سکوت سلبریتی‌ها در محکومیت کشتار دختران افغان؛ به‌نام «زن» به‌کام «بدخواه میهن»

همزمان با هیاهوی رسانه‌ای برخی سلبریتی‌ها و چهره‌های مطرح پس از اتفاقات اخیر در ایران، سکوت آنها در پی شهادت دختران بی‌گناه در افغانستان، آشکارا اثبات کرد که این افراد، هرگز به‌دنبال دفاع از زن و مقام زن در کشورهای‌شان نبوده و فقط نگران آسیب دیدن وجهه‌شان در بین هنرمندان غربگرا و فالوئرهای خود هستند.

سکوت سلبریتی‌ها در محکومیت کشتار دختران افغان؛ به‌نام «زن» به‌کام «بدخواه میهن»

 طی روزهای گذشته که شهرهای مختلف ایران شاهد برخی اعتراضات در پی درگذشت شخصی به نام «مهسا امینی» بود، بسیاری از سلبریتی‌ها و چهره‌های مشهور و فعالان رسانه‌ای، تحت تأثیر فضاسازی ایجادشده در فضای مجازی برخی شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های ماهواره‌ای ضدانقلاب و زیر فشار برخی عناصر تندرو که با پیام تهدیدآمیز آنان را وادار به اتخاذ موضع افراطی می‌کردند، به میدان آمدند.

در این میان، برخی رسانه‌ها که سابقه دشمنی‌شان با مردم ایران آشکار است، این حمایت‌ها را پررنگ‌تر کرده و به تریبون این افراد تبدیل شدند.

درگذشت مهسا امینی، باعث ناراحتی مردم ایران شد اما همزمان تبدیل به دستاویزی شد برای سوءاستفاده برخی از هواداران گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب که به‌دنبال ضربه‌زدن به ایران و ایرانی هستند. این افراد با راه‌اندازی تجمعات غیرقانونی و آسیب‌رساندن به اموال عمومی و خصوصی، به کمک دشمنان ایران برای ایجاد ناامنی و تجزیه کشور آمدند.

در این میان رفتار و واکنش‌ برخی سلبریتی‌های داخلی و خارج‌نشین در قضیه مرگ مهسا امینی، قابل توجه بود. طی روزهای گذشته، بسیاری از هنرمندان با موضع‌گیری غیرملی خود در این موضوع، بر آتش اغتشاشات بنزین ریختند و با تهییج جوانان و فالوئرهای خود و کشاندن آنها به خیابان‌ها، خواسته‌های معترضان را به انحراف کشاندند. از سویی دیگر برخی هنرمندان نیز اعلام کردند از سوی برخی گروه‌ها و جریان‌های خاص تحت فشار هستند تا در این باره موضع‌گیری تند کنند.

در میانه این آشوب‌های خیابانی و مجازی، روز جمعه گذشته حمله‌ای تروریستی در یک مرکز آموزشی در غرب کابل به‌وقوع پیوست که در پی آن دست‌کم ۳۵ نفر شهید و ۸۲ نفر دیگر زخمی شدند که تمامی قربانیان آن دانش‌آموز و بیشتر دختران بودند.

نکته‌ای که در این باره قابل توجه است سکوت سلبریتی‌ها و چهره‌های مطرحی است که طی روزهای گذشته در پی جان‌باختن مهسا امینی، تحت تأثیر فضای ساخته‌شده، خشمگین شدند و یا فریب فشارهای افراطیون را خوردند و جوانان هوادارشان را به خیابان‌ها کشاندند اما در پی شهادت دختران بی‌گناهی که قربانی گروه‌های تروریستی که ایران، فرمانده مبارزه با آنها بوده، سکوت اختیار کرده و حاضر به دفاع از آنها و حتی تسلیت به مردم همسایه خود نشدند.

این موضوع اما تنها به سلبریتی‌های ایرانی ختم نمی‌شود و تمامی چهره‌های خارجی و حتی افغانستانی نیز که در این چند روز اخیر با استوری‌کردن تصاویری از مهسا امینی، سوگواری و ابراز همدردی ایرانیان را به‌حاشیه کشانده و هدف اصلی خود یعنی تجزیه ایران را بر این موج سوار کرد.

در این چند روزه، هیچ صدایی برای دادخواهی این دانش‌آموزان بی‌گناه از سوی سلبریتی‌ها بلند نشد. هنرمندانی که کنسرت‌های خود را با یاد مهسا امینی آغاز می‌کردند این بار سکوت اختیار کردند. حتی «آریانا سعید» خواننده زن افغانستانی که طی چندروز اخیر در صفحه شخصی خود با پخش تصاویری از مهسا، شعار گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب پژاک یعنی «زن، زندگی،آزادی» را منتشر و از زنان ایرانی حمایت کرده بود، در حالی که هنوز خون هموطنان بی‌گناه خودش خشک نشده بود، در آمریکا کنسرت برگزار کرد. 

«فرشته حسینی» بازیگر افغانستانی که در سینمای ایران فعالیت می‌کند و همسر یکی از بازیگران سینماست و جوایز زیادی هم کسب کرده، برای «مهسا امینی» در صفحه شخصی خود مطالبی را منتشر کرد اما پس انفجار تروریستی روز جمعه کابل و شهادت ده‌ها دختر هموطنش، ترجیح داد سکوت اختیار کند تا از سوی فالوئرهای تندرو و گروه‌های فشار مجازی تحت حمله قرار نگیرد.

حادثه تروریستی روز جمعه در کابل و سکوت معنادار سلبریتی‌ها و جریان‌های خاص و برخی رسانه‌ها، آشکارا اثبات کرد که این افراد، هرگز به‌دنبال دفاع از زن و مقام زن در کشورهای‌شان نیستند بلکه نگران این هستند که وجهه‌شان در بین هنرمندان غربگرا و فالوئرهای افراطی‌شان آسیب نبیند.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۶۲۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت