کیهان کلهر و هاکوپیان، همایون شجریان و سیاوس، بیژن و خاتون، ماهور و سیروان

هوا سرد است اما صفحه هنرمندان خبر از فعالیت‌ جدید آنان می‌دهد؛ از هنرمندان موسیقی تا هنرمندان عرصه دوبله. نویسندگان هم خبرهایی از کتاب‌های جدید خود می‌دهند.

کیهان کلهر و هاکوپیان، همایون شجریان و سیاوس، بیژن و خاتون، ماهور و سیروان

کیهان کلهر در صفحه خود خبر از اجرای «گمشده در آسمان کویر» در روز شنبه یازدهم دی‌ماه ساعت 21 داده است: «همچنان از صحنه و نشستن در برابر شما مخاطبان دوریم و دست می‌آویزیم به هر بهانه که سازوکار را زمین نگذاریم. «گمشده در آسمان کویر» پنجمین اجراست که توانستیم به مدد همراهی این جوانان هنرمند، شریف و خلاق و نیز خانواده فرهنگ‌ور هاکوپیان به‌صورت رایگان به‌شما مخاطبان موسیقی ایرانی عرضه کنیم.‌»

همایون شجریان هم در صفحه خود خبر از برگزاری کنسرت گروه موسیقی سیاوش داد و نوشت: «دوستان و علاقه‌مندان عزیز کنسرت‌های پیش رو به همراهی گروه سیاوش بدین شرح است: ۱۹ مارس بروکسل (بلژیک)، ۲۲ مارس لاهه (هلند)، ۲۶ مارس پاریس (فرانسه).» او اطلاع داده که خبرهای تکمیلی را اعلام خواهد کرد.

بیژن امکانیان در صفحه خود خبر داده است که در پروژه «خاتون» به نویسندگی و کارگردانی تینا پاکروان بازی دارد. او نوشته که نقش «اسفندیار بختیاری» را زندگی می‌کند: «اسفندیار بختیاری؛ پدر خاتون، فردی آزادی‌خواه‌ است که در راه هدفش مدتی را در تبعید و زمانی را در حبس گذرانده است.»

ماهور الوند هم با انتشار عکسی از پشت صحنه سریال نمایش خانگی «حرفه‌‌ای» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده و به تهیه‌کنندگی سعید خانی نوشت: «از راست به چپ: دستیار لباس. منشی صحنه. مجری گریم. منم دارم تمرکز می‌کنم.» این سریال با بازی سیروان خسروی، سارا بهرامی، ماهور الوند و زانیار خسروی پخش می‌شود.

دنیای کودکان

صفحه یادبود ناصر ایرانی که توسط بازماندگان او اداره می‌شود در آخرین پست خود کتاب «خرسی که می‌خواست خرس باقی بماند»را منتشر کرده و این کتاب را از محبوب‌ترین ترجمه‌های ناصر ایرانی برای کودکان خوانده است. در معرفی این کتاب آمده است: «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ اول این کتاب را در اسفند 59 منتشر کرد. تا سال 77 این کتاب به هشت چاپ رسید و 180 هزار نسخه از آن به فروش رفت. افراد زیادی هستند که این کتاب محبوب دوران کودکی‌شان بوده است.»

کتاب «هدیه‌ای با گل‌های آبی» دومین کتابی است که فریبا کلهر در انتشارات سروش چاپ کرده است. این نویسنده با انتشار متنی به نقل خاطره‌ از سال‌های دور پرداخته است: «این کتاب مجموعه قصه‌ای است که سه قصه دارد. قصه اول کتاب با این جمله شروع می‌شود: «شب پشت درهای بسته ایستاده است.» جمله‌ای که بعد از این همه سال هنوز عاشقش هستم. این کتاب را هم مثل کتاب «هوشمندان- سیاره-اوراک» ندارم و یکی از دوستان این صفحه با فرستادن عکس‌ها بسیار خوشحالم کرد. نمی‌دانم چند سال پیش در چه حال و هوایی بودم که دست کم یک جلد از کتاب‌هایم را برای خودم کنار نمی‌گذاشتم! پ ن: به تیراژ 15 هزارتایی کتاب توجه کنید. این تیراژ امروز از آرزوهای ماست.»

چه خبر؟

رمان «چرخ زمان» نوشته رابرت جوردن با استقبال مخاطب مواجه شد. به همین دلیل براساس این درام فانتزی، ماجراجویی و اکشن سریالی در شبکه آمازون تهیه و پخش شده است. در این سریال که کارگردانی آن برعهده ریف جادکینز است چون رزمند پایک، آلوارو مورته، جاشوآ استرادوفسکی، مارکوس رادرفورد، زویی رابینز، سوفی اوکوندو، بارنی هریس و مدلین مدن به ایفای نقش می‌پردازند. خبر خوبی که سارا جعفری در مقام دوبلور در صفحه خود اعلام کرده این است که این کار با سرپرستی مریم بنایی در حال دوبله است که بزودی از شبکه‌های نمایش خانگی پخش می‌شود.

تیزر نمایش «اسرار کوهپایه» به نویسندگی و کارگردانی فرشید قلی‌پور منتشر شد. این نمایش قرار است دی ۱۴۰۰ - ساعت ۲۰:۳۰ - در سالن تئاتر آبان اجرا شود. محمد عسگری، آذین رئوف، شیرین صمدی، مرجان آقانوری و اسماعیل باستانی، سمیرا فرقانی، رزیتا زراعتی، غزال مهران‌فر، فاطمه میرجمالی، مبینا علیزاده، آیدا مازندرانی، نجوا نجومی، پریا طهماسبی‌پور، مهشید پروین و ریحانه غلامی بازیگران این نمایش هستند. این خبر را کارگردان نمایش در صفحه خود اعلام کرده است.

 

منبع: ایران
کد مطلب: ۳۵۶۴۵۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت