ابتلای مسعود خیام و همسرش پری‌یوش گنجی به کرونا

مسعود خیام، نویسنده و پژوهشگر از ابتلای خود و همسرش (پری‌یوش گنجی)، هنرمند نقاش به کرونا خبر داد.

ابتلای مسعود خیام و همسرش پری‌یوش گنجی به کرونا

مسعود خیّام، نویسنده، مترجم و پژوهشگر ادبی، زاده ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۲۶ در تهران و همسرش پری‌یوش گنجی، نقاش و استاد دانشگاه، زاده ۱۰ تیر سال ۱۳۲۴ در تبریز است.

خیام در گفت‌وگویی درباره ابتلایش به کرونا گفت: «چندوقت پیش فوتبالیستی گفته بود نویسنده‌ها بی‌کار هستند و من برای این‌که نشان دهم، بی‌کار نیستیم، چندتا کار در ادارات دولتی داشتم. هفته پیش رفتم به کارها برسم و نمی‌دانم از کدام یک از ادارات کرونا را برداشته و به خانه آوردم. هم خودم کرونا گرفتم و هم به خانمم دادم تا هر دو با هم شریک شویم.»

 او افزود: «من و همسرم هر دو دُز واکسن سینوفارم را زده بودیم؛ نمی‌دانم باید نمی‌گرفتیم و یا همین‌طوری می‌گرفتیم. اما حالا زیر معالجه هستیم.»

از  آثار او می‌توان به این عنوان‌ها اشاره کرد: «شاهنامه در بمباران»، «خط آینده»، «گلستان سعدی برای نوجوانان»، «موش و گربه» عبید زاکانی، «شعر نو برای مبتدیان جوان»، «پادشاه صورت و معنا»، «احمد شاملو ـ عکس فوری»، «شاهنامه برای جوانان»، «نیم‌نگاهی به مولوی، مثنوی برای جوان‌ترها»، «باغ جهانی، انگلیسی»، «پیام‌آور لال»، «سنگ کاغذ قیچی»، «دوزخ غزل‌های سلیمان»، «داستان عشق ایرانی»، «مشرق غزل‌های سلیمان»، «سیاهچاله‌ها»، «تأملات اینترنتی: نامه‌های الکترونیکی درباره علم و قرن بیستم» و «نیم‌نگاه، از ارستو تا هایزنبرگ».

نقاشی‌های پری‌یوش گنجی اغلب شامل پرتره، منظره، طبیعت بی‌جان، درخت، گل، زن، انسان بدون چهره، پنجره، آبستره، آب مرکب، آبی و قرمز است. 

پری‌یوش گنجی تا کنون تعداد زیادی نمایشگاه در اروپا، ژاپن و ایران برگزار کرده است. بخشی از آثار این هنرمند در کتاب «چراغ رنگ» گردآوری شده و تعدادی از آثارش نیز در کتابی با عنوان «نقاشی‌های پری‌یوش گنجی» انتشار یافته است.

 

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۳۵۴۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت