازنشسته می‌شود.

این فیلمساز ۷۶ ساله در امیدوار بود فیلم «رودخانه شولان» (Shulan River) را بسازد اما حالا فیلم «آدمکش» (The Assassin) که در سال ۲۰۱۵ اکران شد آخرین فیلم او خواهد بود.

بازنشستگی هو در مراسم اکران «وقتی برای زندگی وقتی برای مردن» (A Time to Live and a Time to Die) در لندن تأیید شد. با این حال هو یکی از تهیه‌کنندگان اولین فیلم بلند «هوانگ ون-یینگ» با عنوان «با من باش» (Be With Me) خواهد بود. او در سال ۱۹۹۵ و فیلم «مردان خوب، زنان خوب» (Good Men, Good Women) با هو همکاری کرده بود.

هو در کنار «ادوارد یانگ» یکی از اولین پیشگامان «موج نو» سینمای تایوان در دهه ۱۹۸۰ نامیده می‌شد. فیلم «شهر غم» هو اولین فیلم تایوانی بود که «واقعه ۲۸ فوریه» سال ۱۹۴۷ را در سینما به تصویر کشید. آن فیلم در سال ۱۹۸۹ برنده «شیر طلایی» جشنواره ونیز شد و به فهرست ۱۰۰ فیلم برتر دهه ۱۹۸۰ از نگاه «ایندی‌وایر» راه پیدا کرد. فیلم «آدمکش» این فیلمساز در جشنواره کن برای «نخل طلا» رقابت کرد و برنده جایزه «بهترین کارگردانی» شد.

منبع: سی نما
کد مطلب: ۳۷۱۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت