رییس اسبق دانشگاه شریف درگذشت

رییس اسبق دانشگاه شریف و استاد دانشکده مهندسی شیمی این دانشگاه ظهر امروز سه‌شنبه ۱۹ مهر دار فانی را وداع گفت.

رییس اسبق دانشگاه شریف درگذشت

مرحوم دکتر روستا آزاد سال ۹۶ نیز دچار سکته مغزی شده بود.

دکتر رضا روستاآزاد در سال ۱۳۴۰ متولد شد و در سال ۱۳۸۹ به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی شریف مشغول به فعالیت شد و اواخر اسفند همان سال، حکم ریاست او تأیید شد. 

وی فارغ‌التحصیل رتبه اول دبیرستان خوارزمی، حائز رتبه ۲۷ کنکور سراسری ریاضی فیزیک در سال ۱۳۵۸ و فارغ‌التحصیل رتبه اول در هر سه مقطع کارشناسی (صنعتی اصفهان)، کارشناسی ارشد (UETU ترکیه) و دکتری (Waterloo کانادا) بوده‌است.

از فعالیت‌های علمی وی می‌توان به انجام ۳۹ پروژه پژوهشی، انتشار ۴۳ مقاله در نشریات معتبر داخلی و خارجی، ۶۸ مقاله در کنفرانس‌های معتبر داخلی و خارجی، و بیش از ۸۰ راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی اشاره کرد.

وی همچنین هدایت پروژه دوران کارشناسی شهید مصطفی احمدی روشن را در سوابق خود دارد.

مرحوم رضا روستاآزاد طی حکمی در ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ از سوی کامران دانشجو، وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی شریف منصوب شد و تا ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ در این سمت بود.

در پی درگذشت دکتر رضا روستا آزاد، دانشگاه صنعتی شریف نیز پیام تسلیتی صادر کرد. در متن این پیام آمده است: « "انا لله و انا الیه راجعون" با قلبی اندوهگین درگذشت تاسف‌بار دکتر رضا روستاآزاد، رئیس اسبق دانشگاه صنعتی شریف را تسلیت گفته و از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم مغفرت الهی و برای سایر بازماندگان صبر و شکیبایی خواستاریم.»

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۳۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت