برگزیدگان چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار اعلام شدند

اختتامیه چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سالن اندیشه حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

برگزیدگان چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار اعلام شدند

اختتامیه چهاردهمین جشنواره فیلم مردمی عمار در سالن اندیشه حوزه هنری انقلاب اسلامی در برگزار شد.

مراسم با قرائت قرآن و پیام کودک فلسطینی و  آغاز شد.

‌ پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و پخش کلیپ گرامیداشت یاد حاج نادر طالب‌زاده و سخنان او با حضور مدعوین اختتامیه چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار بخش بعدی مراسم بود. 

سپس محمدرضا باقری اجرای خود در مراسم اختتامیه جشنواره مردمی فیلم عمار را با خواندن شعری آغاز کرد.
‌ سخنرانی «سیدحسین حسینی آزاد» قهرمان فیلم مستند آقای شورا بخش بعدی این مراسم بود.

«سیدحسین حسینی‌آزاد» در اختتامیه جشنواره مردمی فیلم عمار: من از سال ۱۳۴۴ در خطر رهبری و انقلاب بودم. با فرمان امام مسئول پایگاه بسیج چناران نیشابور شدم.

‌وی ادامه داد: تصمیم گرفتم اگر خدا یاری کند در چناران به دختران و پسرانی که قصد ازدواج دارند کمک کنم کما اینکه تا امروز کمک کردم. از مسئولین نظام می‌خواهم فکری برای ازدواج جوانان کنند.

حسینی آزاد افزود: من که در یک روستای پانصد خانواری می‌بینم که جوانان نمی‌توانند ازدواج کنند. از مجلس شورای اسلامی می‌خواهم که قوانینی تصویب کنند که تسهیل‌گر ازدواج جوانان باشد و مخاطب حرف‌های من با مسئولین است و باید فکری برای این خواهران و برادران کنند.

‌نشان مردمی استقلال به سید حسین حسینی‌آزاد قهرمان مستند آقای شورا توسط خانواده شهید دانشمند مسعود علی‌محمدی اهدا شد.

 معرفی کتاب «مادران میدان جمهوری» با موضوع انتخابات  و مشارکت حداکثری به نویسندگی مریم برزویی توسط مجری برنامه انجام شد.

اهدا جایزه ویژه موزاییک مرگ بر آمریکا به «علی عارضی» کارگردان فیلم مستند «رقصنده با گرگ» توسط مادر شهید اغتشاشات ۱۴۰۱ «حسین اجاقی» و طنین شعار مرگ بر آمریکا توسط حاضرین در تالار اندیشه

علی عارضی بیان کرد: من از تیم سازنده اثر و گروه مستند اندیشه آوینی تشکر می‌کنم. ما فرزندانمان را برای مبارزه با استکبار و ادامه راه مقاومت و مانند شهدا تربیت می‌کنیم.

اعلام نامزدهای دریافت جایزه:

هیات داوران در بخش «آرمان روح‌الله» متشکل از محمد صادق کوشکی، حجت احمدی زر، مهدی نقویان، روح الله رشیدی و سحر دانشور آثار گزارش کلارنبرگ(محسن کریمیان)، محرمانه دوحه(محمدحسن یادگاری)، رقصنده با گرگ(علی عارضی)، سر به مُهر(مهدی ابراهیم خانی)، فراخوان خونین(حسین پالیزدار)، مِه آباد(مسعود دهنوی)، مکرون(سجاد رضازاده) را به عنوان نامزدهای کسب عنوان برگزیده جشنواره عمار معرفی کردند.

هیئت داوران در بخش مستند آرمان روح الله:

ضمن تقدیر از اثر «مِه آباد» به کارگردانی «مسعود دهنوی»
لوح افتخار این بخش را به دلیل «نگرشِ انتقادی و تهاجمی به واقعیتِ حاکم بر اروپا، ابتکار و خلاقیت در بیان و فهم و به تصویر کشیدنِ نزاعِ حاکم بر آشوب‌های ۱۴۰۱» اهدا می‌کند به اثر «مَکرون» به کارگردانی «سجاد رضازاده»

همچنین هیئت داوران لوح افتخار دیگراین بخش را به‌دلیل «حضور به‌هنگامِ مستندساز و تلاش برای پاسخگویی به شبهه» اهدا می‌کند به اثر «فراخوان خونین» به کارگردانی «حسین پالیزدار».

هیئت داوران لوح افتخار دستاورد پژوهشی این بخش را اهدا می‌کند به اثر «گزارش کلارِنبِرگ» به پژوهشگری آقای «مهدی پورصفا»

هیئت داوران در این بخش اثری را شایسته دریافت جایزه فانوس ندانست.

 اعلام نامزدهای دریافت جایزه:

هیات داوران چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش«ملت قهرمان» متشکل از شهاب طلایی، قربانعلی طاهرفر، محمدمهدی سیار و امیرسعادتی آثار سرکش(سجاد سلیمان‌خانی)، آن مرد(عزیزبابانژاد)، آقای شورا(علیرضا باغشنی)، داستان بارانی(حسین نژادموسی) را به عنوان نامزدهای کسب عنوان برگزیده جشنواره عمار معرفی کردند.

هیئت داوران در بخش مستند ملت قهرمان:

ضمن تقدیر از اثر «آقای شورا» به کارگردانی «علیرضا  باغشنی»

لوح افتخار دیگر این بخش را اهدا می‌کند به اثر «داستانِ بارانی» به کارگردانی «حسین نژادموسی»

هیئت داوران فانوس این بخش به دلیل «روایتِ واقعی و روزآمد از مسائلِ منطقه‌ محرومِ سیستان و بلوچستان و ارائه‌ راهِ حل توسط سوژه‌ اصلیِ فیلم با توجهِ توأمان به عدالت و پیشرفت در منطقه» اهدا می‌کند به اثر« سَرکِش» به کارگردانی «سجاد سلیمان‌خانی»

نامزدهای دریافت جایزه:

هیات داوران در بخش «تاریخ فرهنگی، اجتماعی و دفاع مقدس» متشکل از حبیب احمدزاده، گل‌علی بابایی، روح‌الله رفیعی، سجاد صفارهرندی و جواد رمضان‌نژاد آثار: آخرین زنگی زمانه(مهرداد خاکی)، به رنگ انار(مهدی آخوندی)، پسر خاله‌ها(سیدمحمد محمدی سرشت)، عیدوک (امیر عسکری)، هفت سال اینجا(سیدمصطفی سیدالحسینی)، را به عنوان نامزدهای کسب عنوان برگزیده جشنواره عمار معرفی کردند.

هیئت داوران در بخش مستند تاریخ فرهنگی، اجتماعی و دفاع مقدس:

لوح افتخار این بخش را اهدا می‌کند به اثر «عیدوک» به کارگردانی «امیر عسکری» و اثر «هفت ‌سال اینجا» به کارگردانی «سیدمصطفی  سیدالحسینی»

هیئت داوران فانوس این بخش به دلیل «انتخاب سوژه‌ مناسب در جهت ترویجِ منشِ پهلوانی» به اثر «آخرین زنگیِ زمانه» به کارگردانی «مهرداد خاکی» اهدا کردند.

 پخش کلیپ پاسداشت «سید محمد جوزی» پیشکسوت تاریخ شفاهی دفاع مقدس بخش بعدی این مراسم بود.

در بخش بعدی از خانواده محترم شهیدان «مسلم خراسانی» و «امیرحسین صاحب هنر» و همچنین جانبازان سرافراز محمد هادی، مجیدپور و اسفندیاری جهت تقدیر و پاسداشت «سیدمحمد جوزی» پیشکسوت تاریخ شفاهی دفاع مقدس دعوت شد.

جایزه مردمی تابلو منقش به سخنان شهید آوینی به سیدمحمد جوزی پیشکسوت تاریخ شفاهی دفاع مقدس اهدا شد.

جوزی بعد از دریافت جایزه گفت: بهشت زهرا مهم‌ترین خط مقدم گرامیداشت یاد شهداست.

در بخش بعدی از ترانه «صبح فردا» جدیدترین اثر غلامرضا صنعتگر با موضوع عملیات طوفان الاقصی رونمایی شد.

سپس نشان مردمی «استقلال» به دکتر سید مجتبی عطاردی توسط خانواده شهید دانشمند مجید شهریاری اعطا شد.

وی دارای مدرک دکتری مهندسی برق از دانشگاه کالیفرنیا و متخصص در حوزه فناوری میکروچیپ وی به دلیل اتهامات واهی در ارسال تجهیزات آزمایشگاهی به ایران به مدت ۱۶ ماه در زندان‌های آمریکا بازداشت بود.

‌سید مجتبی عطاردی روی سن آمد و گفت: واقعیت اینکه از اهدای جایزه غافلگیر شدم و قرار بود فقط داور مستند باشم. از خانواده شهدا و ایثارگران تشکر می‌کنم و آنها تاج سر ما هستند بنابر سابقه شغلم در دانشگاه و استادی صحبت می‌کنم.

وی ادامه داد: دلیل اینکه آمریکا فردی مثل من را که استاد دانشگاه هستم گرفت این بود که کارشان بسیار دقیق بود و اینها مطالعه کرده بودند و بر اثر رفت و آمد من در آمریکا آن چیزی که آنها را خیلی ناراحت کرده بود این بود که در تکنولوژی چیپ به خودکفایی رسیدیم که مادر همه علوم به روز در تکنولوژی و فناوری همین چیپ است

عطاردی افزود: دلیل اصلی آمریکایی‌ها برای بازداشت من این بود که صنعت چیپ را به محلی برای اشتغال و ارتزاق جوانان تبدیل کردم. آمریکایی‌ها وقتی من را بازداشت کردند به نتیجه خود رسیدند چون چند سال ما را برای پیاده‌سازی و اشتغال جوانان در صنعتی که کار می‌کردم عقب انداختند.‌

سید مجتبی عطاردی ادامه داد: خواهش می‌کنم فرزندان خود را برای تعلیم علم و فناوری تشویق کنید. حتما باید از علم و فناوری پول در آورد و این هیچ اشکالی ندارد. دنبال آخرت باید باشیم اما باید خوب و شرافتمندانه هم در دنیا زندگی کنیم و این حق مردم شیعه و ایران است که سرآمد دنیا باشیم.

وی بیان کرد: خواهش می‌کنم فرزندان خود را برای تعلیم علم و فناوری تشویق کنید. حتما باید از علم و فناوری پول در آورد و این هیچ اشکالی ندارد. دنبال آخرت باید باشیم اما باید خوب و شرافتمندانه هم در دنیا زندگی کنیم و این حق مردم شیعه و ایران است که سرآمد دنیا باشیم.

بعد از این بخش از مادر شهید مهدی گلستانی، سفیر کشور بولیوی و روح‌الله رستمی قهرمان پارالمپیک برای اهدای جایزه دعوت به عمل آمد.

‌نامزدهای دریافت جایزه:

در بخش «جنگ اقتصادی و رویای ایرانی» هیات داوران متشکل از اسماعیل رئیسی، مجتبی عطاردی، صابر میرزایی، مسعود ملکی و امیر مهریزدان آثار سوت گلخانه(معصومه قاسمی و داود محمدی)، گامیش(مرتضی اسفندیاری)، ماهی‌ها پرواز می‌کنند(محمد مجیدپور)، بدون ترس و اندوه(علیرضا صوتی)، تغییر ماموریت(سجاد ریاحی)، رویای بزرگ(احسان مشکور)، را به عنوان نامزدهای کسب عنوان برگزیده جشنواره عمار معرفی کردند.

‌هیئت داوران در بخش مستند جنگ اقتصادی:

ضمن تقدیر از اثر «گامیش» به کارگردانی «مرتضی اسفندیاری» لوح افتخار این بخش را اهدا می‌کند به اثر «ماهی‌ها پرواز می‌کنند» به کارگردانی «محمد مجیدپور».

همچینین هیئت داوران فانوس این بخش به دلیل« امیدآفرینی برای نسلِ جوان، روایتِ جذاب و مخاطب‌پسند و تاثیر اقتصاد در زندگی مردم و توجه به اعتماد به نفسِ جوانِ روستایی» به اثر«سوتِ گلخانه» به کارگردانی «معصومه قاسمی و داود محمدی» اهدا کردند.

‌هیئت داوران در بخش مستند رویای ایرانی:

فانوس این بخش را به دلیل «شکار لحظه‌های به یاد ماندنیِ تاریخ، شجاعت، ناگفته‌های دفاع مقدس، امیدبخشی، مسئولیت محوری و افتخارات صنعتی دفاع مقدس» اهدا می‌کند به اثر« تغییرِ ماموریت » به کارگردانی «سجاد  ریاحی» و اثر «رویایِ بزرگ» به کارگردانی «احسان مشکور» به دلیل «امیدآفرینی، ابتکارِ مدیریتی در عرصه‌ ورزش، پژوهش مفصل و جهشِ ملی».

‌نامزدهای دریافت جایزه:

هیات داوران در بخش «جنگ نرم» متشکل از سیدسلیم غفوری، سیدمصطفی خوش چشم، حجت الاسلام سیدعباس نبوی، سیدمحمدیاشار نادری و محمدرضا طاهری آثار: پشت صحنه(پیاده رُوی شهرت)(حسین الهام)، داستان ناگفته (جانی میلر)، پک آخر؛ راه حل آمریکایی(لقمان یدالهی) کودکُشی(ضحی کریمی) و می1968(احسان اُمی) را به عنوان نامزدهای کسب عنوان برگزیده جشنواره عمار معرفی کردند.

هیات داوران در بخش «نهضت جهانی مستضعفین» و بخش ویژه «نظم جدید جهانی» متشکل از حجت‌الاسلام علی اکبر براتی، بهروز نورانی پور، علیرضا کمیلی و علی عبدی آثار: داستان‌های فوتبال(کازابلانکا)(مهدی افضل زاده)، میراث سمی(علیرضا حسنی)، حمید پرسشی بی پاسخ(مهرداد طاهری)، داستان ساحل شرقی(احسان شادمانی)، خاطرات تکه تکه(مهدی مطهر)، من محمدحسن را دوست دارم(سید محمد محمدی‌سرشت)، قاعده بازی(حسن وزیرزاده) و جنگ سردتر(سیامک مختاری) را به عنوان نامزدهای کسب عنوان برگزیده جشنواره عمار معرفی کردند.

‌هیئت داوران در بخش مستند نهضت جهانی مستضعفین:

ضمن تقدیر از اثر «من محمدحسن را دوست دارم» به کارگردانی «سید محمد  محمدی‌سرشت»، لوح افتخار این بخش را به دلیل «روایتِ اجتماعیِ کمتردیده‌شده از ایستادگیِ مردمِ غزه و نمایشِ حفظِ ارزش های این مردم» اهدا می‌کند به اثر «داستانِ ساحلِ شرقی» به کارگردانی «احسان  شادمانی».

همچنین لوح افتخار پژوهشی این بخش را به دلیل «توجه به ابعادِ غیرسیاسیِ استکبار و قوتِ تحقیقی و پژوهش اثر» به پژوهشگر اثر «میراثِ سمی» به آقای «علیرضا  حَسَنی» اهدا شد.

همچنین هیئت داوران فانوس این بخش به دلیل «بیان غیرمستقیم و هنرمندانه‌ یک موضوع ورزشی در دفاع مردم جهان خصوصا مراکش از استقلال و نیز مسئله‌ فلسطین و توجه به‌موقع به حمایت‌های جهانی از مسئله‌ فلسطین» به اثر «داستان‌های فوتبال(کازابِلانکا)» به کارگردانی «مهدی افضل‌زاده» دادند.

‌هیئت داوران در بخش مستند نظم جدید جهانی:

لوح افتخار این بخش را به دلیل «پژوهش و ارزیابیِ موثر در جریانِ جنگِ اوکراین» اهدا می کند به اثر «جنگِ  سردتر» به کارگردانی «سیامک  مختاری»

همچنین هیئت داوران فانوس این بخش به دلیل «پرداختِ خلاقانه به موضوعِ مقاومت و توجه به تاثیرگذاریِ مقاومتِ یمن در معادلاتِ منطقه‌ای» اهدا می‌کند به اثر « قاعده‌ی بازی» به کارگردانی « حسن  وزیرزاده».

در ادامه از از برادران یمنی جهت اعطای جایزه مردمی خنجر یمنی دعوت شد.‌

‌برای اولین بار اعطای جایزه مردمی خنجر یمنی به حسن وزیرزاده کارگردان مستند قائده بازی توسط برادران یمنی مقیم ایران انجام شد.

‌پذیرایی از حاضرین با نان و زعتر

زعتر نام ادویه‌ای است از ترکیب آویشن، کنجد، سماق و... که با ترکیب روغن زیتون، روزانه در کشورهای مختلف عربی خصوصا فلسطین استفاده می‌شود. فیلم بالا لحظاتی زیبا از مقاومت مردم غزه با طعم زعتر و نان و زیتون است.

‌حسن وزیر زاده بعد از دریافت جایزه گفت: برخی عزیزان زندگی را با شهربازی اشتباه گرفتند. واقعیت این است دنیای ما جنگل است و باید همیشه چوبتان کنارتان باشد که اگر حیوانات وحشی حمله کردند از خود دفاع کنید.

همچنین فانوس جشنواره مردمی فیلم عمار به رومینا گوادالوپه پرز راموس سفیر کشور بولیوی در ایران به دلیل مواضع ضد استکباری این کشور اهدا شد.

‌سفیر کشور بولیوی در ادامه مراسم گفت: خوشحالم که در این مراسم در خدمت شهدا، مسئولین و مردم ایران هستم.این جایزه برای من نماد مقاومت است و از یمنی‌ها تشکر می‌کنم که در راستای حمایت از فلسطین تلاش می‌کنند. جایزه‌ای که امروز به من داده شد متعلق به همه فلسطینی‌ها و کسانی است که در راه آزادی فلسطین مقاومت کردند.

وی ادامه داد: همچنین بسیار تشکر می‌کنم که من را به عنوان نماینده کشور بولیوی و همه کشورهای حامی فلسطین دعوت کردید.

هیئت داوران در بخش مستند جنگ نرم:

ضمن تقدیر از اثر « کودکُشی به کارگردانی «ضُحی کریمی». لوح افتخار این بخش را اهدا می‌کند به اثر «پیاده ‌رُوی شهرت» (از مجموعه مستند پشتِ صحنه) به کارگردانی «حسین الهام» و اثر «پُک آخر؛ راه‌حلِ آمریکایی» به کارگردانی «لقمان  یدالهی».

سپس کلیپ یادبود ناصر طهماسب با عنوان «ارزشش را داشت؟» ‌پخش شد.

‌نامزدهای دریافت جایزه:

هیات داوران این جشنواره در بخش «حافظه ملی» متشکل از محمدرضا کائینی، یعقوب توکلی، تقی دژاکام، مجید عسگری و داوود مرادیان آثار: ایزو1361(محمدرضا میراضی)، آلترناتیو (محمدصالح نیکنام)، بی وتن ها(حسین شمقدری)، تفنگداران جنوب (علی بلندنظر)، جوان‌مرگ(سعید فضل زرندی)، دوئل امجدیه(محمدرضا یوسفی)، عملیات آژاکس(سید امیراسداله هاشمی)، کدهای سیاه (مجید رستگار) و مقدس نما (امیرعباس کنعانی هرندی) را به عنوان نامزدهای کسب عنوان برگزیده جشنواره عمار معرفی کردند.

سپس از خانواده شهیده فائزه رحیمی دانشجومعلم از شهدای حادثه تروریستی کرمان برای اهدای جایزه ‌دعوت شد.

همچنین از پدر شهیده ۱۸ ماهه ریحانه سلطانی نژاد (دختر کاپشن صورتی) از شهدای حادثه تروریستی کرمان برای اهدای جایزه دعوت به عمل آمد.

هیئت داوران در بخش مستند حافظه ملی:

ضمن تقدیر از اثر «بی وتن‌ها» به کارگردانی «حسین شمقدری» و اثر «مقدس‌نما» به کارگردانی «امیرعباس کنعانی هرندی».

لوح افتخار این بخش به اثر «آلترناتیو» به کارگردانی «محمدصالح نیکنام» و اثر «دوئلِ امجدیه» به کارگردانی «محمدرضا  یوسفی» اهدا شد.

همچنین هیئت داوران فانوس این بخش به دلیل «ارائه مجموعه‌ی دانشی متقن و مستند از یک انتخابِ نادرست در فرآیند توسعه کشور» اهدا می‌کند به اثر «جوان‌مرگ» به کارگردانی «سعید  فضل زرندی» و اثر «ایزو 1361» به کارگردانی «محمدرضا میراضی» به‌دلیل «ارائه‌ یک تصویر صحیح و مستند از مظلومیت نیروهای انقلاب و جنایاتِ وحشیانهِ منافقین».

نامزدهای دریافت جایزه:

هیئت داوران در بخش «نقد درون گفتمانی» متشکل از حجت‌الاسلام محسن ریسمان سنج، حجت‌الاسلام علی جعفری، محمد مهدی خالقی، مجتبی جهان تیغ و غلام حسن اسلامی صدر آثار رزیدنت(امیرمحمد کوچک زاده)، لاتارینو (مجید رستگار)، میراب(محسن اسلام زاده)، اندوه جنگل(مریم رزاقی)، اینک بانک(ستاد دادرسانه)، کلاف(سید مصطفی سیدالحسینی) و هُمیجان(حمیدرضا بهوندی) را به عنوان نامزدهای کسب عنوان برگزیده جشنواره عمار معرفی کردند.

میراضی بعد از دریافت جایزه گفت: در همین دوساعت از همه گفتیم جز امام زمان (عج)، در جمع فعالین عرصه فرهنگی انقلاب اسلامی سلام درود می‌فرستم به صاحب الزمان (عج). سال‌ها پیش در یک جشنواره کارگردانی گفت که دیگر اجازه نمی‌دهم هیچ پلیسی از جلوی دوربینم رد شود  اما بنده به همه کسانی که در این عرصه هستند می‌گویم ایزو ۱۳۶۱ فقط یکی از برگ‌های زرین افتخار پلیس جمهوری اسلامی ایران است.

وی در پایان گفت: این جایزه را به همه سبز پوشان نیروی انتظامی که در عرصه داخلی برای امنیت کشور خدمت می‌کنند.

هیئت داوران در بخش مستند نقد درون گفتمانی:

ضمن تقدیر از اثر «اندوهِ جنگل» به کارگردانی «مریم رزاقی» و اثر«کَلاف» به کارگردانی «سیدمصطفی سیدالحسینی»
لوح افتخار این بخش را اهدا می‌کند به اثر «لاتارینو» به کارگردانی «مجید رستگار».

همچنین هیئت داوران فانوس این بخش به دلیل «ترسیمِ هنرمندانه‌ قیامِ مردمی به قسط که بسیار نزدیک به تاریخِ تحولاتِ انقلابِ اسلامی است» اهدا می‌کند به اثر«هُمیجان» به کارگردانی «حمیدرضا بهوندی» و اثر «رزیدنت» به کارگردانی «امیرمحمد کوچک‌زاده» به دلیل «پرداخت به یک سوژه‌ی جسورانه در حوزه‌ی سلامت، شکستنِ چهارچوب‌های کلیشه‌ای در مستندسازی و باقی ماندن در چهارچوبِ نقد درون گفتمانی».

بهوندی بعد از دریافت جایزه گفت: مستند «همیجان» قصه مردمانی از استان یزد است که دوازده سال در حال مقاومت هستند.

سپس سرود رهایی توسط گروه سرود شهید مرندی از دروازه غار تهران اجرا شد.

پخش کلیپ یادبود مرحومه پروانه معصومی بخش بعدی اختتامیه چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار بود.

سپس از مادرشهیدان شاه آبادی ملقب به ننه علی جهت اهدا جوایز دعوت شد.

در این بخش لوح یادبود به نیما معصومی فرزند مرحومه پروانه معصومی توسط مادرشهیدان شاه‌آبادی (ننه علی) اهدا شد.

جوایز بخش داستانی:

هیئت داوران در بخش «داستانی» متشکل از مهران رجبی، محمد تقی فهیم، محمدرضا شفیعی، جلال دهقانی اشکذری و سعید مستغاثی در بخش «تیزر فرهنگی» آثار انگشتر(محمدحسین عباسی)، لحظه(زهرا میری)، تنهاگریه کن(محسن اردستانی رستمی)، پیر مرد و دریا (قاسم خسروی) را به عنوان نامزدهای کسب عنوان برگزیده جشنواره عمار معرفی کردند.

همچنین در بخش «داستانی کوتاه» آثار اذان صبح به افق یزد(زهره صباغیان)، شورشی(علی سلمانی)، خوانا بنویسید(مرتضی علیزاده)، دنیا منم فوعه (مصطفی آقامحمدلو، هانه(میثم ملکی پور) را به عنوان نامزدهای کسب عنوان برگزیده جشنواره عمار معرفی کردند.

و در بخش «داستانی بلند» آثار هفتِ هفت(رضادهقان)، اخت الرضا(سیدمجتبی طباطبایی)، مصلحت(حسین دارابی)، ایلیاجستجوی قهرمان(سیدعلی موسوی نژاد) را به عنوان نامزدهای کسب عنوان برگزیده جشنواره عمار معرفی کردند.
لازم به ذکر است هیئت داوران در بخش «سریال» آثار سوران(سروش محمدزاده)، بچه زرنگ؛ شهید خاوری(محمد مهدی خالقی) را به عنوان نامزدهای کسب عنوان برگزیده جشنواره عمار معرفی کردند.

هیئت داوران در بخش تیزر فرهنگی:

لوح افتخار این بخش را اهدا می‌کند به اثر «پیرمرد و دریا» به کارگردانی «قاسم  خسروی».

همچنین هیئت داوران فانوس این بخش به دلیل «کارگردانی درخورِ تقدیر و بازی‌های خوب و نگاهِ خاطره‌انگیز با تاکید بر اهمیتِ خانواده» اهدا می‌کند به اثر «انگشتر» به کارگردانی «محمدحسین عباسی»

هیئت داوران در بخش فیلم داستانی کوتاه:

ضمن تقدیر از اثر «دنیا منم فوعه» به کارگردانی «مصطفی  آقامحمدلو».
لوح افتخار این بخش را  اهدا می‌کند به اثر «اذانِ صبح به افق یزد» به کارگردانی «زهره  صباغیان» و اثر «شورشی» به کارگردانی «علی  سلمانی» به دلیل «روایتی روزآمد از مبارزه‌ی نوجوانان دربرابر صهیونیست».
هیئت داوران فانوس این بخش به دلیل «روایتی از نفوذِ منافقین در نهاد هایِ رسمی» اهدا می‌کند به اثر «خوانا بنویسید» به کارگردانی «مرتضی  علیزاده».

هیئت داوران در بخش سریال:

لوح افتخار این بخش را اهدا می‌کند به اثر «سوران» به کارگردانی «سروش محمدزاده».

همچنین هیئت داوران فانوس دستاورد هنری این بخش را اهدا می‌کند به آقای «محمدرضا  شجاعی» مدیر هنری سریال « سوران»

هیئت داوران در بخش فیلم داستانی بلند:

لوح افتخارِ دستاورد هنری این بخش را اهدا می‌کند به اثر «ایلیا، جستجوی قهرمان» به کارگردانی «سیدعلی موسوی‌نژاد».

هیئت داوران فانوس کارگردانی این بخش به دلیل «روان بودن و بازی بدونِ اغراقِ بازیگران» اهدا می‌کند به اثر«مصلحت» به کارگردانی «حسین دارابی».

نشان شهید سیاح طاهری به محمد جورکش نماینده ستاد اکران مردمی جشنواره عمار در استان اصفهان توسط همسر شهید سیاح طاهری اعطا شد.

با پایان آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، اکران‌های مردمی این جشنواره در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۷۳۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت