سفر هوایی به عراق از سرگرفته شد/ اعزام زمینی هنوز متوقف است

سازمان حج و زیارت خبر داد که اعزام‌ هوایی کاروان‌های زیارتی عراق از سر گرفته شده است، ‌اما اعزام‌های زمینی تا حصول از اطمینان شرایط و امنیت مرزهای عراق، متوقف است.

سفر هوایی به عراق از سرگرفته شد/ اعزام زمینی هنوز متوقف است

وحید اسکندری،  گفت: به دنبال بازگشایی مرزهای هوایی عراق، اعزام کاروانی زائران از طریق مرز هوایی به شهرهای نجف و کربلا از سر گرفته شد.

او درباره آغاز اعزام‌های زمینی که پس از ناآرامی‌های عراق در ۲۴ ساعت گذشته متوقف شده است، اظهار کرد:‌ همان‌طور که وزیر کشور اعلام کرده‌اند تا فروکش کردن ناآرامی‌ها و کسب اطمینان از امنیت در مرزهای زمینی، اعزام کاروان‌های زیارتی از مسیر زمینی فعلا انجام نمی‌شود.

به گفته او، درحال حاضر حدود ۱۳ هزار زائر ایرانی در عراق به سر می‌برند که حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر آن‌ها درحال برگشت به کشور هستند.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت همچنین گفت: تمام زائران ایرانی در سلامتی کامل به سر می‌برند و در شهرهای نجف و کربلا هیچ مشکلی تا کنون وجود نداشته‌ است و اخباری که درباره حمله به اتوبوس گروهی از زائران ایرانی منتشر شده نیز شایعه بوده است.

اسکندری درباره آخرین تصمیم گرفته شده درباره سفر اربعین در وضع موجود، اظهار کرد: قرار است ستاد اربعین در این‌باره اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهد.

احمد وحیدی، وزیر کشور  نیز ساعاتی پیش اعلام کرد: وضعیت عراق در حال آرام شدن است. مرزهای هوایی کاملاً باز است و هیچ مانعی برای خروج از کشور و یا ورود به کشور از طریق مرز هوایی وجود ندارد.

او درباره باز بودن مرزهای زمینی همچنین گفته است: صرف این‌که دولت عراق اعلام کند مرزهای زمینی باز است برای ما کافی نیست، ما باید خیالمان از بابت امنیت زوار راحت باشد.

وزیر کشور تاکید کرد: به محض این‌که اطمینان کامل از امنیت زائران در عراق حاصل کنیم، مرزهای زمینی را کاملاً باز می‌کنیم تا افراد بتوانند به عراق سفر کنند.

میراحمدی، معاون امنیتی و نظامی وزارت کشور و رییس ستاد اربعین نیز گفت که درحال حاضر امکان خروج موکب‌های اربعین از مرزهای زمینی فراهم شده است، اما درباره زمان خروج زائران از مرزهای زمینی، پس از اطمینان صددرصد و کامل طی ساعات آینده، وضعیت و تصمیم اعلام می‌شود.

 

مرزهای زمینی و هوایی عراق از روز دوشنبه هفتم شهریورماه همزمان با ناآرامی‌های داخل عراق بسته و اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات عراق متوقف شده بود.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۲۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت