ممکن است با یک جنجال بزرگ تبلیغاتی روبرو باشیم

سیگار شهاب حسینی در گناه فرشته چه رازی دارد؟/ ویدئو

شهاب حسینی در گناه فرشته، پشت سرهم سیگار می‌کشد. تقریبا شبیه کاری که قبلا در سریال شهرزاد انجام داد و به دردسر افتاد. منتها این‌بار علاوه بر دست گذاشتن روی حساسیت‌های فرهنگی، امکان دارد بحث تبلیغات و اسپانسرینگ هم مطرح باشد.

سیگار شهاب حسینی در گناه فرشته چه رازی دارد؟/ ویدئو

فیلیمو تا الان دو قسمت از سریال گناه فرشته را پخش کرده و شهاب حسینی در هر دو اپیزود چندمرتبه جعبه سیگار خود را با اکت خاص سوپراستار‌ها از جیب خارج می‌کند، یک نخ برمی‌دارد و آتش می‌زند. حرکت دوربین و چیدمان صحنه احتمال هدفمند بودن این رفتار را تقویت می‌کند. شیوه خارج کردن جعبه سیگار، چرخیدن آن لابلای انگشتان شهاب حسینی و تاکید روی جعبه و مشخصات هر نخ به شکلی است که توجه مخاطب جلب شود. شاید بد نباشد بدانید برحسب اتفاق همین دو اپیزود کار خودش را کرده و حس کنجکاوی کاربران ایرانی به‌شدت برانگیخته شده است.

ماجرای سیگار شهاب حسینی در گناه فرشته

شهاب حسینی در گناه فرشته به دفعات جعبه سیگاری زرد رنگ از جیب خارج می‌کند. با طمانینه به آن خیره می‌شود و یک نخ بیرون می‌کشد. سیگار قهوه‌ای را به گوشه دهان می‌برد و دوباره مکث می‌کند. حالا نوبت فندک است. شهاب حسینی این کار را هم با آرامشی خاص انجام می‌دهد. در بعضی سکانس‌ها جایگاه سیگار به بازیگر نقش دو ارتقا پیدا می‌کند. به نظر شما تمام این‌کار‌ها غفلتا رخ داده؟

قسمت اول سریال گناه فرشته اول دی‌ماه پخش شد و دومین اپیزود جمعه هفته گذشته به نمایش درآمد. کاربران ایرانی در همین مدت نسبت به رفتار شهاب حسینی واکنش نشان داده‌اند. اگر به گوگل مراجعه کنید، حتما عبارت «سیگار قهوه‌ای اسمش چیه» را پیشنهاد می‌دهد. این هم اتفاقی است؟

سیگار شهاب حسینی در گناه فرشته، به‌عنوان عبارتی مستقل با رشد قابل‌توجهی ظرف ۳۰ روز گذشته روبرو شده است. همچنین افزایش جستجو برای عبارت سیگار جعبه زرد نشان می‌دهد چه اتفاقی در حال رخ دادن است. تعداد کاربران ایرانی که در هفت روز گذشته از گوگل پرسیده‌اند مارک سیگار شهاب حسینی در گناه فرشته چیست، رو به افزایش است. هنوز اعتقاد دارید همه‌چیز اتفاقی است؟

رابطه شهاب حسینی و سیگار

سیگار شهاب حسینی قبلا هم دردسرساز شده بود. ماجرا به شش، هفت سال پیش برمی‌گردد؛ وقتی ستاره ۴۹ ساله سابق سینما و تلویزیون و چهره پولساز این روز‌های شبکه نمایش خانگی، با ممارست در روشن کردن و پک‌زدن متوالی به سیگار، باعث شد انتقاد‌هایی علیه سریال شهرزاد شکل بگیرد. سیگار شهاب حسینی در سریال گناه فرشته، تفاوت‌هایی با نقش‌آفرینی‌های قبلی سیگار در محصولات تولیدی شبکه نمایش خانگی دارد.

فیلیمو تا الان دو قسمت از سریال گناه فرشته را پخش کرده که طول هر دو اپیزود حدود یک‌ساعت بوده است. شهاب حسینی در گناه فرشته، نقش وکیلی حاذق را بازی می‌کند و درگیر پرونده قتلی جنجالی است. مدام به فکر فرو می‌رود و چالش‌های متعددی سراغش می‌آیند. قرار است سر یک پرونده مهم و حیثیتی با همسرش و احتمالا پدر و دیگر اعضای خانواده سرشاخ شود.

سیگار شهاب حسینی در گناه فرشته، به‌طور واضح مشخص نیست. دوربین در سکانس‌های مختلف جعبه‌ای زرد رنگ را نشان می‌دهد که از جیب بازیگر سرشناس خارج می‌شود و چند ثانیه بعد، یک نخ سیگار قهوه‌ای از آن بیرون می‌آید. جعبه سیگار در بعضی سکانس‌ها جایگاهی ویژه روی میز دارد. تاکید زیاد دوربین روی جعبه و نخ سیگار شهاب حسینی به‌نظر شما اتفاقی است؟

سیگار ابزار تبلیغاتی فیلیمو است؟

شهاب حسینی در گناه فرشته و ماجرای سیگار زرد یا قهوه‌ای را فعلا رها می‌کنیم. نگران نباشید، چون دوباره برمی‌گردیم سراغشان. بیایید سری به سایت فیلیمو بزنیم که نقش شبکه پخش‌کننده سریال را بازی می‌کند و مجبور است برای رقابت کردن، رقمی هنگفت بابت حقوق و دستمزد عوامل به بازیگران و ستاره‌ها بپردازد. تبلیغات یکی از روش‌های بازگرداندن هزینه‌هاست.

فیلیمو علاوه بر دریافت هزینه اشتراک از مخاطبان، روش‌هایی برای تبلیغ برند‌ها و محصولات در سریال، رئالیتی‌شو و برنامه‌هایش پیش‌بینی کرده و از آن به‌عنوان راهکار‌های خلاقانه یاد می‌کند. تبلیغ در محتوای روز، شامل اسپانسری سریال و رئالیتی‌شو‌های گرید A می‌شود. اسپانسری گرید B هم در این پلن تعریف شده است. تبلیغات در قالب یک تیزر به طول ۱۵ ثانیه انجام می‌شود.

تبلیغات در فیلیمو را می‌توان به‌صورت تیزر ۱۰ ثانیه در ابتدای تیتراژ انجام داد. در این حالت اول هر قسمت، اسم برند را می‌آورند و می‌گویند فلان برند، این برنامه را به شما مخاطبان عزیز تقدیم کرده است. تبلیغات برندمحور نوع دیگری از معرفی کسب‌وکار یا کالا و خدمات است که با پخش تیزر ۱۰ ثانیه‌ای در ابتدای محتوا‌های فیلیمو انجام می‌شود.

تبلیغات در فیلیمو به روش زیرپوستی هم امکان‌پذیر است. خودشان در توصیفش نوشته‌اند چنین شیوه‌ای می‌تواند بر ضمیر ناخودآگاه مخاطب تاثیر بگذارد. ماندگاری دائم و نمایش در تمامی کانال‌های پخش اعم از قانونی و غیرقانونی را جزو مزایای تبلیغات‌شان خوانده‌اند و اضافه کرده‌اند استراتژی تبلیغات بر پروموت شدن توسط سوپراستار‌ها استوار است. شما هم متوجه اتفاقی که رخ داد شدید؟

1

 
جعبه‌ چوبی حاوی ۲۵ عدد سیگار برگ کوهیبا، از آن‌ها که در فیلم‌های خارجی نماد زندگی اشرافی است را شش میلیون می‌فروشند

تبلیغات به شیوه جانمایی را با ذکر چند مثال روی سایت صباویژن توضیح داده‌اند. سریال یاغی از این شیوه استفاده کرده و در جریان مسابقه کشتی جاوید می‌توانیم تبلیغ تولیدکننده لوله و اتصالات را روی تابلو‌های کنار سالن کشتی ببینیم. وسط رئالیتی‌شو جوکر یک نفر ناگهان از در وارد می‌شود و بسته‌هایی را با لوگو فروشگاه اینترنتی مشهور کشور به بازیگران می‌دهد. رضا شفیعی‌جم بابت سرعت بالای ارسال سفارش سخنانی در مدح فروشگاه می‌گوید و هومن حاجی عبدالهی مثلا فی‌ البداهه ترانه‌ای می‌سازد و روی تنبک ضرب می‌گیرد.

تبلیغ برند تولید لبنیات و آب معدنی در رئالیتی‌شو شب‌های مافیا با قرار گرفتن محصولاتشان روی میز و چیدن آن‌ها به نحوی که لوگو رو به دوربین و در معرض دید مخاطب قرار داشته باشد، انجام گرفته است. سریال نیسان آبی یک موسسه مهاجرتی را تبلیغ کرده و در سکانسی مهران غفوریان را مشاهده می‌کنیم با یک بسته سیگار. قطعا موضوع دیگر الان برایتان آشنا است. فیلیمو می‌گوید تبلیغات جانمایی روی ضمیر ناخودآگاه مخاطب تاثیر می‌گذارد و توسط سوپراستار‌ها پروموت می‌شود. موافقید دوباره سراغ سیگار شهاب حسینی در گناه فرشته را بگیریم؟

2

شیوه‌های تبلیغات در فیلیمو در بخش جانمایی تاکید بر استفاده از سوپراستارها و ادعای تاثیر گذاری بر ضمیر ناخودآگاه مخاطب را دارد

رازگشایی از سیگار شهاب حسینی

شهاب حسینی در گناه فرشته، از جعبه‌ای زرد رنگ، یک نخ سیگار برگ باریک بیرون می‌آورد. در هیچ سکانسی برند سیگار شهاب حسینی واضح نیست، اما آنهایی که در بازار سیگار فعالیت می‌کنند به‌خوبی متوجه می‌شوند با چی طرف هستیم. مردم عادی وضعیت‌شان فرق می‌کند. آن‌ها برای پاسخ دادن به حس کنجکاوی خود دست به دامن موتور جستجوی اینترنتی شماره یک دنیا شده‌اند و سوالاتی پرسیده‌اند تا بفهمند سیگار شهاب حسینی در گناه فرشته چیست.

گوگل مثل غول چراغ جادو تقریبا هرکاری بخواهید برایتان انجام می‌دهد. اگر واضح‌ترین عکس از لحظه نمایش سیگار شهاب حسینی را تحویلش بدهید، در کسری از ثانیه می‌گوید با برند مشهور کوبایی روبرو هستیم که به ساخت و تولید محصولات لوکس شهره است. همچنین لوازم جانبی و اکسسوری‌هایی مثل فندک، زیرسیگار، کاتر سیگار برگ و... با همین برند در بازار وجود دارد.

کوهیبا از شهرتی افسانه‌ای در بازار سیگار برخوردار است. به‌قدری که یک قنادی سرشناس ایرانی یکی از کیک‌های نیمه فوندانتی خود را با طرح و لوگو شرکت کوهیبا در وزن دو تا ۹ کیلوگرم می‌فروشد. قیمت این کیک حداقل ۴۹۰ هزار تومان می‌شود. زیرسیگاری اصل کوهیبا بین سه تا چهار میلیون قیمت دارد و فندک کوهیبا اورجینال را یک تا دو میلیون می‌فروشند.
 

قیمت سیگار کوهیبا بیشتر از این حرف‌هاست. بررسی فرارو نشان می‌دهد ۲۵ عدد سیگار برگ کوهیبا داخل جعبه چوبی، از آن‌ها که در فیلم‌های خارجی نیز نماد زندگی اشرافی است را فروشنده‌ای با قیمت شش میلیون تومان عرضه می‌کرده. در توضیحات نوشته‌اند مخصوص افراد خاص.

کوهیبا یک برند سیگار است. سال ۱۹۸۷ در کوبا تاسیس شده، اما مالکیت آن فعلا به شرکت انگلیسی امپریال توباکو تعلق دارد. امپریال توباکو در بریستول انگلستان مستقر است و پس از فیلیپ موریس، بریتیش امریکن توباکو و تنباکوی ژاپن، دارنده عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ سیگار جهان است. سالانه بیش از ۳۲۰ میلیارد سیگار تولید می‌کنند و در مجموع مالک ۵۱ کارخانه در سراسر جهان است. محصولات خود را در بیش از ۱۶۰ کشور جهان، عرضه می‌کند.

قیمت سیگار برگ کوهیبا به‌صورت نخی، ۵۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است. سیگار مثل هر محصول دیگری طبقه‌بندی دارد. سیگار برگ معمولی و سیگار برگ باریک از سایز و اندازه‌شان قابل شناسایی است و سیگار معمولی، در اصطلاح سیگارت خوانده می‌شود. سیگارت کوهیبا را شاید بتوان با قیمت زیر ۱۰۰ هزار تومان خرید.

سیگار شهاب حسینی در گناه فرشته احتمالا نوعی از سیگار برگ کوهیبا با نام مینی است. قیمت بسته ۱۰ تایی آن به ۱۴ دلار و ۵۰ سنت می‌رسد و بدون احتساب حقوق گمرکی، مالیات، سود بازرگان، عمده‌فروش و خرده‌فروش تقریبا ۷۲۵ هزار تومان می‌شود. کوهیبا با اینکه شهرتی جهانی دارد در ایران برای حرفه‌ای‌ها شناخته شده است. بالاخره با محصولی لاکچری طرف هستیم که باید همزمان گران و کمیاب باشد. موضوع تازه برایتان جذاب شده نه؟

سیگار شهاب حسینی در گناه فرشته، به نظر شما در شرایطی که واردات محصولات خارجی لوکس با منع و محدودیت روبرو است و دولت برای تامین ارز مورد نیاز واردکننده‌ها محتاطانه عمل می‌کند، توسط کی در فیلیمو تبلیغ شده؟ پاسخ سوال بعدی یک کلمه است؛ کدام شرکت فکر می‌کند با کمک تبلیغات جانمایی فیلیمو می‌تواند بر ضمیرناخودآگاه مخاطب تاثیر بگذارد و فروش سیگار کوهیبا را بالا ببرد؟

منبع: فرارو
کد مطلب: ۳۷۲۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت