همکاری بانک صادرات ایران و استصنا برای ساخت ۵۰ هزار میلیارد ریال تجهیزات صنعت نفت

در سومین نمایشگاه «حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی» مدیران عامل بانک صادرات ایران و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران «استصنا» تفاهم‌نامه‌ای به ارزش پنج هزار میلیارد تومان امضا کردند.

همکاری بانک صادرات ایران و استصنا برای ساخت ۵۰ هزار میلیارد ریال تجهیزات صنعت نفت
 
حجت‌اله صیدی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: قرارداد دو هزار میلیارد تومانی قبلی با انجمن استصنا امسال به پنج هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که قطعا سال آینده نیز حجم آن افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل بانک صادرات ایران با اظهار امیدواری نسبت به صرف سالانه پنج هزار میلیارد تومان برای تولید تجهیزات صنعت نفت و‌ توسعه کارخانجات این صنعت گفت: همکاری با استصنا تجربه خوبی بود که الگویی برای گسترش همکاری‌ها در حوزه تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور به دست داد.
وی با بیان این که سازندگان تجهیزات سنگین از جلوه‌های شکوه و عظمت ایران اسلامی به شمار می‌آیند، اظهار کرد: این سازندگان در بخش نفت، گاز و پتروشیمی اشتغال ایجاد می‌کنند، کشور را از وابستگی اقتصادی می‌رهانند و امید را به جوانان باز می‌گردانند؛ به طوری که امروز می‌بینیم به همت اعضای انجمن استصنا، صنعت ماشین‌سازی و تجهیزات بخش انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی ایران پیشرفت‌های بسیاری داشته است.
صیدی گفت: مایه افتخار بانک صادرات ایران است که طی سه سال همکاری با استصنا، تامین مالی ریالی و اعتباری برای یکایک سازندگان این انجمن صورت گرفت و اعضای انجمن توانستند موجبات سرافرازی کشور را در مقابل سازندگان خارجی فراهم کنند.
مدیرعامل بانک صادرات ایران با ابراز خشنودی از این که امروز سازندگان داخلی تجهیزات نفت توانسته‌اند جای سازندگان خارجی را بگیرند و حتی در خارج از کشور برای اجرای پروژه‌های بزرگ منطقه وارد قراداد شوند، اظهار داشت: با آن که از سال ۲۰۱۸ ، فشار تحریم‌ها بسیار سنگین بود و حتی برخی از دارندگان فناوری روز اروپا و جهان با وجود انعقاد قرارداد نتوانستند به همکاری خود با ما ادامه دهند؛ اما خوشبختانه انجمن استصنا جای خالی سازندگان خارجی را به نحو شایسته‌ای پر کرد؛ به طوری که امروز با اقدامات ظریف و ارزشمند این انجمن، شاهد افتتاح چند کارخانه پتروشیمی و پتروپالایشگاهیم.
در این مراسم رییس هیئت ‌مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران «استصنا» نیز با بیان این که سابقه این تفاهم‌نامه به دو سال قبل باز می‌گردد، گفت: بانک صادرات ایران اولین بانکی است که با انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تفاهم‌نامه امضا کرده و تسهیلات ویژه‌ای را به بخش تولید به خصوص ساخت تجهیزات اختصاص داده‌ که بیش از ۶۰ درصد این تسهیلات جذب شده است.
احسان ثقفی افزود: این روند با توجه همکاری‌های بین بانک و انجمن، افزایش سقف اعتبارات و امتیازات قابل توجهی را برای سازندگان صنعت نفت به دنبال داشته است.
وی با ابراز خرسندی از تداوم این همکاری و استفاده از ظرفیت اعتبارات اسنادی ریالی بانک افزود: در خصوص اعتبارات اسنادی ریالی کاملا با بانک تفاهم داریم و امیدواریم که اعتبارات اسنادی ریالی در صنعت پتروشیمی توسعه یابد.
58b563aa-cec2-4c99-931b-56153f114ab8.JPG
 
منبع: روابط‌عمومی بانک صادرات
کد مطلب: ۳۵۸۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت