دیدگاه های جالب سلبریتی‌ها در مورد نحوه تربیت فرزندان

پدر و مادر بودن کار بسیار سختی است که یک روز شروع می‌شود و هرگز تمام نمی‌شود. شاید به همین دلیل است که بی‌شمار کتاب و پادکست و پیج و ... وجود دارد که همگی ادعا دارند راه درست تربیت فرزند فقط و فقط در آن‌ها نهفته است.

دیدگاه های جالب سلبریتی‌ها در مورد نحوه تربیت فرزندان

در این میان، اما مانند دیگر زمینه‌ها سلبریتی‌ها هم از غافله عقب نماندند. این افراد مشهور سعی کردند با توجه به تجربه‌های شخصی که از تولد و رشد فرزندشان بدست آوردند، این کار سخت را اندکی برای شما آسان کنند. با هم مهم‌ترین درسی که این سلبریتی‌ها از تجربه پدر یا مادر بودن آموخته‌اند را مرور می‌کنیم.

ویل اسمیت: آرزوهایتان را به فرزندتان تحمیل نکنید

اتفاقی بسیار رایج است که والدین، کودکانشان را مانند شانس و فرصتی برای رسیدن به آرزوهایشان ببینند و تجربه ثابت کرده است که چنین رویکردی مانند باری همیشگی روی دوش کودک عمل می‌کند. چنین کودکانی اغلب در بزرگسالی بدون توجه به دست‌آوردهایشان و به دلیل نرسیدن به آرزو‌های والدین احساس شکست می‌کنند.

توصیه سلبریتی‌ها برای تربیت بهتر فرزند

ویل اسمیت و همسرش (همسر سابقش) جیدا پینکت اسمیت، اما خیلی زود تصمیم گرفتند که خواسته‌های شخصیشان را به فرزندانشان تحمیل نکنند و بدون پیش‌داوری توجه کنند فرزندشان به چه زمینه‌ای علاقه نشان می‌دهد.

ویل اسمیت دراین‌باره در مصاحبه با مجله اسنس گفت:" باتوجه به اینکه ما هر دو هنرمند هستیم خیلی زود تصمیم گرفتیم نگذاریم خودخواهی و جاه‌طلبی ما مسیر زندگی فرزندمان را تعیین کند. پس هردوی ما فقط سعی کردیم بفهمیم فرزندانمان به چه چیزی علاقه دارند و پس از آن با تمام وجود از آن‌ها حمایت کردیم. "


لوسی لو: بدون خجالت کمک بخواهید

بزرگ کردن کودک به خودی خود کاری بسیار سخت است، اما اگر بخواهید همه کار‌ها را تنهایی انجام دهید، سخت‌تر هم خواهد شد. چیزی که تجربه مادر بودن لوسی لو به شما خواهد آموخت درخواست کمک بدون احساس خجالت است.

توصیه سلبریتی‌ها برای تربیت بهتر فرزند

لوسی لو در سال ۲۰۱۵ صاحب فرزند شد و نام راکول را برایش در نظر گرفت. او درباره این تجربه می‌گوید:" من از افراد زیادی کمک دریافت کردم و هرگز بابت این موضوع خجالت نکشیدم. هیچ‌وقت این حس را نداشتم که فقط من باید از فرزندم مراقبت کنم و او فقط باید به من عادت کند. راستش احساس بسیار خوبی دارم که راکول در زمان غیبت من هم با دیگران به خوبی کنار می‌آید. من حتی از این سیستم برای زمان‌هایی که مجبور بودم سر صحنه فیلمی حاضر شوم هم استفاده می‌کردم و در آن مواقع به نظر می‌رسید یک محله مشغول رسیدگی به راکول هستند. "


دواین جانسون: هیچ چیز مهم‌تر از بازی با کودکتان نیست

این بازیگر محبوب یک‌بار در صفحه اینستاگرامش گفته بود که گاهی بدون توجه به اینکه چقدر خسته هستید باید به درخواست کودکتان برای بازی پاسخ مثبت دهید و برایتان مهم نباشد فرزندتان در زمان این بازی‌های کودکانه چه درخواست عجیبی از شما دارد.

توصیه سلبریتی‌ها برای تربیت بهتر فرزند
به دلیل داشتن همین عقیده وقتی بعد از سه ساعت خواب و خسته از کار شبانه دخترش از او خواست که باهم بازی کنند، ستاره فیلم‌های اکشن بدون تعلل پذیرفت.

دواین جانسون درباره اهمیت بازی با کودکانش می‌گوید:" البته که بسیار خسته بودم، اما خستگی چه اهمیتی دارد؟ می‌دانم سا‌ل‌ها بعد دیگر بازی کردن با من و در آغوش من بالا و پایین پریدن آخرین چیزی است که فرزندانم می‌خواهند پس تا زمانی که هنوز فرصتش را دارم حتی یکی از این بازی‌های کودکانه را هم از دست نخواهم داد. "


کایلی جنر: مهم‌ترین موضوع داشتن الگو‌های مناسب است

کایلی جنر هم عقاید خاص خودش را در تربیت فرزند دارد و به خاطر همین عقاید سعی می‌کند فرزندش استورمی را در جمعی پر از زنان از نظر شخصیتی قدرتمند قرار دهد.

توصیه سلبریتی‌ها برای تربیت بهتر فرزند

کایلی جنر می‌گوید:" فکر می‌کنم همه ما محصولی هستیم از خانواده و آدم‌هایی که با آن‌ها وقت می‌گذرانیم و به همین دلیل است که به نظر من مهم است از کودکی چه کسانی دور و بر شما هستند. اطراف استورمی همواره پر بوده از زنان و مردان مستقل و قوی و در نتیجه می‌دانم او سرمشق‌های خوبی برای زندگی دارد. "

شاید به دلیل تاثیر همین انسان‌های برجسته باشد که استورمی خیلی زود و در سن سه سالگی پا جای پای مادرش گذاشته و اولین برند لباس به نام او افتتاح شده است.


جنیفر گارنر: سخت نگیرید

وقتی صحبت‌های جنیفر گارنر با سث میرز در مورد سختی زمان پیش از تولد و البته تربیت فرزند را گوش می‌کنید متوجه می‌شوید که مهمترین توصیه او راحت گرفتن است.

توصیه سلبریتی‌ها برای تربیت بهتر فرزند

جنیفر گارنر در این صحبت می‌گوید:" همه جا پر شده از انواع و اقسام متخصص‌های تربیت فرزند و شما طبیعتا با خودتان فکر می‌کنید باید فلان پیج را دنبال کنم، باید فلان کتاب را بخوانم، باید فلان پادکست را گوش بدهم، باید... فقط می‌توانم بگویم چه پیش و چه پس از تولد فرزندتان زیادی مته به خشخاش نگذارید. البته که برای شما هم مانند بقیه تجربه سختی خواهد بود، اما با آسان گرفتن می‌توانید این تجربه را اندکی تحمل‌پذیرتر کنید. "


کاردی‌بی: بیخیال توصیه‌های آنلاین

آخرین سلبریتی این مقاله که قرار است به شما درباره بزرگ کردن فرزندتان کمک کند، یک رپرِ زنِ پرحاشیه است. اما توصیه کاردی به موضوعی مربوط می‌شود که شاید همه پدر و مادر‌های امروزی با آن مواجه شده‌اند. اگر به تازگی صاحب فرزند شده باشید حتما تایید می‌کنید که همه جا پر است از مادرانی که در زمینه بزرگ کردن کودک توصیه‌های حیاتی برای شما دارند. کاردی‌بی، اما راه حل ساده‌ای برای این موضوع دارد.

توصیه سلبریتی‌ها برای تربیت بهتر فرزند

کاردی‌بی میگوید:" بزرگترین درسی که من در این سال‌ها آموختم این بود که هرگز از مادرانِ دیگر بخصوص از آن‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند، توصیه‌ای نپذیرم. مادران شبیه رباتی که به شما می‌گویند همه کودکان باید در یک سالگی پوشک را کنار بگذارند یا همه کودکان باید در فلان زمان راه بروند یا حرف بزنند یا ....

این رپر در گفتگو با Today Show اینطور ادامه می‌دهد:" بله مهمترین درسی که من آموختم این بود که هر کودک متفاوت از بقیه است و در زمان‌های متفاوتی در زمینه‌های مختلف پیشرفت خواهد کرد. مقایسه کودکان با هم جز نگرانی و حس بد چیزی برای شما و فرزندتان نخواهد داشت. "

 

منبع: برترین ها

کد مطلب: ۳۵۳۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت