به‌زودی؛ ابلاغ آیین‌نامه جدید ضوابط «پوشش بازیگران»

مهر نوشت: امامی، رئیس ساماندهی کارگروه مد و لباس کشور گفت: آئین نامه هنوز ابلاغ نشده است اما آئین نامه به نوعی ضوابط پوشش بازیگری در محصولات و تولیدات نمایشی کشور است. این آئین نامه در کارگروه ساماندهی مد و لباس تصویب شده است و طی روزهای آینده به صداوسیما ابلاغ خواهد شد که این ابلاغ به ساترا، معاونت سیما، سیما فیلم و به سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به‌زودی؛ ابلاغ آیین‌نامه جدید ضوابط «پوشش بازیگران»

محورهای گفت و گوی سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس ساماندهی کارگروه مد و لباس کشور

  • ما در ساماندهی کارگروه مد و لباس کشور که سازمان صداوسیما عضو آن است، همکاری و تعامل مناسبی داریم که به صورت ویژه و به دلیل همدلی شأن از نماینده تام الاختیار سازمان صداوسیما در حوزه مد و لباس و حجاب جناب آقای مفاخری و مجموعه مرکز برنامه ریزی سازمان صداوسیما تشکر می‌کنم.
  • ما در این بخش سه کار داریم؛ اولین کار این است که هم در مورد تولیدات در کل تولیدات نمایشی تلویزیون، وی او دی‌ها و سینما باید حداقل‌هایی در نظم ارزشی و عرفی رعایت شود که این امر به بحث پوشش و آرایش مربوط می‌شود و ما در حوزه پوشش آئین نامه‌ای را اماده کرده ایم که این‌آئین‌نامه مورد توافق هر سه جریان وی او دی‌ها، تولیدات نمایشی تلویزیون رسمی و سینما قرار گرفته است، اما اعمالش بر عهده ناظران خود این سه جریان است؛ بنابراین به لحاظ نظارت ما باید حتماً به این سمت برویم که پوشش‌های ناروا از طریق تولیدات نمایشی ترویج نشود و بالعکس در آثار فاخر و تولیدات و همچنین شکل و شمایل و مد و تیپ و شاکله متقارن با فرهنگ ما باشد حتی در بازیگرانی که نقش منفی را ایفا می‌کنند. نباید بگذاریم که این شمایل حتی بازیگران با نقش‌های منفی در جامعه تداعی شود.
  • آئین نامه هنوز ابلاغ نشده است اما آئین نامه به نوعی ضوابط پوشش بازیگری در محصولات و تولیدات نمایشی کشور است. این آئین نامه در کارگروه ساماندهی مد و لباس تصویب شده است و طی روزهای آینده به صداوسیما ابلاغ خواهد شد که این ابلاغ به ساترا، معاونت سیما، سیما فیلم و به سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
  • ما در نفس پوشش برنامه‌های صداوسیما چندان مشکلی نداشته ایم؛ مسأله در میزانسن و نحوه حرکت و شرایط کلی است که در آثار در نسبت با زیست عفیفانه وجود دارد که این مستقیماً کار کارگروه ساماندهی مد و لباس نیست، اما ما در ستاد حجاب و عفاف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در شورای فرهنگ عمومی باید تلاش کنیم کلیت این موضوع را در موردش یک تحول و یک بازنگری و یک مسئولیت پذیری بیشتری انجام دهیم.
  • در کارگروه ساماندهی مد و لباس در تلاشیم تا تلویزیون اینترنتی حریر را با مجوز ساترا در وی او دی‌ها بالا بیاوریم، اما حتماً تلویزیون در این حوزه در اولویت است؛ چون معتقدیم می واند موفق تر باشد. همچنین حتماً در شبکه‌های تعاملی از تلویزیون‌های تعاملی هم حمایت می‌کنیم به ویژه از مستند مسابقه‌ها و برنامه‌های ترکیبی در این حوزه که البته نیاز به سرمایه گذاری و نیازمند حمایت مالی بالاست.
  • کارگروه ساماندهی مد و لباس هیچ ردیف بودجه‌ای در کشور ندارد و فقط ما از محل اعتبارات دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، هزینه‌های خود را اداره می‌کنیم و البته سعی کرده ایم که ردیف بودجه‌ای را از دولت بگیریم که بر این اساس در سال آینده به دولت ردیف بودجه‌ای را برای حوزه رسانه گری مد و لباس درخواست دادیم، اما نمی‌توانم ضمانت کنم که این بماند و بیاید. به هرحال ما وظیفه مان را انجام دادیم و این پیشنهاد را به دولت دادیم تا دولت تصویب کند که امیدواریم در مجلس تصویب شود و در نهایت این ردیف بودجه به کارگروه ساماندهی مد و لباس تخصیص پیدا کند.
کد مطلب: ۳۶۵۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت