خرید ویلا در شمال با سند شورایی

در زمان خرید ویلا در شمال ممکن است با اصطلاحات مختلفی مواجه شوید و اگر با آن ها آشنا نباشید، قطعا سردرگم خواهید شد. سند شورایی یکی از همین اصطلاحات است که اگر ویلای مورد نظر واجد آن باشد، مالک از آن به عنوان یک مزیت برای ملک خود یاد خواهد کرد.

خرید ویلا در شمال با سند شورایی

در این مواقع سوالاتی مانند این که سند شورایی چیست؟ آیا ویلا با سند شورایی را پس از خرید می‌توان به راحتی فروخت؟ یا این سند در مراجع قضایی و دیگر سازمان ها معتبر است یا خیر؟ و سوالات مشابه دیگر ذهن شما را مشغول خواهند کرد.

در همین راستا تصمیم گرفتیم تا در این مقاله درباره خرید ویلا سنددار در شمال که سند آن از نوع شورایی است، صحبت کنیم و تمام جوانب امر را بسنجیم. با توجه به این که در حال حاضر اکثر ویلاهای شمال کشور دارای سند شورایی هستند، اگر متقاضی خرید ویلا هستید حتما با ما همراه باشید.

سند شورایی چیست؟

اولین سوالی که در مواجهه با سند شورایی مطرح می‌شود، سوال درباره چیستی این سند است. اسناد شورایی را می‌توان یک فرم شبیه به قولنامه دانست که در آن ها اطلاعات و مشخصات ملک درج شده و بزرگان منطقه ذیل آن را امضا کرده و به اصطلاح این ملک را به رسمیت شناخته اند.

این سند با این که از نظر بزرگان و اهالی شورای آن منطقه رسمیت دارد، اما در ارگان های دولتی و غیر دولتی چندان معتبر نیست بنابراین نمی‌توان آن را در زیر مجموعه اسناد رسمی قرار داد. البته این مشکل یعنی معتبر نبودن سند مذکور در سازمان های مختلف، در چند سال اخیر مشهود بوده و دلیل آن هم جعل آسان این اسناد است، وگرنه در گذشته این سند را هم جزو اسناد رسمی می‌دانستند.

نکته مهم بعدی در رابطه با اسناد شورایی این که، استفاده از این اسناد برای املاک مناطق و محله های کوچک مثل یک روستا متداول است و تقریبا تمام افراد آن روستا به وسیله این سند با یکدیگر معامله می‌کنند.

خرید ویلا با سند شورایی چه مشکلاتی در پی خواهد داشت؟

از مهمترین مشکلات خرید ویلا با سند شورایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • معتبر نبودن این اسناد در سازمان هایی مثل شهرداری و مراجع قضایی و ادارات دولتی دیگر
  • عدم ذکر کاربری زمینی که ویلا در آن ساخته شده، در سند
  • عدم اطلاع از اوقافی بودن ویلا و زمین آن

که عدم توجه به این موارد هنگام خرید ویلا در شمال بدون شک مشکل ساز خواهند شد. زیرا به طور مثال اگر زمین ویلا کاربری کشاورزی داشته باشد، ساخت بنا در آن غیر مجاز خواهد بود. حال این که شما پس از پرداخت مبلغ کامل و در حین تغییر سند یا انجام امور دیگر متوجه این مسئله خواهید شد و این خود یکی از مشکلات عظیم معامله ویلا با سند شورایی است.

البته این بدین معنا نیست که به طور کلی فکر خرید ویلا در شمال با سند شورایی را از سرتان بیرون کنید و هرگز به سراغ ویلاهایی که چنین سندی دارند نروید. شما حتی اگر بخواهید یک ویلا یا یک ملک با سند منگوله دار هم بخرید، احتمال این که دچار مشکل شوید صفر نخواهد بود. اما هر مشکلی راه چاره دارد!

خرید ویلا در شمال با سند شورایی

خرید ویلا با سند شورایی کار عاقلانه‌ای است؟

اکنون نوبت به بررسی مسئله و سوال اصلی، یعنی عاقلانه و درست بودن معامله ویلا یا هر ملک دیگری با سند شورایی می‌رسد. در این رابطه باید گفت: بالاخره سند شورایی هم یک سند است و حداقل در میان مردم همان منطقه رسمیت و اعتبار دارد پس خرید ویلا با سند شورایی قطعا از خرید ویلایی که به طور کلی هیچ سند و مدرکی ندارد، بهتر است.

برای این که پس از معامله ویلا و پرداخت مبلغ کل آن دچار مشکل نشوید و نگرانی از این بابت نداشته باشید، می‌توانید استعلامات لازم را از شهرداری و دیگر ارگان های ذی‌ربط بگیرید و همچنین با پرسوجو در میان اهالی روستا از اوقافی نبودن ملک مورد نظر و مسائل دیگر مطمئن شوید.

در این مسیر وجود مشاور املاک متخصص، باسابقه و آشنا به منطقه می‌تواند به سریع‌تر طی شدن مراحل و دریافت استعلامات به نفع شما باشد. البته بیشتر افرادی که ساکن شهرهای دیگر هستند و قصد خرید ویلا در مازندران، روستاها و شهرهای اطراف آن را دارند معمولا برای آشنایی با فایل های موجود برای فروش، به مشاور املاک های این منطقه مراجعه می‌کنند. با این حال تفاوتی ندارد که از همان ابتدا به مشاور املاک مراجعه کرده باشید یا با ویلای مورد نظر از طرق دیگر آشنا شده باشید، در هر صورت بحث بر سر انتخاب مشاور املاکی باتجربه و آشنا با منطقه است. زیرا طرف مقابل شما در خرید ویلا بیشتر مشاور املاک است تا مالک و فروشنده‌ای که اصلا او را نمی‌شناسید.

باتجربه ترین مشاور املاک برای خرید ویلا در منطقه مازندران

همانطور که در پاراگراف های قبل گفته شد، خرید ویلا با سند شورایی کار اشتباهی نیست و اتفاقا خیلی بهتر از خرید ویلای بدون سند است منتهی به این شرط که اولا برای معامله آن به یک مشاور املاک مطمئن و باتجربه مراجعه کنید و ثانیا با کمک و راهنمایی مشاور املاک استعلامات لازم را از سازمان های مختلف دریافت کنید.

گروه مشاور املاک داماک ویلا یکی از گروه های باتجربه در منطقه مازندران هستند که به جرات می‌توان گفت تک تک ویلاهای این استان و مناطق ویلایی آن مانند خرید ویلا چمستان، نور، بهدشت، آپادانا و ... را می‌شناسند و نه تنها درباره ویژگی های فیزیکی آن ها بلکه درباره خصوصیات ثبتی‌شان نیز اطلاعات دارند. پس اگر به دنبال خرید ویلا در مازندران هستید شک نکنید که کارشناسان داماک ویلا به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی خواهند کرد و بهترین گزینه های موجود را با توجه به شرایط و خواسته هایی که دارید، پیشنهاد خواهند داد.

حتی برای خرید ویلا با سند شورایی نیز، می‌توانید روی کارشناسان داماک ویلا حساب کنید و از ایشان مشورت بگیرید و اگر ویلای مورد نظر که دارای سند شورایی است پیشنهاد کارشناسان و مشاوران این گروه باشد هم که می‌توانید بدون هیچگونه نگرانی پای میز معامله آن بنشینید. زیرا دغدغه اصلی مشاورین املاک داماک ویلا رضایت شما مشتریان عزیز است.

برای ارتباط با این گروه و دریافت مشاوره رایگان از ایشان به آدرس https://damacvila.com/ مراجعه نمایید.

کد مطلب: ۳۶۰۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت