۱۰ انیمیشن جذاب و پرطرفدار سال ۲۰۲۳ را بشناسید

سال ۲۰۲۳ شاهد اکران انیمیشن‌های شگفت‌انگیز بسیاری بودیم. بسیاری از انیمیشن‌های اکران شده تماشایی بودند که در مطلب زیر به مرور پرطرفدارترین آنها پرداخته‌ایم.

 ۱۰ انیمیشن جذاب و پرطرفدار سال ۲۰۲۳ را بشناسید

سال ۲۰۲۳ شاهد اکران انیمیشن‌های شگفت‌انگیز بسیاری بودیم. بسیاری از انیمیشن‌های اکران شده تماشایی بودند که در مطلب زیر به مرور پرطرفدارترین آنها پرداخته‌ایم.

۱. مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Across the Spider-Verse)

 

بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ که طرفداران زیادی داشته‌اند

پایه اصلی داستان بر این محور می‌چرخد که مایلز، مانند بسیاری از افراد قبل از خود، تقریبا غیرممکن می‌داند که بین زندگی شخصی‌اش و کار ابرقهرمانی‌اش تعادل برقرار کند. بنابراین، هنگامی که یک شرور جدید به نام اسپات که مرد عنکبوتی را مسئول تمام مشکلاتش می‌داند، از مسیر زندگی او عبور می‌کند، زنجیره‌ای از رویدادها موجودیت کل چندجهانی یا مولتی‌ورس را تهدید می‌کند. شاید بتوان جلوی فاجعه را گرفت، اما سوال مهم این است که به چه قیمتی؟!

از سوی دیگر پس از اولین ماجراجویی مشترک مایلز مورالس و گوئن استیسی، هر دو آن‌ها از تنهایی و جدایی رنج می‌برند. با این حال، جهان چندگانه پر از شگفتی است و آنها فرصتی برای ملاقات دوباره پیدا می‌کنند. در واقع در این فیلم معلوم می‌شود که آنها تنها مسافران بین دنیا‌ها نیستند؛ چرا که یک سازمان کامل وجود دارد که مصداق بارز یک انجمن عنکبوتی است. اکنون که نظم چندجهانی در خطر است، هر مرد عنکبوتی باید به خاطر داشته باشد که با قدرت زیاد مسئولیت بزرگی به همراه خواهد داشت.

«مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» یک انیمیشن فوق‌العاده است. سفر یک قهرمان به نام مایلز مورالس، قهرمانی دوست‌داشتنی که فوراً وارد ماجرایی شد که کاملاً برای آن آماده نبود. او در طول روایت آن داستان نه تنها آموخت که چگونه با قدرت‌هایش رفتار کند، بلکه مسئولیت یک فرد عنکبوتی بودن را هم یاد گرفت و اینکه مرد عنکبوتی بیش از یک ماسک است. هر کسی می‌تواند با چیزی که او در آن اثر نمایندگی می‌کند ارتباط بگیرد. چرا که این داستانی پر از امید، خوش بینی، احساس، تراژدی، هیجان، طنز و همه چیزهایی است که یک فیلم ماجراجویی فوق‌العاده را می‌سازد.

۲. پسر و حواصیل (The Boy and the Heron)

بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ که طرفداران زیادی داشته‌اند

در انیمه پسر و ماهیخوار The Boy and the Heron 2023 در حالی که جنگ جهانی دوم در جریان است، پسری نوجوان به نام ماهیتو با غم از دست دادن مادرش دست و پنجه نرم می‌کند. در این میان ماهیتو از توکیو به خانه روستایی نامادری جدیدش ناتسکو نقل مکان می‌کند، زنی که شباهت زیادی به مادرش دارد.

انیمه پسر و ماهیخوار روایت رشد و تعالی پسری است که از طریق ملاقات با دوستان، عمو و در نهایت یک پرنده ماهیخوار سخنگو کاراکتر و شخصیت رشد یافته‌ای پیدا میکند. ملاقات او با مرغ ماهیخوار(حواصیل) سخنگو او را به دنیایی جادویی میبرد که همین نقطه عطف ماجرا هم میشود.

انیمه پسر و ماهیخوار با نگاه به رمان قدیمی ژاپنی با همین اسم ساخته شده است. رمانی به قلم Genzaburô Yoshino که در سال 1937 نوشته شد. او ویراستار و نویسنده ادبیات کودکان است که به عنوان فیلمنامه نویس در انیمه The Boy and the Heron حضور دارد.

۳. غول آبی (Blue Giant ۲۰۲۳)

بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ که طرفداران زیادی داشته‌اند

انیمه غول آبی Blue Giant یک فیلم سینمایی به سبک انیمیشن ژاپنی است که در ژانر درام و موزیکال ساخته شده است. این انیمه تولید سال 2023 ژاپن است. کارگردانی این انیمه به عهده یوزورو تاچیکاوا است که آن را بر اساس فیلمنامه‌ای از نامبر ایت ساخت.

برای مخاطبان عادی سینما، انیمه‌های ژاپنی داستان‌هایی سرشار از اتفاقات و شخصیت‌های تخیلی است ولی دنبال کنندگان حرفه‌ای انیمه با داستان‌هایی درام و پر احساس و رئال در دنیای انیمه نا آشنا نیستند. غول آبی یکی از این انیمه‌هاست که بر اساس مانگای پرطرفدار غول آبی ساخته شده است.‌

شینچی ایشی‌زوکا نویسنده و تصویرگر این مانگا داستانی عمیق از تلاش خستگی ناپذیر یک نوجوان در راه عشق به موسیقی را به گونه‌ای تصویر کرد که تحسین علاقه‌مندان را بر انگیخت و توانست بیش از 6 میلیون کپی را به فروش برساند.

۴. نیمونا ۲۰۲۳ (Nimona)

بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ که طرفداران زیادی داشته‌اند

نیمونا یک فیلم ماجراجویی علمی فانتزی است که بر اساس یک مجموعهٔ کمدی به همین نام اثر ان‌دی استیونسون به کارگردانی نیک برونو و تروی کوان و با صدای کلویی گریس مورتس، ریز احمد و یوجین لی یانگ ساخته شده‌ است.

این انیمیشن دنیای پر جنب و جوش و فراگیر “نیمونا” را به نمایش می‌گذارد. محیط آینده قرون وسطایی به طور یکپارچه با عناصر فانتزی و ماجراجویی ترکیب می‌شود. سبک انیمیشن و توجه به جزئیات، شخصیت‌ها و محیط اطرافشان را زنده می‌کند و تجربه ای جذاب از لحاظ بصری ایجاد می کند.

«نیمونا» یک انیمیشن هیجان انگیز و از نظر بصری خیره کننده باشد که عناصر فانتزی، ماجراجویی و طنز را در هم می‌آمیزد.

انیمیشن Nimona داستان تنهایی آدم‌ها، عدم پذیرش افراد متفاوت در جامعه، قضاوت اشتباه دیگران، سنت‌های اشتباه حاکم بر جامعه و لزوم توجه به افرادی که نیاز به کمک دارند است. گنجاندن این حجم از مفاهیم متفاوت و عمیق در یک انیمیشن کار آسانی نیست ولی سازندگان Nimona توانستند با داستان عجیب و غریب خود، این کار را انجام دهند.

۵. دهقانان ( The Peasants)

بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ که طرفداران زیادی داشته‌اند

انیمیشن دهقانان یکی از جدیدترین انیمیشن‌های سال 2023 است که اخیرا پخش شد. این انیمیشن جذاب در مدت زمان خیلی کوتاهی موفق شد تا نظر مثبت مخاطبین بسیاری را جلب کند. همین موضوع باعث شده تا انیمیشن The Peasants به یکی از پربیننده‌ترین انیمیشن‌های این روزها تبدیل شود.

فیلم‌نامه انیمیشن دهقانان برگرفته از یک رمان مشهور به نام Chlopi است که به قلم ولادیسلاو استنیسلاو نوشته شده است.

داستان انیمیشن The Peasants در مورد زن جوان و جسوری به نام جاگنا است که در اواخر قرن نوزدهم در روستایی کوچک زندگی می‌کند. یعنی درست در روزگاری که بسیاری از فرهنگ‌های نادرست، به اشتباه در جامعه رواج پیدا کرده بودند! فرهنگ‌های نادرستی همچون پدرسالاری، پایبندی به سنت‌هایی بی‌معنی و اذیت‌کننده، دشمنی‌های متعدد و بی‌دلیل و …

سرانجام جاگنا از این اوضاع نابه‌سامان خسته می‌شود و تصمیم می‌گیرد با اراده‌ای فولادی مسیر خود را طی کند. مسیری سخت و دشوار که در آن باید با تابوهای جامعه خود روبه‌رو شود. این دختر شجاع تصمیم می‌گیرد با وجود تمام سختی‌های مسیر، در مقابل ثروتمندترین کشاورز روستا و پسر بزرگش و همچنین دیگر مردان برجسته جامعه خود، قد علم کند و برای تغییر جو حاکم بر زندگی خود و دیگر زنان تلاش کند اما…

۶. مارس اکسپرس (Mars Express)

بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ که طرفداران زیادی داشته‌اند

بسیاری از انیمیشن‌های انیمیشنی که موضوعات علمی تخیلی را دست مایه اصلی داستان خود قرار می‌دهند؛ سعی دارند صرفا با تکیه بر جهان سازی و استفاده از صحنه‌های نئونی و افق‌های گسترده، توجه مخاطب را به خود جلب کنند تا ضعف احتمالی خط داستانی چندان به چشم نیاید. اما این مسئله در مورد انیمیشن زیبای مارس اکسپرس صدق نمی‌کند.

داستان این انیمیشن نمایشی جالب از تعادل کاملی است که میان کلیشه‌های متداول و دوست داشتنی دنیای آثار کارآگاهی و چرخش‌های غیرمنتظره خط داستانی برقرار است. تعادلی که برای برقراری نیازی به هیاهوی بیش‌از حد ندارد. نکته قابل تأمل دیگر، گرافیک جالب توجه این انیمیشن است که بیننده را به دنیای آینده می‌برد. به‌طوری که ناخودآگاه بسیاری حس می‌کنند در جهانی حضور دارند که بیشترین شباهت را به آن آینده احتمالی دارد که در ذهن‌مان تصور می‌کنیم. این مسئله به باورپذیری این اثر کمک کرده و مخاطبان را به تحسین وامی‌دارد.

۷. ربات رویاپردازی می‌کند (Robot Dreams)

بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ که طرفداران زیادی داشته‌اند

فیلم انیمیشن دو بعدی «ربات رویاپردازی می‌کند» Robot Dreams محصول کشورهای فرانسه و اسپانیا است. کارگردان اسپانیایی، پابلو برگر فیلمنامه‌ی این انیمیشن را نگاشته و آن را کارگردانی کرده است. این اثر کارتونی با سبکی‌ متفاوت، در ژانر تلفیقی تراژدی کمدی قرار دارد و بر اساس کتاب مصوری به همین نام اثر سارا وارون ساخته شده است.‌

داگ، سگ تنهایی است که در منهتن نیویورک زندگی می‌کند. روزی او تصمیم می‌گیرد برای خود رباتی بسازد. یک ربات که دوست و همدم او باشد. داگ رباتش را می‌سازد و آن دو با یکدیگر ماجراهای جذابی رقم می‌زنند. دو یار جدا ناشدنی، در نیویورک دهه‌ی هشتاد، احساس رضایت و خوشبختی می‌کردند تا این‌که بر اثر اتفاقی، داگ مجبور می‌شود ربات را کنار ساحل رها کند. آیا آن دو مجددا با یکدیگر ملاقات می‌کنند؟

«ربات رویاپردازی می‌کند» یک درام دلنشین با موضوع رفاقت است. یک نوار کارتونی زیبا، که مخاطب کودک و بزرگسال را به خود جذب می‌کند. داستان فیلم به شکل همزمان هم تلخ و هم شیرین است. البته شوخی‌ها و تصاویر دلپذیر، بعد تراژیک روایت را برای بیننده قابل تحمل‌تر می‌کند.‌

۸. بازگشت لاکپشت‌های نینجا (Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem)

بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ که طرفداران زیادی داشته‌اند

خالق لاکپشت‌های نینجا هیچ‌وقت تصور نمی‌کرد داستانی هجویه‌ای که برای ابرقهرمانان کمیک بوکی می‌سازد تا این حد به شهرت برسد و میلیون‌ها هوادار در دنیا پیدا کند.

این انیمیشن با ذائقه نسل امروزی ساخته شده و قصد دارد تا موج هواداران جدیدی را به دریای بی‌کران طرفداران لاکپشت‌های نینجا اضافه کند.

این بار واقعا با یک سری لاکپشت نوجوان طرف هستیم که خلق و خوی نوجوانی از سر و کولشان می‌بارد.آن‌ها مثل نوجوانان امروزی هستند؛ کنجکاو، یاغی، به دنبال ماجراجویی و عشق کمیک بوک و گیم و… .

لاکپشت‌های نینجا حالا در دنیایی زندگی می‌کنند که نوجوانان امروزی درگیر آن هستند؛ دنیای که در آن اینترنت و فضای مجازی بخش پررنگی از دنیای نوجوانان را شکل می‌دهد.

۹. ورود سگ‌ها و ایتالیایی‌ها ممنوع (No Dogs or Italians Allowed)

بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ که طرفداران زیادی داشته‌اند

این انیمیشن بر راساس داستانی واقعی روایت شده و در مورد خانواده اوگتو است که در آغاز قرن بیستم در روستایی در شمال ایتالیا زندگی می‌کردند، اما زندگی در این منطقه بسیار دشوار شده بود و آن‌ها آرزوی یک زندگی بهتر در خارج از کشور را داشتند.

در این میان لوئیجی اوگتو از کوه‌های آلپ عبور کرده و زندگی جدیدی را در فرانسه آغاز می‌کند و در نهایت سرنوشت خانواده عزیزش را برای همیشه تغییر می‌دهد.

آنچه در انیمیشن ورود سگ‌ها و ایتالیایی‌ها ممنوع می‌بینیم قصه‌ی رنج مردمانی است که برای رسیدن به خوشبختی چاره‌ای جز عبور از رنج نداشتند.

این انیمیشن تلخی زیر لایه‌ای از خامه‌ی شیرین به مخاطب خود ارائه می‌دهد و همین باعث لذت بیشتر مخاطب از اثر جدید اوگتو، کارگردان این اثر می‌شود.

 ۱۰. کارآگاه کونان: زیردریایی آهنی سیاه (Detective Conan: Black Iron Submarine)

بهترین انیمیشن‌های ۲۰۲۳ که طرفداران زیادی داشته‌اند

انیمه معمایی و معروف کارآگاه کونان که پخش آن از سال ۱۹۹۶ آغاز شده، تقریبا هر سال شاهد ساخت و اکران یک اثر سینمایی است که تازه‌ترین آن با عنوان «کارآگاه کونان: زیردریایی آهنی سیاه» منتشر شد.

انیمه کارآگاه کونان: زیردریایی آهنی سیاه با حمایت طرفداران این کارآگاه پرسابقه روبرو شد.

کونان به همراه دوستانش کوگورو، ران، آگاسا، هایبارا و کارآگاه بویا نیز با دعوت سونوکو برای دیدن نهنگ‌ها راهی همان جزیره می‌شوند. او پیامی از سوبارو دریافت می کند که می‌گوید یک مامور یوروپل در آلمان توسط جین به قتل رسیده است. کارآگاه کونان مخفیانه وارد کشتی پلیس به رهبری کورودا می‌شود که آنها را به جزیره می آورد تا موضوع را بررسی کند.

همزمان سازمان سیاه برای بدست آوردن اطلاعات این سیستم جدید اقدام به ربودن یک مهندس خانم می‌کند.‌کارآگاه کونان برای ناکام گذاشتن سازمان و جلوگیری از لو رفتن هویت هیبارا وارد عمل می‌شود.

منبع: برترین ها
کد مطلب: ۳۷۲۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت