آیا طالبان با برگزارکنندگان ولنتاین برخورد می کند؟/ حقیقت بخشنامه عجیب

بعد از انتشار خبری درباره برخورد طالبان با دختران و پسران افغانستانی در روز ولنتاین، معاون سخنگوی طالبان فرمان صادره از سوی این گروه درباره روز ولنتاین را تکذیب کرد.

آیا طالبان با برگزارکنندگان ولنتاین برخورد می کند؟/ حقیقت بخشنامه عجیب

صدور بخشنامه ای منتسب به طالبان درباره ولنتاین جنجال آفرین شد.  در این بخشنامه که در مخالفت با آیین های روز ولنتاین صادر شده آمده است: «هر دختر و پسر که در این روز بازداشت شود نکاح آنان شرعاً توسط منسوبین امارت صورت خواهد گرفت.»

بخشنامه طالبان روز ولنتاین

طالبان در این بخشنامه به صاحبان کافی شاپ ها و رستوران ها اعلام کرده که بایستی به روند عادی و روزمره کارشان ادامه دهند و به آن ها اخطار داده که در صورت تجلیل از روز ولنتاین با آن ها برخورد و اموال شان مصادره خواهد شد.

طالبان همچنین گفته که خودروهایی را که سرنشینان دختر و پسر داشته باشد متوقف و از آن ها بازجویی خواهد کرد.

بخشنامه طالبان روز ولنتاین

از زمانی که نیروهای طالبان در ۱۵ اوت ۲۰۲۱ قدرت را دوباره در افغانستان به دست گرفتند، این اولین باری نیست که چنین سختگیری های عجیب و غریبی از جانب آن ها سر می زند. پیش از این نیز تفکیک جنسیتی دانشگاه ها و حتی اقداماتی نظیر گردن زدن مانکن ها توجهات را به این گروه جلب کرد. حتی در دوره ی قبلی حکومت طالبان گفته می شد آن ها سرگرمی ها و فعالیت هایی نظیر به پرواز درآوردن بادبادک و نگه داشتن پرنده به عنوان حیوان خانگی را ممنوع کرده بودند.

طالبان که خود را امارت اسلامی افغانستان می نامد و بعضاً متشکل از اسلامگراهای سنی است، هدف خود را اِعمال نسخه ی خود از شریعت اعلام کرده است.

با این حال، انعام الله سمنگانی معاون سخنگوی طالبان در گفت و گویی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان خبر مربوط به صدور این بخشنامه را تکذیب کرد.

وی تاکید کرد: فرمان منتشر شده در خصوص روز ولنتاین و اعلامیه‌ای از آدرس ریاست الوزرای حکومت منتشر نشده.

 

حجم ویدیو: ۵۷۱.۳۱K | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۱۱ دانلود ویدیو
کد مطلب: ۳۵۷۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت