توضیحات وزیر ارشاد درباره یک نقل‌قول حاشیه‌ساز

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدن فیلم سینمایی را یک امر عمومی در خانواده خود دانست و گفت: تعداد بسیار محدودی از فیلم‌های نیازمند اصلاح را ممکن است با خانواده‌ام نتوانم ببینم.

توضیحات وزیر ارشاد درباره یک نقل‌قول حاشیه‌ساز

محمدمهدی اسماعیلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش پدافند غیر عامل و رسانه پایدار درباره اظهارات اخیر خود مبنی بر این که با خانواده ام فیلم نمی بینم، گفت: من در یک برنامه گفت وگوی ۹۵ دقیقه ای در تلویزیون گفتم که اگر به عنوان وزیر ارشاد برخی فیلم ها را مثلا نتوانم با خانواده ام ببینم، حتما این (دیدن این فیلم‌ها) برای عموم جامعه توصیه نمی شود. به همین دلیل از خانواده خودم مثال زدم.

وی افزود: اتفاقا چند روز پیش با خانواده یک فیلم سینمایی دیدیم و دیدن فیلم سینمایی مرتبا در خانواده ما یک امر عمومی است. ما با هم به سینما می رویم و با هم فیلم می بینیم و هیچ مشکلی برای تماشای فیلم با خانواده نداریم.

اسماعیلی ادامه داد: نکته ای که گفتم ناظر به تعداد بسیار بسیار محدودی از فیلم هایی است که نیازمند اصلاح است و اگر آن اصلاح انجام نشود، ممکن است با خانواده ام نتوانم آن فیلم را ببینم. پس اگر من نمی توانم آن فیلم را ببینم، باید برای جامعه نیز همین اتفاق بیافتد. یعنی اگر معدل عمومی جامعه و عرف و اخلاق جامعه و سنت های حاکم بر جامعه و ضوابط شرعی و قانونی، موضوعی را نپذیرد و من هم (بر همین اساس) اجتناب می کنم، طبیعی است که نمی توانیم آن را برای جامعه تجویز کنیم.

وی همچنین در مورد وی.او. دی ها (شبکه نمایش خانگی) گفت: امروز رسانه های جدیدی شکل گرفته و دچار ابهاماتی شده است. موضع من به عنوان وزیر ارشاد مشخص است. این مساله باید با همفکری و مشارکت میان بخش های درگیر با موضوع حل شود. ما در اینجا شورای عالی فضای مجازی را داریم، نهادهای بالادستی را داریم و پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما مانند وزارت ارشاد همگی دغدغه این موضوع را داریم. ما با هم تفاهم کردیم و این بحث را در چند روز آینده به یک تفاهم مشترک خواهیم رساند و این تفاهم را در نهادهای بالادستی خودمان به تصویب می رسانیم و در معرض دید همه مردم قرار خواهیم داد.

 

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۵۵۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت