دیدار پروانه معصومی با فرح پهلوی واقعیت دارد؟ / عکس

آیا پروانه معصومی واقعاً به دیدار همسر شاه رفته بود؟

دیدار پروانه معصومی با فرح پهلوی واقعیت دارد؟ / عکس

 در این دو روزه واکنش‌ها به درگذشت خانم پروانۀ معصومی بازیگر توانای سینمای ایران متفاوت بوده است.  در هر دو سو -چه ستایندگان و چه نکوهش‌گران فضای مجازی- بر کارنامۀ هنری او خرده نگرفتند چرا که روشن و درخشان است بلکه به دیدگاه‌های سیاسی متأخر او پرداختند و خصوصا بحثی که میان او و لیلا حاتمی بازیگر محبوب سینمای ایران درگرفت.

  بعد از سخنان لیلا حاتمی در نشست خبری فیلم «خوک» در جشنوارۀ برلین و در اسفند 96 – و در دوان روحانی و نه بعد از اعتراضات پارسال- خطاب به او گفت:

«خانم لیلا حاتمی! مگر در کشورهای دیگر اعتراض را با بوسه جواب می‌دهند؟ اینجا که در اعتراضات 4 نفر از نیروی انتظامی را شهید کردند، این چه اعتراضی است؟ جاهای دیگر وقتی که مردم اعتراض می‌کنند خیلی به مردم‌شان احترام می‌گذارند؟ آنها که مردم را به مسلسل می‌بندند. خانم حاتمی عجب حرفی زده‌اند.

15601513

خانم حاتمی شما برای فیلم خوک رفته‌اید به این چیز‌ها چه کاری دارید؟ چرا سعی می‌کنید در هر چیزی دخالت کنید؟   من که از این کار ایشان خوشم نیامد. کاش هرگز از این کارشان با خبر نمی‌شدم. خواهش می‌کنم کسانی که حرفی می‌خواهند بزنند و خارج از ایران هستند، بدانند که در ایران زندگی می‌کنند و ایرانی هستند. کوچک کردن ایران به این شکل که این خانم گفتند باعث کوچک کردن خودشان است. اگر دوست ندارند بروند جای دیگر زندگی کنند.»

از همان زمان به او طعنه وارد شد که لابد شما انقلابی هستید که پیش از انقلاب به دیدار فرح پهلوی رفته بودید؟!

اما آیا او واقعاً به دیدار همسر شاه رفته بود؟ اصل حضور آن دو در یک قاب عکس درست است و با یک جست‌و‌جوی ساده اینترنتی هم پیش چشم می‌آید. منتها داستان این است که فرح به جشنواره‌ای آمده بوده و پروانۀ معصومی در صف مستقبلین ایستاده نه این که او به دیدار رفته باشد و این دو متفاوت است.

اما پروانه معصومی در خصوص این ماجرا پیش از فوتش گفت: باید به صراحت اعلام کنم من با فرح پهلوی دیداری نداشتم !فقط یکبار در جشنواره «فیلم تهران» ما را تهدید کردند زمان بازدید فرح باید حضور داشته باشیم در غیر اینصور برایمان گران تمام می شود به همین دلیل مجبور شدم.

منبع: عصر ایران
کد مطلب: ۳۷۲۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت