رهبر کره شمالی برای مردمش سهمیه ۱۰۰ کیلوگرمی مدفوع و کود انسانی تعیین کرد

کره شمالی به همان اندازه که روی موشک پرانی تاکید دارد بر روی تولید کود طبیعی نیز تاکید دارد و برایش مهم نیست که این کود توسط انسان تولید شود یا حیوان.

رهبر کره شمالی برای مردمش سهمیه ۱۰۰ کیلوگرمی مدفوع و کود انسانی تعیین کرد

در حالی که در طول یک هفته گذشته شاهد شلیک دستکم سه موشک جدید توسط کره شمالی بوده ایم، این کشور «نبرد برای کود» را نیز راه اندازی کرده است، کودی که برای مردم معمولی این کشور بسیار مهم تر از شلیک موشک های متعدد است. با کاهش و توقف نسبی ورود کود شیمیایی از چین پس از دستور کیم جونگ اون برای بستن مرزها برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا، کمبود کود در کره شمالی به مرحله بحرانی رسیده است و همزمان دولت کره شمالی از دریافت کمک های کره جنوبی نیز خودداری می کند.

کیم جونگ اون به مردم کره شمالی دستور داده است که مدفوع بیشتری تولید کنند تا بتوان آن را به عنوان کود برای حاصلخیز کردن زمین ها استفاده کرد.

در این شرایط کیم جونگ اون به مردم کره شمالی دستور داده است که مدفوع بیشتری تولید کنند تا بتوان آن را به عنوان کود برای حاصلخیز کردن زمین ها استفاده کرد. دیکتاتور ۳۵ ساله به مردم خود دستور داده که باید مقدار خاصی در روز (تا صد کیلوگرم) مدفوع حیوانی و انسانی تحویل بدهند و در صورتی که نتوانند این مقدار مدفوع تحویل دهند باید در ازای آن ۳۰۰ کیلوگرم کمپوست تحویل دهند. در این کمپین ده روزه از شهروندان کره شمالی خواسته شده بود که از ۴ تا ۱۴ ژانویه مقدار خواسته شده کود را تولید و تحویل مقامات دولتی نمایند. این رقم برای شهروندانی که در کارخانه ها کار می کنند ۵۰۰ کیلوگرم تعیین شده بود.

کیم جونگ اون به مردم کره شمالی دستور داده است که مدفوع بیشتری تولید کنند تا بتوان آن را به عنوان کود برای حاصلخیز کردن زمین ها استفاده کرد.

یک منبع نزدیک به دولت کره شمالی در این باره گفته است: «کل جمعیت بسیج شده تا کود بیشتری تولید کند، کاری که به اصلی ترین وظیفه شهروندان در سال جدید تبدیل شده است. مقامات هر منطقه از کارخانه ها، موسسات و گروه های شهروندی خواسته است که برای هر شهروند مقدار مشخصی تولید کود تعیین شود. آن ها خواسته اند هر روز هر نفر ۱۰۰ کیلوگرم کود تولید کند، یا سه تن در ماه. اما چطور ممکن است هر فرد بتواند سه تن کود طبیعی تولید کرده و تحویل دهد؟». برای تامین این مقدار کود درخواستی دولت، شهروندان کره شمالی مدفوع خود و حیواناتشان (معمولاً گاو که به جای ماشین آلات در مزارع کره شمالی به کار گرفته می شود) را با مواد شیمیایی، علف هرز و خاکستر ترکیب می کنند.

 

 
منبع: روزیاتو
کد مطلب: ۳۵۶۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت