دلایل سرگیجه و وزوز گوش و راه های درمان آن

سرگیجه و وزوز گوش، دو مورد از عارضه هایی است که احتمال بروز آن در تمام افراد وجود دارد.

دلایل سرگیجه و وزوز گوش و راه های درمان آن

با وجود این که این دو عارضه دارای درد نسبتا بالایی هستند و زمان کمی می توان آن ها را تحمل کرد، دلایل ساده و علل دور از انتظاری موجب بروز آن ها می شوند؛ بنابراین بهتر است قبل از مراجعه به مطب متخصص گوش و حلق و بینی، روش های درمان آن ها را تست کنید و به دنبال کشف دلایل بروز این مشکلات باشید. بعد از این که روش های درمانی خانگی و ساده را تست کردید و سرگیجه و وزوز گوشتان بهبود نیافت، می توانید نسبت به اخذ نوبت ملاقات با متخصص گوش و حلق و بینی از سایت پذیرش 24 اقدام کنید.

برای اطلاع از دلایل سرگیجه و وزوز گوش و راه های درمان این عارضه ها، این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و برای رزرو وقت ملاقات با متخصص گوش و حلق و بینی، به سایت پذیرش 24 مراجعه کنید.

دلایل سرگیجه و روش های درمان

با وجود این که سرگیجه به عنوان یک اتفاق عمومی در بین افراد شناخته می شود، نمی توان اهمیت آن را نادیده گرفت. دلایل مختلفی می توانند موجب بروز و افزایش سرگیجه شده و مشکلات جسمانی برای افراد به همراه داشته باشند؛ بنابراین توصیه می کنیم ابتدا این دلایل را شناسایی کرده و سپس نسبت به رفع آن اقدام کنید. از جمله مهم ترین دلایل و علل بروز سرگیجه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·کم آبی بدن

از جمله اتفاقاتی که می تواند موجب بروز سرگیجه در افراد شود، کم آبی بدن است. طبق نظر متخصصان، هر فرد بالغ باید روزانه 7 الی 8 لیوان آب بخورد تا مقدار رطوبت مورد نیاز بدن خود را تامین کند؛ در غیر این صورت مشکل کم آبی عوارض خود را نشان خواهد داد. مهمترین عارضه کم آبی بدن در افراد بزرگسال، سرگیجه است که در طول روز می تواند موجب کاهش انرژی فرد شود.

·کاهش قند خون

از دیگر دلایلی که می تواند موجب بروز سرگیجه در افراد شود، کاهش قند خون است. مسلما افرادی که به دلیل کاهش قند خون خود احساس سرگیجه دارند، می توانند با مصرف کربوهیدرات و داروهای مخصوص این مشکل را در کوتاه مدت رفع کنند. از جمله مهمترین علائم کاهش قند خون در افراد می توان به احساس خواب آلودگی شدید، کاهش چشمگیر انرژی و سرگیجه اشاره کرد. پیشنهاد می کنیم برای بهبود قند خون خودتان از کربوهیدرات و مواد غذایی مقوی و طبیعی استفاده کنید.

اتناتنان

·کمبود ویتامین یا کم خونی

چنانچه بدن انسان از تمام ویتامین ها و مواد مقوی مورد نیاز خود بهره ببرد، مسلما هیچ عارضه ای نظیر سرگیجه نخواهد داشت؛ بنابراین می توان کمبود برخی ویتامین ها در بدن را یکی از عوامل بروز این مشکلات جسمانی دانست. افرادی که دچار کم خونی شده اند، به صورت روزانه با مشکل سرگیجه دست و پنجه نرم می کنند؛ اما اگر شما علائم دیگر کم خونی را ندارید، بهتر است به کمبود ویتامین بدن خودتان بیشتر اهمیت دهید.

·بیماری

آخرین دلیل سرگیجه در افراد که می خواهیم به شما معرفی کنیم، ابتلا به بیماری های مختلف عفونی یا ویروسی است. مطمئنا برخی از بیماری های خاص که سلامت کلی بدن فرد را تحت تاثیر خود قرار می دهند، به شدت روی تعادل و سرگیجه آن موثر هستند؛ بنابراین اگر به یک بیماری مبتلا هستید و همزمان سرگیجه هم دارید، بهتر است ابتدا به فکر درمان بیماری خود باشید. چرا که عمدتا بروز سرگیجه در بیماران به دلیل بیماری اتفاق می افتد و مراجعه نزد متخصص گوش و حلق و بینی موجب تسریع درمان آن می شود.

دلایل وزوز گوش و روش های درمان

گوش به عنوان اندام شنوایی بدن، یکی از اصلی ترین وظایف را به عهده دارد. با این حال ممکن است هر کدام از افراد با اختلالاتی در عملکرد گوش خود مواجه شوند و دلیل بروز این عوارض را ندانند. ما برای افزایش آگاهی شما دلایل وزوز کردن گوش را بررسی کرده و توضیحاتی در مورد نحوه درمان آن به شما ارائه می دهیم:

·آسیب به ناحیه سر

یکی از رایج ترین اتفاقاتی که نتیجه وزوز کردن گوش را به همراه دارد، وارد شدن آسیب به ناحیه سر و گردن است. این اتفاق ضمن اینکه به خودی خود درد دارد، ممکن است موجب بروز اختلال در حس شنوایی نیز شود. به طوری که شما تا مدتی بعد از حادثه، صدای وزوز را در گوش خود احساس خواهید کرد. تنها راه درمان این مشکل، استراحت کافی و تغذیه مناسب است؛ اما اگر این کار در مدتی کوتاه نتیجه نداد، نوبت به ملاقات متخصص گوش و حلق و بینی می رسد.

غعهغعهغع

·عفونت مجرای گوش

وجود هر نوع عفونت در مجرای گوش، می تواند عملکرد گوش شما را تحت تاثیر قرار داده و به شدت برای سلامتی حس شنوایی شما مضر باشد. از آنجایی که وزوز کردن گوش به صورت مداوم از علائم مهم عفونت مجرای گوش است، پیشنهاد می کنیم نزد  متخصص گوش و حلق و بینی رفته و در صورتی که گوشتان عفونت کرده باشد، این مشکل را بسیار جدی بگیرید.

·صدای بلند

آخرین دلیل رایج وزوز کردن گوش، مرتبط به قرار گرفتن فرد در معرض صدای بسیار بلند است؛ چرا که مستقیما به پرده گوش آسیب می زند و می تواند تا حدودی قدرت شنوایی فرد را کاهش دهد. افرادی که از هدفون و  سیستم های صوتی بسیار قدرتمند استفاده می کنند، باید به چنین مشکلاتی اهمیت داده و تا حد امکان به فکر سلامتی خود باشند؛ در غیر این صورت، ممکن است مشکلات شنوایی متعددی برای آن ها پیش بیاید.

حالا که دلایل بروز مشکلاتی چون سرگیجه و وزوز گوش را بررسی کرده و راه های متداول درمان آن ها را به شما معرفی کردیم، می توانید نوبت ملاقات با متخصص گوش و حلق و بینی مورد نظرتان را در سایت پذیرش 24 اخذ کنید.

 

کد مطلب: ۳۶۱۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت