شائبه حضور یک فیلم ضعیف با حمایت دبیر جشنواره فجر

اکران یک فیلم در جشنواره فجر با کیفیتی ضعیف زمزمه ارتباطات کاری و شخصی کارگردان فیلم با دبیر جشنواره فجر را بر سر زبان منتقدان و اهالی رسانه انداخت.

شائبه حضور یک فیلم ضعیف با حمایت دبیر جشنواره فجر

 حضور فیلم «شکار حلزون» به کارگردانی محسن جسور در جشنواره فجر در حالی صورت گرفته است که محتوای آن با سیاست‌های مدیران فعلی سازمان سینمایی هیچ‌گونه قرابت و سنخیتی ندارد.

با یک بررسی ساده می‌توان دریافت محسن جسور یکی از افراد نزدیک به مجتبی امینی است.

سال ۱۳۹۲ امینی فیلمی به نام «بدون مرز» را تهیه‌ کرده است که محسن جسور بازنویس نهایی و مشاور فیلمنامه آن است. در همان سال امینی در موسسه شهید آوینی فیلمی به نام «به تهران خوش آمدید» را تولید می‌کند که محسن جسور فیلمنامه آن را نوشته است. این فیلم اگرچه با هزینه‌ای هنگفت و با بازی بابک حمیدیان و هنگامه قاضیانی تولید شد ولی گفته‌ می‌شود به دلیل کیفیت بسیار ضعیف اکران نشد.

در سال ۹۴ و ۹۵ مجتبی امینی سه فیلم سینمایی «چراغ‌های ناتمام»، «پله‌ها نزدیک است» و «این کوچه خالی است» را تهیه‌کنندگی می‌کند که فیلمنامه هر سه فیلم را محسن جسور نوشته است.
وقتی هم امینی بر صندلی مدیرعاملی موسسه شهید آوینی نشست، جسور را به‌‎عنوان مدیر خانه فیلمنامه و داستان این موسسه منصوب کرد و زمانی هم که دبیر دو دوره جشنواره فیلم چهل‌چراغ بود، محسن جسور هم عضو هیئت انتخاب و داور این جشنواره شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد امینی در اغلب پروژه‌ها و مسئولیت‌هایش با جسور همکاری نزدیک داشته، به همین دلیل حضور یک فیلم به کارگردانی این شخص با استاندارد و کیفیت فنی پایین در جشنواره امسال صدای منتقدان را درآورده است.

مجتبی امینی و دبیرخانه جشنواره فجر تاکنون درباره حضور یک فیلم با محتوای تخریبی علیه حکم قصاص و خانواده در جشنواره امسال و شائبه حمایت دبیر جشنواره از کارگردان این فیلم اعلام موضع نکرده‌اند.

منبع: حرفی نو
کد مطلب: ۳۷۳۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت