لزوم خرید فرش کودک در راستای رشد و شکوفایی استعداد

لزوم خرید فرش کودک در راستای رشد و شکوفایی استعداد

طراحی اصولی دکوراسیون اتاق کودک با خرید فرش کودک مناسب و دیگر وسایل، ارتباط مستقیمی در رشد و شکوفایی استعداد و پرورش هوش او دارد. ایجاد محیطی امن و تهیه وسایل مناسب که با روحیات او همخوانی دارد، سبب ایجاد احساس امنیت و شادی می‌شود و درگیر کردن کودک در طراحی اتاق، انتخاب وسایل و فرش کودک، حس استقلال طلبی را در او تقویت می‌کند.

کودکان در دوران یادگیری هستند و چه خوب است که با فضای دکوراسیون و وسایل اتاقش از جمله فرش اتاق کودک، ارتباط مثبتی برقرار کند و ایجاد فضا و دکوراسیونی که باب میل کودک باشد، می تواند سبب بهبود خلق و خوی او، توسعه استعداد، تربیت آن‌ها، افزایش کارهای شخصی و سبب تقویت رشد شناختی کودک شود.

توجه به علایق بچه‌ها در انتخاب فرش بچه گانه و دیگر وسایل یکی از امور بسیار مهمی است که والدین باید بدان توجه کنند و اگر کودکشان در سنینی است که می تواند تصمیم گیری کند، حتما در انتخاب وسایل و چیدمان از او کمک بگیرند.

 

توجه به اصول روان شناسی در انتخاب و خرید فرش کودک

یکی از وسایل اتاق کودک که رنگ، تصویر، ابعاد و جنس آن بر شخصیت و خلق و خوی کودک تاثیر می گذارد، فرش اتاق کودک است.

فرش عروسکی باید به گونه ای انتخاب شود که بیانگر علاقه فرزند باشد. این انتخاب می تواند از میان فرش کودک کارتونی مورد علاقه آن‌ها که برای دختر و پسر متفاوت است، انجام شود.

دنیای کودکان متفاوت است و هر کودکی به انیمیشنی علاقه مند است. کودکان در دنیای خیالی و رویایی خود با این انیمیشن‌ها و شخصیت‌های کارتونی همزاد پنداری می‌کنند که این کار سبب تقویت رویا پردازی کودکان می شود و تقویت رویای آن‌ها، سبب شکوفایی آن‌ها می‌شود.

کارتون‌های مورد علاقه دختران با پسران متفاوت است؛ دختر توت فرنگی، السا و آنا، پرنسس، سفید برفی از جمله انیمیشن‌های مورد علاقه دختران و مرد عنکبوتی، باب اسفنجی، بچه رئیس و... از جمله کارتون‌های مورد علاقه پسران است که امروزه این کارتون‌های پرطرفدار به صورت فرش کودک ارائه می‌شود.

خرید فرش کودک می‌تواند از میان طرح‌هایی که بیانگر علاقه آنها به شغل آینده است، علاقه به تفریحی که دارند و یا طرح‌های آموزشی انتخاب شود؛ برای مثال کودکی علاقه به فوتبال دارد، والدین می‌توانند با خرید فرش کودک با طرح زمین فوتبال این علاقه را در او تقویت کنند. علاوه بر آن این انتخاب می‌تواند احترام به علایق و سلایق او باشد.

اتناتناتن

حتی والدین با خرید فرش اتاق کودک در طرح‌های آموزشی از جمله طرح اعداد انگلیسی، حروف فارسی، حروف انگلیسی، طرح جاده و... می توانند آموزش، یادگیری و بازی‌های دسته جمعی را در آنها تقویت کنند. کارخانه فرش ساویز بافت مفتخر است که طرح‌های آموزشی، طرح های کارتونی کودکانه را ارائه می‌دهد و حتی طرح‌های درخواستی کودکان را به صورت فرش کلاریس کودک ارائه دهد.

پس والدین باید بدانند که همان گونه که کیفیت فرش کارتونی برای اتاق کودک اهمیت دارد، طرح و نقشه آن نیز بر روحیات او تاثیر مستقیمی دارد و این طرح اگر به درستی انتخاب و خریداری شود، در باهوش شدن، رشد استعداد و اعتماد به نفس او نقش بالایی دارد.

 

فرش اتاق کودک با رنگ مناسب سبب تقویت هوش کودک می شود

یبلیبلیبل

رنگ‌ها نقش مهمی در تقویت استعداد، رشد شخصیت و باهوش شدن کودکان دارند؛ از این رو در هنگام خرید فرش اتاق کودک، کمد و دیگر وسایل به والدین توصیه می‌شود که به رنگ آن‌ها توجه کنند؛ چون کودکان به رنگ‌ها واکنش متفاوتی نشان می‌دهند و از آنجایی که بیشترین وقت کودک در اتاقش سپری می‌شود؛ از این رو باید از رنگ‌هایی در اتاق او استفاده شود که بی قراری او را کم کند، سبب بالا رفتن هوش، اعتماد به نفس و احساسات و از بین رفتن برخی از مشکلات رفتاری یا روانی کودک شود.

شاید این مورد از نظر برخی از والدین دور از ذهن باشد؛ ولی از نظر علم روان شناشی، رنگ‌ها در اتاق کودک می‌توانند در روح و روان کودکان تاثیر بسزایی داشته باشند.

رنگ‌ها در فرش بچگانه سبب جذابیت و زیبایی اتاق و تاثیر در رفتار و خلق و خوی آنها می‌شود؛ برای مثال خرید فرش کودک با رنگ‌های گرم از قبیل قرمز و نارنجی برای کودکان پرانرژی مناسب نیستند؛ از این رو طراحان فرش کودکانه از این رنگ‌ها کمتر در طرح‌های کودک استفاده کرده اند و امروزه رنگ فرش های کودکانه را به سمت خنثی و سرد برده اند.

درست است که زیاد استفاده کردن از رنگ قرمز سبب ایجاد خشونت و انرژی در کودکان می‌شود؛ ولی اگر این رنگ اصولی انتخاب شود، شادابی را ایجاد می‌کند؛ از این رو در برخی از فرش های طرح کودک، رنگ قرمز به صورت محدود به کار رفته است.

انتخاب فرش اتاق بچه با رنگ صورتی سبب ایجاد آرامش در اتاق دختران می‌شود؛ ولی توصیه می‌شود که رنگ دیگر وسایل صورتی انتخاب نشود؛ چون زیاد استفاده کردن از این رنگ، آشفتگی و اضطراب را در فضا ایجاد می‌کند.

به کار رفتن رنگ زرد در قالی بچه گانه، سبب بهبود حافظه کودکان شده، رنگ سبز قدرت تمرکز را بالا برده و رنگ آبی سبب پایین آمدن اضطراب و نگرانی شده در آن‌ها می‌شود. طراحان فرش های کودکانه قبل از طراحی به این نظرات روان شناسان در مورد رنگ و تاثیر آن‌ها بر رفتار کودکان توجه می‌کنند.

امروزه در فرش اتاق کودک از رنگ‌های سفید و طوسی بیشتر استفاده شده است تا سبب دلبازتر شدن اتاق کودکان شود و به مدرنیته بودن و زیباتر شدن فضای دکوراسیون کمک کند.

 

اصول انتخاب فرش بچه گانه

همانطور که در هنگام انتخاب فرش بچه گانه بهتر است به جنسیت و علایق کودکان توجه شود، والدین باید به تک نفره بودن یا چند نفره بودن اتاق نیز توجه کنند.

به دلیل کمبود اتاق و تعداد بالای فرزندان برخی از والدین مجبور هستند که اتاق را برای دو فرزند درنظر بگیرند؛ در این موقعیت چیدمان و نوع دکوراسیون باید به گونه ای باشد که هر دو کودک در آن احساس راحتی و آسایش کنند. طراحی و دکوراسیون وقتی سخت تر می شود که کودک از دو جنس و یا در سن‌های مختلف باشد و یا اینکه هر دو از یک جنس، ولی با علایق مختلف باشند.

خرید فرش کودک برای اتاق کودکانی که مشترک میان فرزند دختر و پسر است، بهتر است از طرح‌های مشترک انجام شود. امروزه طرح‌های کارتونی و طرح های کودکانه هستند که برای دختر و پسر مشترک است و انتخاب این طرح‌ها، باعث دلخوری آنها نمی‌شود؛ تا جایی که بهتر است اتاق فرزندان از هم جدا باشند و خرید فرش اتاق کودک و دیگر وسایل بر اساس علایق، روحیات و جنسیت او انجام شود که این کار حس تعلق کودک را به اتاقش بیشتر می‌کند.

از فرش های کودکانه ای که در آن‌ها رنگ صورتی، بنفش و یاسی به کار رفته است بهتر است در اتاق مشترک میان فرزندان دختر و پسر استفاده نشود؛ چون این رنگ‌های پاستیلی برای اتاق دختران مناسب است و سبب دلخوری فرزند پسر می‌شود.

اگر فضای اتاق بزرگ است، والدین می توانند با خرید فرش های کودک این اتاق را به دو قسمت مجزا تقسیم کنند و بدین صورت هر قسمتی را اختصاص به یکی از فرزندان دهند تا با سلیقه خود اقدام به انتخاب وسایل و چیدمان آن کند.

تنمتنمتنم

خرید فرش کودک با کیفیت بالا

در هنگام خرید فرش کودک به کیفیت نیز باید توجه شود و کف پوشی انتخاب شود که عایق مناسبی برای کف زمین باشد تا کودک در هنگام بازی کردن، راه رفتن و دویدن احساس راحتی کند.

کارخانه فرش ساویز بافت فرش های کودکانه ای ارائه می دهد که در بافت آن‌ها الیاف هیت ست شده به کار رفته است. این الیاف علاوه بر بدون پرز بودن، طول عمر و دوام بالایی دارد.

خرید فرش کودک از کارخانه فرش ساویز بافت می تواند به صورت اینترنتی یا حضوری انجام شود. فروشگاه اینترنتی فرش ساویز بافت (https://www.savizbaft.com/) جدیدترین طرح های کودکان را به نمایش گذاشته است و خریداران می توانند از این فروشگاه اینترنتی که زیر نظر مستقیم کارخانه است، سفارش آنلاین را انجام دهند.

 

کد مطلب: ۳۶۲۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت