دستمزد زلیخا در سریال یوسف پیامبر چقدر بود؟

بازپخش چندین باره سریال «یوسف پیامبر» از شبکه آی‌فیلم، آن هم بعد از گذشت ۱۵ سال، با استقبال ویژه مخاطبان همراه شده است.

دستمزد زلیخا در سریال یوسف پیامبر چقدر بود؟

 در روز‌هایی که سریال «رعد و برق» ساخته بهروز افخمی به‌عنوان تنها سریال تازه تلویزیون که به‌صورت شبانه از مهمترین شبکه تلویزیون یعنی شبکه یک در حال پخش است، در جذب مخاطب به‌شدت ناکام مانده است، بازپخش چندین باره سریال «یوسف پیامبر» از شبکه آی‌فیلم، آن هم بعد از گذشت ۱۵ سال، با استقبال ویژه مخاطبان همراه شده است.

 هرچند برای اثبات فراگیری استقبال از بازپخش سریال «یوسف پیامبر» نیازی به سند و مدرک نیست و کافیست همزمان با زمان پخش سریال، سری به کوچه و خیابان‌ها بزنید تا متوجه شوید مغازه‌ای نیست که صاحبان و مشتریانش مشغول پیگیری سریال نباشند! با این همه، اما آمار هم این مشاهده میدانی را تأیید می‌کند چه اینکه مجموع بازدید‌های سریال روی خروجی تلوبیون از مرز یک میلیون نفر عبور کرده و این آماری رویایی در قیاس با تولیدات این روز‌های تلویزیون محسوب می‌شود.

دستمزد زلیخا چقدر بود؟

معمولا اولین حاشیه‌ای پروژه‌های بزرگ سینمایی و تلویزیونی با آن مواجه می‌شوند، مربوط به هزینه‌های تولید و دستمزد عوامل است. سریال «یوسف پیامبر» هم از این ماجرا مصون نبود و در همان دوران اولین نوبت پخش سریال، یکی از شایعاتی که درباره آن منتشر شد هزینه بالغ‌ بر ۱۲ میلیارد تومانی مرتبط با این مجموعه بود. امروز شاید این رقم شما را متعجب نکند، اما ۱۵ سال پیش، شرایط متفاوت بود!

سلحشور همان زمان در واکنش به این اخبار، بودجه این سریال را یک چهارم برخی از سریال‌ها خواند و حتی رقم تولید را هم اینگونه اعلام کرد: «۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از بودجه ساخت این سریال از صداوسیما و ۶۰۰ میلیون نیز از منابع دیگر ونیز کمک‌های مردمی تامین شد.» یعنی بنا به گفته فرج‌الله سلحشور بودجه تولید این سریال ۷ میلیارد تومان بوده که برای آن زمان رقم قابل‌توجهی است.

نکته جالب اینکه شفاف‌سازی‌های کارگردان «یوسف پیامبر» از این هم فراتر رفته و برخلاف روال مرسوم در آن سال‌های تلویزیون، بخشی از اعداد و ارقام مربوط به دستمزد بازیگران را هم افشا کرد و گفت: «برخی اصرار دارند بگویند در این سریال دستمزد‌های کلان پرداخته شده است. به‌عنوان نمونه جهانبخش سلطانی (آمن‌هتپ سوم) در عرض ۵ ماه کارکرد ۸ میلیون تومان و رضا رضوی (سردار هرمهب) ماهانه یک میلیون گرفته‌اند. تنها بازیگران گرانقیمت این سریال محمود پاک‌نیت و کتایون ریاحی بودند که ماهانه ۳ و نیم میلیون دریافت می‌کردند. این ارقام در حالی است که در سریال‌های دیگر بازیگران ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان دستمزد دریافت می‌کنند.»

منبع: فرارو
کد مطلب: ۳۷۲۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت