حاج قاسم از ابتدای زندگی در مسیر «جان‌فدا» شدن بود

مرتضی قاضی، نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس، معتقد است مسیر زندگی حاج قاسم به‌گونه‌ای بود که گویی او از ابتدا ماموریتی داشته است و برای ادای امانتی که بر دوشش گذاشته شده حاضر است جانش را فدا کند. همان بار امانتی که خداوند متعال در قرآن می‌فرماید.

حاج قاسم از ابتدای زندگی در مسیر «جان‌فدا» شدن بود

مرتضی قاضی، نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس درباره انتخاب جان‌فدا، شعار سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: جان والاترین داشته هر انسانی است و فدا کردن جان از سوی یک فرد، این سوال را ایجاد می‌کند که آن فرد چه آرمان و آرزویی داشته که ارزشمندترین دارایی‌اش را فدای آن ارزش کرده است.

قاضی افزود: در زمانه‌ای و در دنیایی به سر می‌بریم که بسیاری از مفاهیم مانند جهاد، شهادت، شهادت‌طلبی و نظایر آن آلوده شده‌اند و برداشت‌های مختلفی از واژگان مشابه صورت می‌گیرد و این مفاهیم مدعیان راستین و دروغینی دارند، ادامه داد: به عنوان مثال، امروز مفهوم حرکت استشهادی با مفهوم غلط عملیات انتحاری آمیخته شده است. بنابراین، سخن گفتن دقیق از آرمانی که حاج قاسم برای آن جانش را فدا کرد، اهمیت بسیاری دارد.

وی ادامه داد: مسیر زندگی حاج قاسم به‌گونه‌ای بود که گویی او از ابتدا ماموریتی داشته است و برای ادای امانتی که بر دوشش گذاشته شده حاضر است جانش را فدا کند. همان بار امانتی که خداوند متعال در قرآن می‌فرماید.

قاضی خاطرنشان کرد: در این مسیر هر چه که در راستای آن هدف حق و حقیقت و خدایی بود، برای حاج قاسم هم مقدس بود و ارزش جان فدا کردن داشت؛ او مردم ایران را مردمی باورمند به آرمان‌های مقدس اسلام می‌دانست که اراده کرده‌اند خدایی زندگی کنند و حاج قاسم اعتقاد داشت که باید جانش را در مسیر مردم و این آرمان‌ها فدا کند.

منبع: خبر آنلاین
کد مطلب: ۳۶۴۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت