افتتاح نخستین موزه «زباله» + تصاویر

نخستین موزه «زباله» به ابتکار یک خانم در نیجریه افتتاح شد.

افتتاح نخستین موزه «زباله» + تصاویر

نخستین موزه «زباله» نیجریه به طور رسمی در شهر ایبادان، مرکز ایالت اویو افتتاح شد. 

 

افتتاح نخستین موزه «زباله» + تصاویر

موزه زباله که توسط خانم «جوموک اُلووکره» با حمایت آمریکا تأسیس شده است، در ابتدا با یک پروژه در خصوص حیوانات خانگی شروع شد و رفته رفته به موزه کاملاً عملیاتی برای عموم تبدیل شد.

«جنیفر فولتز» معاون امور عمومی کنسولگری ایالات متحده در نیجریه، «آدمولا آدرینتو» مشاور ویژه فرماندار ایالت اویو در مورد محیط زیست و «سون فاکورده» کمیسر اویو برای جوانان و ورزش، در میان دیگر مقامات و مهمانان این مراسم بودند.

خانم اُلووکره در این باره گفته است: موزه زباله، مرکزی برای نمایش اقتصاد دایره‌ای از گیاهان، حیوانات و انسان‌ها عمل می‌کند و این سه بدون تولید زباله با هم در تعامل هستند.

در این موزه همچنین آثار هنری از افراد برجسته‌ای مانند «ابراهیم قباداموسی» هنرمند عرصه تجسمی و «باباتونده اودونلاد» هنرمند سرامیست به نمایش درآمده است. بنابراین در این موزه آثار هنرمندانی که با اشکال مختلف زباله در ارتباط هستند، نمایش گذاشته خواهد شد.

پیش‌تر تنها موزه‌ای که عنوان زباله را یدک می‌کشید، «موزه زباله‌های هسته‌ای» در فرانسه بود که سال ۱۳۸۴ در جنوب این کشور افتتاح شد. در ایران هم غار‌موزه وزیری در لواسان وجود دارد که مجسمه‌های آن با مواد بازیافتی ساخته شده است.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۵۷۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت