علی کریمی از عزاداران واقعی امام حسین (ع) عذرخواهی کرد

علی کریمی فوتبالیست شناخته شده کشورمان که در چند روز اخیر به دلیل بعضی اظهارات خود در خصوص ماه محرم و نذری دادن خبرساز شده بود، با انتشار متنی در اینستاگرام از عزاداران واقعی امام حسین (ع) عذرخواهی کرد و مدعی شد که مخاطب استوری‌های قلبی‌اش افرادی بودند که در این ماه به دنبال جلب توجه و ریا هستند و خودش هم نسبت به ماه محرم ارادت خاصی دارد.

علی کریمی از عزاداران واقعی امام حسین (ع) عذرخواهی کرد

​پس از حملات یک روحانی به علی کریمی با الفاظ رکیک و حذف بیلبوردهای تبلیغاتی اسطوره فوتبال کشورمان توسط شهرداری تهران، جادوگر بارها در پیام های مختلف از موضع خود دفاع کرد که حمایت‌های برخی از پیشکسوتان و ستاره های تیم ملی را در پی داشت.

عذرخواهی علی کریمی از عزاداران حسینی

 

اما در تازه ترین واکنش کریمی به حواشی اخیر به نظر می‌رسد او برای آرام کردن فضا موضع متفاوتی را در پیش گرفته است. ستاره اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان با انتشار یک استوری در صفحه شخصی‌اش به توضیح درباره صحبت‌های قبلی خود پیرامون عزادارای ماه محرم که حاشیه ساز شده بود پرداخت و نوشت:

نیازی به گفتن نیست که من هم مثل همه شما از کودکی شوق رسیدن به دهه محرم را داشتم و با گذشت زمان این ارادت را حفظ کردم.

در چند روز اخیر برخی افراد قصد ماهی گرفتن از آب گل آلود را داشتند، روی صحبت من عده‌ای هستند که ۳۶۵ روز سال به معشیت مردم بی‌توجه می‌مانند و با نذری دادن در ۱۰ روز محرم دنبال جلب نظر هستند و یا …!!

این عزاداری پیش از ما بوده و پس از ما نیز خواهد ماند، در این میان هر کسی برای رضای خدا و با نیتی خالص برای هر حاجت خود نذری می‌دهد، دمش گرم و نذرش قبول.

پیشنهاد من فقط این بود که در این اوضاع کشور می‌توانیم نذرهای دیگری هم انجام دهیم، همین.

آنها که با نام امام حسین (ع) به دنبال منافع شخصی‌شان هستند باید بدانند که امام حسین (ع) متعلق به همه بوده و هست. اگر طرفدار واقعی مکتب امام حسین (ع) هستیم باید به اعتقادات و طرز فکر یکدیگر احترام بگذاریم چون در این مکتب افترا، بددهنی، بی ادبی جایی ندارد که البته مردم فرق ریا و نیت پاک و خالص را تشخیص می‌دهند.

با اینکه مخاطب من عده‌ای خاص بودند اما از عزاداران واقعی امام حسین  (ع) عذرخواهی می‌کنم و دست‌هایشان را می‌بوسم. قضاوت با مردم.

حسینی بمانیم و حسینی زندگی کنیم.

عذرخواهی علی کریمی از عزاداران حسینی

انتقاد علی کریمی به نذری دادن

این ماجرای جنجالی از جایی شروع شد که علی کریمی روز تاسوعا با انتشار یک متن در استوری اینستاگرام خود به فرهنگ نذری دادن در این روزها انتقاد کرده و مدعی شده بود با هزینه این نذری ها می‌توان به بیماران و نیازمندان بیشتری کمک کرد. او نوشته بود: «میلیاردها تومان خرج می‌کنیم نذری بدهیم… و در پایان آرزوی شفای بیماری را داریم که برای نداشتن پول درمان می‌میرد.»

عذرخواهی علی کریمی از عزاداران حسینی

جمع آوری بیلبوردهای علی کریمی

همین یک جمله کافی بود تا بیلبوردهای تبلیغاتی که در آنها تصویر علی کریمی به عنوان سفیر یک برند آرایشی و بهداشتی به چشم می‌خورد به بهانه توهین به شعائر حسینی (آداب و مراسمی که به مناسبت شهادت امام حسین (ع) انجام می‌شود) از سوی سازمان زیباسازی و اداره کل ارشاد استان تهران از پایتخت جمع‌آوری شود.

عذرخواهی علی کریمی از عزاداران حسینی

واکنش تند یک روحانی به صحبت های علی کریمی

پیشتر یک واعظ معروف در سخنرانی خود در شب های محرم به استوری جادوگر واکنش بسیار تندی نشان داده و الفاظ تندی نثار او کرده بود. حامدرضا معاونیان که اسطوره پرطرفدار فوتبال ایران را «نادان»، «احمق» و «بی شرف» خطاب کرده بود در بخشی از صحبت‌هایش در پاسخ به اظهارنظر این فوتبالیست درباره نذری دادن گفته بود:

نوبت به فوتبال شما سلبریتی های الدنگ که می‌رسد اگر میلیاردها پول از بیت المال هدر بره را یادت نیامد که اگر خرج فقرا و مریض ها شود آنها درمان می‌شوند؟ خودت چقدر پول گرفتی؟ مربی ها چقدر پول می‌گیرین؟ چندمیلیارد چندمیلیارد می‌گیرید تو این مافیای فوتبال؟ بعد تو آمدی می‌گویی نذری ندن؟! پولش را بدهند مریض ها درمان بشوند؟ تو دلت برای فقرا می‌سوزه؟ چه کار کردی برای فقرا؟‌

عذرخواهی علی کریمی از عزاداران حسینی

صحبت های این روحانی نیز از جانب علی کریمی بی پاسخ نماند و او هم با انتشار یک پست به توهین های حامدرضا معاونیان با الفاظی رکیک پاسخ داد.

عذرخواهی علی کریمی از عزاداران حسینی

انتشار رقم قرارداد بازیکنان پرسپولیس از سوی معاونیان

حامدرضا معاونیان چند روز پیش نیز در صفحه اینستاگرام خود، تصویری از ترکیب تیم پرسپولیس را منتشر کرد و زیر نام هر بازیکن، رقم قرارداد او را نوشت و به فوتبالیست ها و پول‌هایی که می‌گیرند طعنه زد. اگرچه این رقم‌ ها تاییدنشده است و با رقم های اعلام شده تفاوت‌ زیادی دارد.

عذرخواهی علی کریمی از عزاداران حسینی

مهاجرت علی کریمی از ایران صحت دارد؟

گفتنی است که این روزها شایعاتی پیرامون مهاجرت علی کریمی به امارات شنیده می‌شود که هنوز تایید نشده است. البته این اولین بار نیست که خبری مبنی بر مهاجرت کریمی به گوش می‌رسد. پیش از این هم شایعه شده بود این ستاره فوتبال کشورمان همراه با خانواده‌اش به کشور کانادا مهاجرت خواهد کرد. حال باید منتظر ماند و دید تصمیم کریمی چیست.

منبع: روزیاتو
کد مطلب: ۳۶۱۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت