اگر به دنبال بهانه ای برای گریه کردن هستید این چهار فیلم را ببینید

تو هم دوست داری گریه کنی؟ چه چیزی بهتر است هنر تا حالت رو جا بیاره؟ مسئولیت و رسالت هنر، برانگیختن احساسات متفاوت در وجود آدمیزاد است.

اگر به دنبال بهانه ای برای گریه کردن هستید این چهار فیلم را ببینید

فیلم‌ها در این دوره یکی از نزدیک‌ترین هنرها به ما هستند چراکه با سلیقه تمامی ما همخوانی پیدا می‌کنند. پیدا کردن فیلمی که بتواند اشک ما را در بیاورد کار سختی نیست، اما اگر آن فیلم حین بالا بردن سطح اندئورفین در وجود ما، تاثیر مثبتی بر روند زندگی ما نیز بگذارد، بسیار خوب خواهد بود. راهنماتو چهار فیلم متفاوت برای شما پیدا کرده است تا هنگام گریه کردن تمامی استرس‌هایتان از بین برود.

1. فیلم کودا (CODA) 2021

 
دلیل برای گریه کردن: لحظه‌ای که کودا بالاخره روی صحنه آهنگ می‌خواند، خانواده ناشنوای او برای دیدن دخترشان به سالن می‌آیند...

کودا جدیدترین فیلمی است که از این لیست چهار تایی به شما معرفی می‌کنیم. سیان هدر، کارگردان و نویسنده این فیلم به درستی توانسته است از دل کمدی، تراژدی خلق کند. فیلم کودا درباره دختر شنوایی در میان خانواده‌ای ناشنوا است که تصمیم می‌گیرد بالاخره خود را از بند برهاند و به سمت علاقه‌اش برود، علاقه‌ای که با وضعیت خانواده او کاملا در تضاد است. این فیلم توانست توجه بسیاری از نقادان و مخاطبان پر و پا قرص فیلم را به خود جلب کرده و امتیاز 7/8 از 10 را کسب کند.

1

2. فیلم پنج فوت فاصله (Five Feet Apart) 2019

دلیل برای گریه کردن: لحظه‌ای که هیچ راهی برای با هم بودن نمانده، اما قلب‌هایشان با هم است.

ممکن است که کتاب پنج فوت فاصله را خوانده باشید، اما باید به شما بگوییم که فیلمی که از روی این کتاب ساخته شده است به مراتب بیشتر می‌تواند احساسات ما را برانگیزد. مخاطب با بازیگران، لحظه به لحظه همراه خواهد شد و هر لحظه منتظر اتفاقی جدید و خبری خوب است. به نظر می‌رسد قدرت این فیلم و کتاب در این است که پایان‌های خوش را فراموش کرده است و اتفاقات نسبتا خوب را در گرو جدایی قرار داده است. این فیلم زیبا که امتیاز 7/2 را از آن خود کرده است الهام گرفته از بیماری فیبروز کستینگ است که جدایی 5 فوتی را به همراه دارد. اما، هیلی لو و کول تصمیم می‌گیرند با وجود این فاصله، عشق خود را پرورش دهند. این اولین فیلم جاستین بالدونی است و کارنامه او با درخشش این فیلم شهرت جهانی پیدا کرد.

1

3. فیلم من پیش از تو (Me before You) 2016

دلیل برای گریه کردن: لحظاتی که کلارک برای زنده ماندن ترنر تلاش می‌کند، اما انگار هیچ امیدی نیست.
این فیلم که 208 میلیون دلار فروخت نیز از کتابی با همین نام اقتباس شده است. کارگردان این فیلم، تئا شاروک، به درستی توانسته است زندگی دختر پرستار و مرد فلجی را نشان دهد که به مرور زمان دلباخته یکدیگر می‌شوند. دلرحمی و مهربانی پرستار به مرور خشونت و پرخاشگری‌های مرد را از بین می‌برد و در کنار یکدیگر زندگیشان را ادامه می‌دهند. این داستان ساده، روایتی در حرکت دارد که به راحتی در برخی سکانس‌ها می‌تواند احساسات ما را جریحه‌دار کند و اشکمان را دربیاورد. این فیلم زیبا توانسته است امتیاز 7/4 از 10 را از آن خود کند که طیف وسیعی از مخاطبان را در برمی‌گیرد.

1

4. فیلم داستان عاشقانه (Love Story) 1970

دلیل برای گریه کردن: لحظه خوشحال کننده‌ای برای شخصیت‌ها باقی نمی‌ماند، خوشبختی همواره در حال پر کشیدن است و به زودی لحظه وداع به پایان می‌رسد.

داستان عاشقانه قدیمی‌ترین فیلم در میان 4 فیلمی است که برایتان انتخاب کرده‌ایم. حتی اگر این فیلم را ندیده باشید، حتما موسیقی بی‌نظیر آن را شنیده‌اید. این فیلم زیبا و غم‌انگیز که توسط آرتور هیلر ساخته شده نیز از روی یک رمان اقتباس شده است و ستون فقرات آن بر اساس اختلافات طبقاتی روی هم قرار گرفته است. این فیلم روایت غم‌انگیزی از شروع یک رابطه عاشقانه را ارائه می‌دهد که فراز و نشیب‌های فراوانی دارد، اما غمی نیست که در خانه این دو عاشق را نزند و بلایی نیست که سرشان نیاید. این فیلم که با نقدهای منفی فراوانی در زمان خود روبه‌رو شد، تنها توانست امتیاز 6/9 را از آن خود کند، اما دیدن آن قطعا اشک شما را در می‌آورد.

 

1

 

منبع: راهنماتو
کد مطلب: ۳۷۲۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت