سرور مجازی ایران از کجا بخریم؟

گسترده تر شدن دنیای وب و تکنولوژی باعث شده تا کاربران بیشتری با سرور مجازی و خدمات آن آشنا شوند؛ با توجه به کندی سرعت در کشورمان ایران و ناپایداری آن نیاز کاربران به سرور مجازی بیش از پیش شده و نیاز مبرم به آن داریم.

سرور مجازی ایران از کجا بخریم؟

سرور مجازی ایران با استفاده از آی پی ایران و میزبانی شدن در خود ایران باعث شده است تا یک سری مزایا نسبت به سرور های خارجی داشته باشند. در این مقاله به سراغ بررسی سرور مجازی ایران خواهیم رفت و سعی می­کنیم بعد از بررسی کامل آن یک سایت خوب برای خرید سرور مجازی ارزان به شما معرفی کنیم تا دغدغه­ی شما کمتر شود.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی شاید در لغت برای خیلی از کاربرانی که با آن آشنایی ندارند پیچیده به نظر بیاد و از اسم اون بترسند اما تقریبا می­توانیم بگوییم که توضیح و عملکرد ساده ای دارد؛ به لطف دسترسی عمومی به کامپیوتر ها می­توانیم خیلی ساده­تر مفهوم سرور مجازی را به شما بگوییم.

اگر یک کامپیوتر قدرتمند با مشخصات بالا را در نظر بگیریم که در یک دیتاسنتر قرار دادیم (مثلا دیتاسنتری در برج میلاد تهران) و آن را به یک منبع اینترنت خیلی قوی متصل کردیم، به این کامپیوتر در اصطلاح سرور اختصاصی گفته می­شود و سرور اختصاصی یک توضیح پیش نیاز برای ادامه­ی توضیحات ما می­باشد.

همانند کامیپوتری که در دسترس شماست و شما می­توانید چندین یوزر مختلف در آن بسازید و هر کدام دارای نام کاربری و رمز خود می­باشد. عملکردی مشابه را برای سرور اختصاصی تصور کنید که با استفاده از آن سرور را به چندین قسمت تقسیم می­کنیم و هر قسمت بخشی از منابع سرور را در بر می­گیرد، به هر بخش می­توانیم نام سرور مجازی را نسبت بدهیم.

مزایای سرور مجازی نسبت به کامپیوتر

شاید از خودتان بپرسید که چه نیازی است به سراغ سرور مجازی برویم در صورتی که می‌توانیم با همان پول سرور مجازی اینترنت برای کامپیوتر خودمان خریداری کنیم و حتی ممکن است منابع کامپیوتر شما بیشتر از آن سرور باشد.

همه­ی ما می­دانیم که استفاده­ی 24 ساعته از کامپیوتر و هم­چنین استفاده­ی چندین ساعته از لپ تاپ باعث می­شود تا دمای آن­ها به شدت بالا برود و این مورد می­تواند در نهایت منجر به سوختگی قطعات شود.

زمانی که شما سرور مجازی را خریداری می­کنید، هیچ­گونه تعهدی نسبت به قطعات سرور آن ندارید و در صورتی که هرگونه مشکلی پیش بیاید خود فروشنده­ی سرور مجازی شما می­بایست آن را رفع کند.

حهخحخح

دومین مسئله ای که باعث می­شود سرور مجازی را برای خودمان انتخاب کنیم سرعت اینترنت است؛ در صورتی که شما در منطقه­ی مناسبی از کشور قرار گرفته باشید باز هم حداکثر سرعتی که از سمت isp ها (ارائه دهنده های اینترنت) 16 مگابیت است. این سرعت مطابق تجربه­ی کاربران باز هم پایدار نبوده و معمولا میانگین از آنچه که گفته می­شود کمتر است.

در صورتی که چند فایل را از سیستم شما دانلود کنند، سرعت دانلود برای افرادی که در حال دانلود هستند به شدت کاهش می­یابد و اگر شما کامپیوتر خودتان را برای سایت در دسترس گذاشته باشید یقینا شاهد افت تعداد کاربران هستید.

مهم ترین مسئله ای که باید آن را مد نظر خودمان قرار بدهیم امنیت است؛ در صورتی که کامپیوتر خود را به عنوان یک سرور در اختیار الباقی افراد قرار داده باشید قطع به یقین باید از لحاظ لو رفتن فایل های شخصی خودتان و هم­چنین ویروسی شدن کامپیوتر ترس شبانه روزی داشته باشید.

کاربرد سرور مجازی

سرور مجازی همانند کامپیوتری که در دست شماست، دارای کاربرد­های متنوعی می­باشد و با استفاده از آن می­توانید فعالیت های گوناگونی را با بهترین کیفیت انجام دهید؛ در این بخش از مقاله برای شما برخی از کاربردهای سرور مجازی را آماده کرده‌ایم تا با یکدیگر آن­ها را بررسی کنیم.

میزبانی سایت با سرور مجازی

بعد از اینکه میزان کاربران شما در سایت به حد زیادی برسد و دیگر هاست مناسب و جوابگوی شما نباشد،  پیشنهاد می­شود تا به سراغ سرور مجازی بروید و از آن برای میزبانی سایت تان استفاده کنید چون از لحاظ منابع و دسترسی خیلی بهتر از هاست بوده و می­تواند سرعت لود سایت‌تان را بسیار افزایش دهد (این امر موجب بهبود سئو سایت و در نتیجه افزایش کاربران می­باشد)

سرور مجازی اندروید

برخی از ارائه دهندگان سرور مجازی با ارائه­ی برخی از سرورهای مجازی که در آن­ها شبیه ساز های اندرویدی نصب می­باشد نیاز دسته­ای از کاربران را رفع کرده اند؛ شاید شما تمایل داشته باشید که بازی های اندرویدی را در محیط ویندوز و با استفاده از موس و کیبورد تجربه کنید اما سرعت و قدرت کامپیوتر تان زیاد تعریفی نداشته باشد، در این مرحله است که می­توانید از این نوع سرور ها کمک بگیرید.

برخی از برنامه نویسان اندرویدی نیز به گونه­ای از سرور مجازی اندروید کمک می­گیرند؛ اگر شما جزو این دسته از برنامه نویسان باشی می­دانید که برای اجرای یک برنامه­ی تستی اندروید قبل از انتشار آن می­توانید از سرور مجازی استفاده کنید. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که سرور مجازی اندروید باید مشخصات مناسبی را برای این گونه فعالیت­ها داشته باشد.

دانلود و آپلود فایل های حجیم

همانطور که در کمی قبل­تر گفتیم سرعت دانلود و آپلود سرور­های مجازی نسبت به اینترنت خانگی کاربران ایرانی سرعت بسیار بالا­تری دارن و اگر شما سایتی دارید که محتوای آن فایل های حجیمی هستن و هم­چنین نیاز دارید تا با سرعت بالا دانلود و آپلود را انجام دهید سرور مجازی انتخاب خوبی است.

8عهخعه

اغلب هاست­های دانلودی که در سایت­های ایرانی ارائه می­شوند، به عنوان مثال سایت های فیلم و نرم افزار در داخل ایران میزبانی می­شوند تا برای کاربران از دو جهت یعنی سرعت دانلود و حجم مصرفی به صرفه­تر باشد.

مطابق تجربه­ی مدیران این گونه از سایت­ها متوجه شدیم که سرعت آپلود بر روی این هاست­ها بسیار وابسته به این است که آیپی مبدا از داخل باشید و یا خارج؛ اگر می­خواهید حداکثر سرعت آپلود بر روی هاست­های دانلود ایران را تجربه کنید حتما از سرور مجازی ایران استفاده کنید. (دلیل این ماجرا را می­توانید از افراد حرفه­ای تر سوال کنید و جواب ساده­ای نیز دریافت کنید.)

انجام فعالیت های تحت وب

خب همانطور که می­دونید اکثر فعالیت­هایی که نیاز به سرور مجازی در آن­ها دیده می­شود کم و بیش به سرعت اینترنت آن بر می­گردد و این ماجرا به دلیل سرعت پایین اینترنت در ایران می­باشد.

اگر شما قصد داشته باشید که یک فعالیت اینترنتی را با بالاترین سرعت ممکن انجام دهید و سرعت لود سایت هدف­تان بسیار بالا باشد می­توانید از سرور مجازی و سرعت جذابش بهره ببرید.

یکی دیگر از مشکلات کاربران ایرانی سرویس های تحریم شده هستن که به آیپی های ایرانی اجازه­ی بازدید از سایت را نمی­دهند و حتی بعضا با فهمیدن اینکه شما کاربر ایرانی هستین حساب شمارا مسدود می­کند. برای انجام این­گونه فعالیت ها پیشنهاد می­شود از سرور های مجازی خارج کشور استفاده کنید چون آیپی آن بصورت ثابت بود و امکان ندارد یهو قطع شود و بر روی آیپی ایران برگردد.

سخن پایانی مقاله

احتمالا شما با آشنایی فعالیت­ها و قابلیت­های سرور مجازی علاقه­ی زیادی برای استفاده از پیدا کردید و دوست دارید سریعا به سراغ تست کردن آن بروید؛ در صورتی که قصد خرید سرور مجازی ایران ارزان داشتید می‌توانید به وبسایت سرودیتا مراجعه کنید و علاوه بر قیمت فوق العاده مناسب سرویس­ها کیفیت مناسبی نیز دریافت کنید.

کد مطلب: ۳۶۱۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت