5 محصول ضروری برای جلوگیری از پیری زودرس

عوامل متعددی سلامت پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهند و علاوه بر فاکتورهایی مانند ژنتیک و شرایط محیطی، استفاده از محصولات مراقبتی نقش تعیین کننده‌ای در کاهش یا افزایش کیفیت و سلامت پوست دارند.

5 محصول ضروری برای جلوگیری از پیری زودرس

چنانچه سلامت پوست به عنوان نخستین سد دفاعی بدن به خطر بیفتد، سلامت اجزا و اندام‌های داخلی نیز تهدید خواهد شد. در ادامه این مقاله ۵ محصول ضروری که مانع از تسریع روند پیری پوست صورت می‌شوند را نام برده و ویژگی‌های آن‌ها را برمی‌شماریم.

5 محصول ضروری که از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کنند

برای آنکه بتوانید از پیری زودرس پوست جلوگیری کنید، می‌توانید از این محصولات استفاده نمایید:

کرم لیفتینگ صورت

کرم‌های لیفتینگ تنوع پرشماری دارند و با هدف جوانسازی پوست و ممانعت از پیری زودرس آن مورد استفاده قرار می‌گیرند‌‌. ترکیبات تشکیل دهنده فرمولاسیون این کرم‌‌ها به افزایش پروتئین‌های کلاژن و الاستین موجود در سلول‌های پوستی کمک کرده و از طریق ارتقای سطح انعطاف پوست، مانع از تشکیل چین و چروک و خطوط پیری بر روی نواحی مختلف صورت می‌شوند. در ترکیبات برخی از این کرم‌های لیفت کننده رتینول (ویتامین A) وجود دارد که نقش برجسته‌ای در تضعیف کارکرد آنزیم‌هایی به نام "متالوپروتئیناز ماتریکس" دارد و از تقلیل منابع کلاژن موجود در پوست جلوگیری می‌کند.

پپتیدهای موجود در کرم‌های لیفتینگ پوست، مونومرهای سازنده پروتئین‌های جوان کننده پوست هستند و با افزایش این نوع مونومرها، سلول‌های پوستی به صورت غیر مستقیم‌ برای ساخت انواع پلیمرهای مولکول‌های قابل انعطاف تحریک می‌شوند. آنتی اکسیدان‌های موجود در ترکیبات این نوع کرم‌ها نیز در افزایش سطح کشسانی سلول‌های پوستی کمک کرده و از پیری زودرس آن جلوگیری می‌کنند.

کرم دور چشم

خعهخ

با خرید بهترین کرم دور چشم متناسب با پوست خود می‌توانید به میزان قابل توجهی از سرعت پیشرفت روند پیری پوست بکاهید. این محصول که از فرمولاسیون ویژه تشکیل شده است، منحصرا جهت پوشش پوست نازک، حساس و آسیب پذیر اطراف چشم طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع کرم‌ها نفوذ پذیری بالایی دارند و سلول‌های موجود در اعماق لایه‌های پوستی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهند. استفاده از کرم‌های دور چشم با هدف از بین بردن چین و چروک‌های پوستی و کاهش تورم و تیرگی اطراف چشم انجام می‌شود.

استفاده از ترکیباتی مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، کوآنزیم Q10، کافئین، سرامید، نیاسینامید و ... در این کرم‌ها به ترتیب با هدف کاهش چروک‌های پوست، کاهش تیرگی‌ها، نرم کنندگی، حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید، افزایش گردش خون، آبرسانی و افزایش رطوبت پوستی صورت می‌گیرد.

کرم ضد آفتاب

فعفغععغ

قرار گرفتن پوست در معرض تابش مستقیم اشعه‌های نور خورشید، انعطاف پذیری سلول‌ها را از بین می‌برد و پس از مدتی شاهد ایجاد چروک‌های پوستی خواهید شد. تحقیقات به عمل آمده نقش کلیدی و برجسته استفاده از کرم ضد آفتاب در جلوگیری از ایجاد چین و چروک‌های پوست صورت را تایید می‌کنند. استفاده از نور آفتاب جذب ویتامین D و هورمون سروتونین را افزایش می‌دهد، اما پوست شما بدون سپر دفاعی مناسب در برابر نور خورشید دچار صدماتی عمیق خواهد شد.

بهتر است ۳۰ دقیقه پیش از خروج از خانه تمامی نواحی پوست صورت خود را با کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود پوشش دهید و هر دو ساعت یک بار آن را تجدید کنید. با توجه به نیاز پوستی خود لازم است میزان SPF کرم ضد آفتاب را انتخاب کرده و بدون استفاده از این کرم در معرض تابش نور خورشید قرار نگیرید. انواع کرم ضد آفتاب در مو تن رو وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به نیازهای پوست خود خریداری نمایید. برخی از این محصولات در فرمولاسیون خود ترکیباتی جهت افزایش سطح رطوبت رسانی به پوست دارند و از این طریق به کاهش خشکی پوست و درنتیجه چین و چروک‌های پوست صورت کمک می‌کنند.

سرم روشن کننده

همانطور که از نام این محصول مشخص است، می‌توان از آن جهت کاهش لکه‌ها و تیرگی‌های پوستی استفاده نمود‌. وجود لکه‌های تیره با کدر نشان دادن پوست صورت، چهره را پیرتر نشان داده و از شادابی آن می‌کاهد. آنزیم‌های موجود در پوست به تولید ملانین می‌پردازند و وظیفه سرم‌های روشن کننده، جلوگیری از تسریع روند ساخت ملانین توسط این آنزیم‌ها است.

استفاده مداوم از سرم‌های روشن کننده به براق و درخشان شدن پوست صورت کمک می‌کند و از آنجایی که تاثیر این محصول بر روی پوست در دراز مدت پدیدار می‌شود لازم است استفاده آن را در روتین پوستی خود قرار داده و در بازه زمانی مشخص، تا مشاهده اثربخشی محصول از آن استفاده نمایید. ترکیبات موجود در سرم‌های روشن کننده پوست چین و چروک‌های پوستی را برطرف کرده و مانع از گسترش کک و مک و لکه‌های پیری بر روی سطح پوست می‌شوند.

تونر

تونر‌ها پاک کننده‌هایی موثر هستند که برای انواع پوست‌ها با کیفیت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌‌گیرند.‌ خرید تونر صورت از مو تن رو و استفاده از این ترکیب اثربخش ضمن کمک به تنظیم سطح PH پوست، به کاهش منافذ باز موجود بر روی پوست صورت کمک‌ می‌کند. استفاده از شوینده‌های قلیایی سطح PH پوست را افزایش می‌دهد و این در حالی است که پوست به طور طبیعی اسیدی است. استفاده از تونر با ایجاد تعادل مناسب در بازه اسیدیته پوست، از ایجاد آسیب‌هایی مانند لکه‌های قرمز و خشکی پوست در نتیجه کاهش سطح چربی‌های مفید جلوگیری می‌کند.

علاوه بر فواید نام برده شده، استفاده از تونر مناسب به آبرسانی پوست کمک می‌کند و میزان رطوبت پذیری سلول‌های پوستی را افزایش می‌دهد. ایجاد رطوبت کافی در پوست از خشک شدن، پوسته پوسته شدن و پیری زودرس سلول‌های موجود در لایه‌های پوستی ممانعت کرده و پوستی شاداب و پرطراوت را برای شما به ارمغان خواهد آورد. جلوگیری از رشد موهای ریز زیر پوستی، آکنه و جوش، لکه و تیرگی و چین و چروک‌های پوست از جمله مزایای استفاده از تونر به شمار می‌آیند.

پوست صورت شما لایق چین و چروک نیست...

عوامل مختلفی در افزایش سرعت پیری پوست اثرگذار هستند که از میان آن‌ها می‌توان به ژنتیک، نوسانات هورمونی، شرایط آب و هوایی، بیماری مختلف، استفاده از داروها، استفاده از مواد شوینده و محصولات مراقبتی نامرغوب و ... اشاره نمود. این در حالی است که استفاده از مواد مراقبتی مناسب در کاهش اثرات ناشی از پیری زودرس پوست اثر مثبت دارد. در این مقاله ۵ مورد از مهم‌ترین محصولات مراقبتی ضروری جهت جلوگیری از پیری زودهنگام پوست را معرفی نمودیم. شما می‌توانید با توجه به جنس پوست خود انواع مختلف محصولات نام برده شده را در روتین مراقبتی خود قرار داده و از پیری زودرس پوست جلوگیری کنید.

کد مطلب: ۳۶۴۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت