5 ترفند وکیل چک تهران

وکیل پایه یک تهران فردی است که در زمینه چک و امور مالی مرتبط اطلاعات فراوانی دارد. با استخدام چنین فردی می‌توانید با خیال راحت در زمینه امور مالی اقدام کنید، زیرا مشاوره‌های لازم را از او دریافت خواهید کرد.

5 ترفند وکیل چک تهران

وکیل پایه یک تهران فردی است که در زمینه چک و امور مالی مرتبط اطلاعات فراوانی دارد. با استخدام چنین فردی می‌توانید با خیال راحت در زمینه امور مالی اقدام کنید، زیرا مشاوره‌های لازم را از او دریافت خواهید کرد. به همین دلیل، امکان رخ دادن اشتباه هم وجود نداشته و درگیر پرونده‌های حقوقی بعد از آن و مجازات نمی‌شوید. برای آشنایی با ترفندهای بهترین وکیل چک حرفه ای تهران این مطلب را از دست ندهید.

 

چک چیست؟

یکی از مهم‌ترین اسناد مالی در همه کسب و کارها چک است. این ورق که شاید در ظاهر ارزش خاصی نداشته باشد، بسیار پرکاربرد است. سالانه هزاران نفر در سراسر کشور، برای معاملات مالی خود از آن استفاده کرده و در ارقام بالا، پول نقد را حذف کرده‌اند.

از آن جایی که چک یک سند مالی بوده، مهم است که قبل از سروکار داشتن با آن، اصول اساسی را درباره آن بدانید. یکی از اجزای مهم در چک، فردی است که اصطلاحا چک را می‌کشد. در مقابل تحویل گیرنده یا پاس کننده چک قرار دارد. جز سوم هم مبلغ چک بوده که باید برابر با مقدار آن پول در حساب فرد چک دهنده باشد. در گذشته این امکان وجود داشت که چک را در وجه حامل نوشت. بنابراین هر فردی که چک را به همراه داشت می‌توانست به بانک مراجعه کرده و آن را نقد کند. البته با قوانین جدید چک این مساله دیگر امکان انجام ندارد.

چک‌ها خودشان هم به دو دسته مهم تقسیم بندی می‌شوند؛ برخی از چک‌ها توسط بانک و برخی دیگر توسط افراد حقیقی صادر می‌شوند. این دو مدل چک تفاوت زیادی با هم ندارند فقط در حالت اول بانک شخصی است که باید مبلغ نوشته شده روی چک را پرداخت کند.

 

وکیل چک کیست؟

مانند همه حوزه‌های قضایی از جمله امور خانواده، حوزه کیفری، املاک و مستغلات، چک هم یک حوزه تخصصی زیرمجموعه امور مالی قرار می‌گیرد. وکیل چک حرفه‌ ای تهران هم فردی بوده که نسبت به قوانین حوزه چک و چک برگشتی اطلاعات زیادی دارد. این قوانین مدام به روز شده و بخشنامه‌های جدیدی صادر می‌شود. یک وکیل چک باید خود را به روز نگه داشته و نسبت به این قوانین آگاهی کامل داشته باشد.

در صورتی که شما به هر دلیلی درگیر مقوله چک برگشتی شدید، باید به سراغ یک وکیل حرفه‌ای در این زمینه بروید. این وکیل چک حرفه ای تهران تجربه و تخصص کافی داشته تا این مشکل را برای شما حل کرده و مانع زندان رفتن شما شود. طبق قانون هر فردی که چک بلامحل بنویسد و آن را در اختیار فرد دیگری قرار دهد، مجازات می‌شود. شما هم برای جلوگیری از چنین اتفاقی، لازم است تا یک وکیل باتجربه استخدام کنید.

نکته مهم درباره استخدام یک وکیل حرفه‌ای در زمینه چک این است که حق الوکاله این شخص طبق رقم چک تعیین می‌شود. باتوجه به مبلغی که باید وصول شود، بین 3 تا 10 درصد از آن به وکیل تعلق می‌گیرد. بنابراین، حتما این مساله را قبل از استخدام در نظر بگیرید.

 

قانون جدید چک چیست؟

طبق قوانینی که طی چند سال گذشته یعنی از سال 96 تصویب شده، عنوانی به نام چک صیادی به گوش می‌خورد. این نوع چک که مستقیما با نظارت بانک مرکزی صادر می‌شود، نیازمند رعایت الزامات جدیدی است. یکی از ویژگی‌های این قانون جدید این است که امنیت چک‌ها افزایش پیدا کرده است. بنابراین نمی‌توان به راحتی چک را جعل کرده یا آن را توسط فرد دیگری وصول کرد.

همچنین می‌توان در هر مرحله عملکرد وضعیت آن را بررسی کرد. در شروع کار هم شخص صادر کننده چک باید در سامانه ثبت نام کند. با دریافت دفترچه و نوشتن چک، تحویل گیرنده‌ را هم در سامانه به ثبت می‌رساند. تمام این موارد جلوی هرگونه سواستفاده را خواهد گرفت.

 

آیا چک برگشتی مجازاتی دارد؟

یکی از موارد رایج در زمینه صدور چک که یک وکیل حرفه ای چک تهران با آن برخورد می‌کند، ممانعت از مجازات شدن موکل خود است. اگر قصد دارید تا برای پرداخت مبلغی، چک نوشته و آن را در اختیار فرد دیگری قرار دهید، مطمئن شوید که قبل از موعد نقد شدن حساب خود را شارژ کنید. نداشتن موجودی یا کافی نبودن آن می‌تواند باعث برگشت خوردن شود.

طبق قوانین تعیین شده اگر شما نتوانید ظرف 6 ماه بعد از موعد چک، حساب خود را شارژ کرده و مبلغ مورد نظر را در آن واریز کنید، با مجازات روبرو می‌شوید. اگر رقم چک هم بالا باشد، مجازات آن هم سخت‌تر خواهد بود. اگر مبلغ چک شما بیشتر از 5 میلیون تومان باشد، ممکن است بین یک تا دو سال به زندان محکوم شوید. اگر هم مبلغ چک کمتر از این مقدار باشد، مدت زمان حبس کمتر از یک سال است.

برای جلوگیری از هرگونه مشکلات این چنینی، توصیه می‌شود اگر کسب و کاری دارید که نیاز به نوشتن چک داشته حتما یک وکیل استخدام کنید. وکیل چک حرفه ای تهران می‌تواند از قبل به شما مشاوره داده و عواقب انجام چنین کاری را با شما مطرح کند.

19

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم، قوانین مربوط به چک تغییر کرده و همین مساله نیازمند کسب اطلاعات جدید است. یک وکیل چک حرفه ای تهران می‌تواند با اطلاعات از این تغییرات، شما را در روند نوشتن چک و مراحل بعد از آن راهنمایی کند. گروه متخصص وکلای عدل ایرانیان با در اختیار داشتن اطلاعات به روز و مهارت‌های کلیدی در دفاع از پرونده‌های چک برگشتی،‌ انتخاب بسیار خوبی برای شما محسوب می‌شوند. برای اینکه بتوانید اولین جلسه مشاوره خود را با موسسه حقوقی عدل ایرانیان داشته باشید، کافی است با شماره 02147783 تماس بگیرید.

کد مطلب: ۳۶۱۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت