رئیس جمهور آمریکا فیلمساز شد

«دنیا را پشت سر بگذار» اولین فیلم تخیلی از شرکت فیلم‌سازی هایر گروند پروداکشنز باراک و میشل اوباما است.

رئیس جمهور آمریکا فیلمساز شد

سم اسماعیل، کارگردان آخرین فیلم فاجعه‌بار نتفلکیس، «دنیا را پشت سر بگذار» می‌گوید که رئیس جمهور سابق آمریکا باراک اوباما پیشنهادات فیلم‌نامه‌ای بسیاری طی ساخت فیلم برای او ارسال کرده است.

این تریلر اقتباسی است از رمان رومان علام (۲۰۲۰) با همین نام، که اوباما در سال ۲۰۲۱ آن را در فهرست مطالعات تابستانی خود قرار داده بود.

این فیلم با بازی جولیا رابرتز، ماهرشالا علی و ایتن هاک، نمایانگر اولین اثر تخیلی از شرکت فیلم‌سازی هایر گروند پروداکشنز باراک و میشل اوباما است.

Leave the World Behind

در مصاحبه‌ای با ونیتی فر در ماه سپتامبر، اسماعیل به فرآیند آماده‌سازی کتاب برای فیلم‌نامه پرداخت.

خالق سریال آقای ربات توضیح داد: «من در نسخه‌های اصلی فیلم‌‌نامه، وقایع را بسیار بیشتر از آنچه در فیلم به نمایش گذاشته شده با چاشنی تخیل ترکیب کرده بودم، و رئیس جمهور اوباما، با تجاربی که دارد، توانست من را کمی راهنمایی کرده و به من نحوه رخداد اتفاقات در دنیای حقیقی را توضیح داد.»

«من همیشه برای اکثر بخش‌‌ها آنچه که به نظرم تخیل می‌آید را می‌نویسم، و سعی می‌کنم تا جای ممکن آن را به حقیقت نزدیک نگاه دارم، اما مسلماً اغراق می‌کنم. و خب این که از یک رئیس جمهور سابق بشنوی که تو از یک سری جزئیات غافل شده‌ای… به نظرم این گونه آمد که موارد بسیاری را رعایت نکرده‌ام! این که این مورد را برای من بازگو کرد، حقیقتاً بسیار من را ترساند.»

«دنیا را پشت سر بگذار» خانواده‌ای را به تصویر می‌کشد که برای تعطیلات به لانگ آیلند رفته‌اند، و در این میان دو غریبه به آن‌ها هشدار می‌دهند که قرار است خاموشی گسترده‌ای رخ دهد. همزمان با تشدید بحران تا مقیاسی هولناک، هر دو خانواده باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا به بهترین شکل از آن جا بگریزند.

اسماعیل افزود، زمانی که اوباماها استدلال کردند که برخی از «نقاط احتمالی پی‌رنگش زیادی تیره و تار و نامحتمل هستند»، از سوی دیگر افراد نیز با همین نظر مواجه شد.

کارگردان به یاد آورد: «باراک اوباما پیشنهادات زیادی در رابطه با کاراکترها و همدلی که مخاطب با آن‌‌ها خواهد داشت، به من ارائه کرد. باید به این نکته اشاره کنم که او عمیقاً عاشق سینماست، و فقط از تجارب خود در گذشته به من پیشنهاداتی را ارائه نمی‌کرد. او در جایگاه مخاطب کتاب آن نکات را به من می‌گفت، تا سرآخر فیلم خوبی را به تماشا بنشیند.»

هایر گروند پروداکشنز همچنین شرکت پشت فیلم «راستین» است؛ آن فیلم کولمن دومینگو را در نقش بایارد راستین، مشاور مارتین لوتر کینگ پسر به تصویر می‌کشد.

منبع: سوره سینما
کد مطلب: ۳۷۲۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت