این بازیگر هر روز از مردم فلسطین دفاع می‌کند

بازیگر برنده اسکار در استوری‌های اینستاگرامی خود هر روز از مردم فلسطین دفاع می‌کند.

این بازیگر هر روز از مردم فلسطین دفاع می‌کند

سوزان ساراندون که برای فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی خود نیز شناخته می‌شود، سال‌هاست که به عنوان یک چهره چپ رادیکال در فرهنگ آمریکایی شهرت دارد. سخنان او در تظاهرات روز جمعه قطعا اولین بار نیست که موضع ضداسراییلی قوی وی را درباره مناقشه اسراییل و فلسطین روشن می‌کند.

این بازیگر مشهور آمریکایی روز جمعه در یک راهپیمایی حامی فلسطین در پارک برایانت نیویورک حضور یافت و با سخنانش بیانیه‌ای پرقدرت در حمایت از آتش‌بس در غزه ارایه کرد. وی قاطعانه درباره وضعیت اسفبار مردم فلسطین صحبت و به‌ویژه از کشتار غم‌انگیز نزدیک به ۵۰۰۰ کودک در غزه به عنوان جنایات جنگی یاد و آن را محکوم کرد.

وی همچنین تاکید کرد که حمله ۷ اکتبر در خلا رخ نداده است.

وی گفت: من اینجا ایستاده‌ام و می‌گویم لازم نیست فلسطینی باشی تا در کنار مردم فلسطین بایستی. لازم نیست فلسطینی باشی تا بفهمی که کشتار تقریباً ۵۰۰۰ کودک غیرقابل قبول و جنایت جنگی است. لازم نیست فلسطینی باشی تا بفهمی جنایات جنگی هر روز طبق گفته سازمان ملل و دیگر گروه‌های بشردوستانه انجام می شود.

وی افزود: این زمانی برای آموزش است، زیرا همانطور که سخنران قبلی اشاره کرد، بسیاری از مردم شرایطی را که در آن حمله ۷ اکتبر رخ داد، درک نمی‌کنند. آنها تاریخچه آنچه را که برای مردم فلسطین در ۷۵ سال گذشته اتفاق افتاده است، نمی‌دانند. پس این فرصتی است برای آموزش مردم که بتوانند ذهنی باز داشته باشند.

وی در چند روز اخیر هر روز چندین استوری ضداسراییلی منتشر کرده است.

پست سخنرانی وی در نیویورک در اینستاگرام تحت عنوان یهودی‌ستیزی توسط هواداران رژیم صهیونیستی منتشر شد. وی همچنین در یکی از استوری‌های خود ۴ فیلم را معرفی کرد که همه باید ببینند تا شرایط مردم فلسطین را درک کنند.

این فیلم‌ها عبارتند از:

«فرح» ۲۰۲۲

فرح یک تریلر روانشناختی لبنانی محصول ۲۰۲۲ امارات به کارگردانی زوج اماراتی- بریتانیایی حسیبا فریها و کنتون آکسلی است. فیلمنامه این فیلم توسط فریها نوشته شده و بازیگران لبنانی استفانی آتالا، مجدی مچموچی، نادر عبدالحی و یوسف بولوس در آن ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم درباره لینا دانش‌آموز پیش‌پزشکی در آمریکاست که با تشدید اضطراب، بدخلقی و کابوس‌های مکرر دست و پنجه نرم می‌کند و وقتی به بیروت باز می‌گردد علایمش تشدید می‌شود و وضعیت تحصیلی‌اش به طور قابل‌توجهی پایین می‌آید.

 

به زودی او شروع به تجربه علایم شدید دیگری از جمله روان پریشی، هذیان‌های پارانوئید و آشفتگی می‌کند و خاطرات خود را از مادر متوفی خود فرح مرور می‌کند که نشان می‌دهد مشکلات روانی او ناشی از آسیب‌های روحی است که به مادرش مربوط می‌شود.

«هدیه» ۲۰۲۰

« هدیه» به کارگردانی و نویسندگی فرح نابلسی و هند شوفانی محصول ۲۰۲۰، با بازی صالح باکری، مریم کنج، مریم باشا، تولیدی از شرکت فیلم‌های فلسطینی است که اولین بار ۲ فوریه ۲۰۲۰ در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه کلرمون- فران به نمایش درآمد و ۱۸ مارس ۲۰۲۱ در نتفلیکس در دسترس قرار گرفت.

این فیلم کوتاه ۲۴ دقیقه‌ای درباره پدر و دختری در مناطق محاصره شده فلسطینی توسط اسراییل در کرانه باختری اشغالی است.

آنها در تلاش هستند تا هدیه‌ای برای سالگرد ازدواج بخرند. این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه شد و جایزه بفتا ۲۰۲۱ برای بهترین فیلم کوتاه را دریافت کرد.

 

«۲۰۰ متر» ۲۰۲۰

فیلم «۲۰۰ متر» به کارگردانی و نویسندگی امین نایفه با بازی علی سلیمان، آنا اونتربرگر و معتز ملحیس از شرکت فیلم‌های عوده ۹ سپتامبر ۲۰۲۰ در ونیز برای اولین بار اکران شد.

این فیلم ۹۶ دقیقه ای یک درام ماجرایی اردنی- فلسطینی و اولین فیلم بلند امین نایفه در هفتاد و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در ۹ سپتامبر ۲۰۲۰ به نمایش درآمد و جایزه تماشاگران را دریافت کرد و به عنوان نماینده اردن راهی اسکار شد، اما به فهرست نامزدها راه نیافت. این فیلم برنده مدال گاندی یونسکو IFFI ICFT در پنجاه و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم هند در ژانویه ۲۰۲۱ شد.

این فیلم حول محور خانواده‌ای در شهر فلسطینی تولکرم می‌گذرد که با دیوار اسراییلی از هم جدا شده است و تلاش‌های پدری را تصویر می‌کند که سعی دارد پسرش را در آن سوی دیوار ملاقات کند.

«۳۰۰۰ شب» ۲۰۱۵

این درام به کارگردانی مای مصری در بخش سینمای جهان معاصر جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در سال ۲۰۱۵ به نمایش درآمد. تمرکز فیلم بر یک زن فلسطینی است که در زندان، پسری به دنیا می‌آورد. لیال یک معلم جوان مدرسه است که با همسرش فرید در شهر اشغالی کرانه باختری نابلس در فلسطین زندگی می‌کند.

آنها در حال آماده شدن برای رفتن به کانادا در جستجوی یک زندگی جدید هستند که لیال دستگیر می‌شود و به دروغ متهم می‌شود که به یک پسر نوجوان مظنون به حمله به یک پاسگاه نظامی کمک کرده است. وقتی لیال از شهادت علیه پسر در دادگاه امتناع می‌کند، با وجود دفاع قاطعانه وکیل مدافع حقوق بشری، به عنوان شریک جرم به ۸ سال زندان محکوم می‌شود.

وی به یک زندان اسراییلی ویژه زنان با امنیت بالا منتقل و در آنجا با دنیای وحشتناکی روبه‌رو می‌شود که در آن زندانیان سیاسی فلسطینی با زندانیان جنایتکار اسراییلی در یک جا نگه‌داری می‌شوند … .

این فیلم به عنوان نماینده اردن برای بهترین فیلم خارجی زبان هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار معرفی شد اما به فهرست نامزدها راه نیافت.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۷۱۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت