زاغه‌نشین دیروز، مشهورترین تیک‌تاکی امروز/ژست مشهور «خابی لیمِ» مسلمان 150 میلیون فالوور برایش آورد

ایتالیا به «خابی لیم»، اینفلوئنسر مسلمان که بیشترین تعداد دنبال‌کننده (فالوور) را در شبکه اجتماعی تیک تاک دارد، شهروندی اعطا کرد.

زاغه‌نشین دیروز، مشهورترین تیک‌تاکی امروز/ژست مشهور «خابی لیمِ» مسلمان 150 میلیون فالوور برایش آورد

«خابی لیم»، اینفلوئنسری است که ژست معروفش برای هرکسی که سری به دنیای مجازی زده باشد آشناست. او که بیشترین تعداد دنبال‌کننده (فالوور) را در شبکه اجتماعی تیک تاک به دست آورده، حالا ایتالیا به او شهروندی اعطا کرد. 

به نقل از یورونیوز ، «خابی» در سنگال به دنیا آمد و وقتی بسیار کوچک بود به ایتالیا مهاجرت کرد و در یکی از محله‌های فقیرنشین کیواسو در حومه شهر تورین بزرگ شد. با شیوع همه‌گیری کرونا، کابی ۲۲ ساله، کار خود در  کارخانه را از دست داد و مانند میلیون‌ها ایتالیایی مجبور به خانه‌نشینی شد.

خابی برای وقت گذرانی شروع به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی کرد و با ویدیوهای بی صدای خود و با آن ژست معروف و جالبش به سرعت در شبکه اجتماعی تیک تاک به شهرت و محبوبیت رسید. 

او در حال حاضر ۱۴۸.۵ میلیون دنبال کننده دارد و به یک ستاره بین‌المللی تبدیل شده است. کابی در ژوئن گذشته، چارلی داملیو، اینفلوئنسر آمریکایی را با ۱۴۲ میلیون دنبال کننده پشت سر گذاشت.

مشخصه مشهور خابی، واکنش‌های بی صدایش به اتفاق‌هایی است که آن‌ها را مضحک و بی‌معنی می‌داند. همچنین شعار تیک تاکیش این است که «اگر می‌خواهی بخندی، جای درستی آمدی». 

ژست مشهور کابی در تیک تاک

خابی با وجود موفقیت بین‌المللی و بستن قراردادهای حمایتی و تبلیغاتی با شرکت‌های مختلف، همیشه به خاستگاه خود افتخار می‌کند. او در روز چهارشنبه پس از آن که طی مراسمی در کیواسو رسما تبعه ایتالیا شد، با یادآوری دوران کودکی خود در محله فقیرنشین ویا تولیاتی گفت: «من دوران کودکیم را در زاغه‌ها گذراندم. ما در آن‌جا با این که هیچ نداشتیم اما خوشحال بودیم و در حیاط باهم بازی می‌کردیم.» 

«خابی لِیم» هم مانند بسیاری از فرزندان مهاجرین باید تا رسیدن به بزرگسالی برای دریافت شهروندی ایتالیا منتظر می‌ماند. 

اعطای شهروندی در ایتالیا تابع قانون خون است و اگر والدین کودکی که در آنجا متولد می‌شود تابعیت ایتالیایی نداشته باشد، روند اخذ شهروندی برای فرزند بسیار طولانی می‌شود.

مارک زاکربرگر بنیان‌گذار فیسبوک هم فالوور خابی شد

به نقل از گاردین : خابی لیم فعالیت خود را در آوریل ۲۰۲۰ در دوران همه‌گیری کرونا شروع کرد. او در ویدئوهای کوتاه کمدی خود با حالت چهرهٔ خاصی که دارد، به افرادی اشاره می‌کند که بی‌دلیل کارهای ساده را به شکل پیچیده انجام می‌دهند. شمار دنبال کنندگان حساب تیک‌تاک او بیش از ۱۴۸.۵میلیون نفر است و در اینستاگرام نیز بیش از ۷۸ میلیون نفر دنبال کننده دارد.

تیلور لورنز و جیسون هوروویتز از نیویورک تایمز ، موفقیت لیم را به «کیفیت جهانی برای همه افراد» نسبت می‌دهند و ظهور و شهرت او را متفاوت تر از بسیاری از ستاره‌های تیک‌تاک و «کاملاً ارگانیک» توصیف می‌کنند. سمیر چادری، بنیانگذار The Publish Press ، یک خبرنامه با تمرکز بر اقتصاد پدیدآورنده، اظهار داشت که جذابیت لیم به این دلیل است که او «اصالت بر تولید» را نشان می‌دهد و «بیش از حد تلاش نمی‌کند». کریستینا فرز، بنیانگذار آژانس بازاریابی آمریکایی Thirty6Five، اظهار داشت: «عصبانیت او قابل ارتباط است و احساساتش جهانی است.» لیم افزایش شهرت خود را مدیون حالات طنزآمیز صورت و سکوتش دانسته‌است. از اکتبر ۲۰۲۱، ۸ مورد از ۲۵ ویدیوی پرطرفدار در تیک تاک متعلق به وی است.

خابی مسلمان است. لیم نامزدی خود را با زائرا نوچی در اکتبر ۲۰۲۰ اعلام کرد. از سال ۲۰۲۱، لیم به عنوان یک مهاجر با نامزد خود در میلان زندگی می‌کند. اگرچه او از دوران کودکی در ایتالیا زندگی می‌کند. دارایی خالص او تا قبل از این اعطای تابعیت بین ۱٫۳ تا ۲٫۷ میلیون دلار تخمین زده شد.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۶۱۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت