عمو قناد و عمو نوروز برای کودکان خوی هدیه جمع می‌کنند

میثم یوسفی در آستانه اجرای نمایش‌های تازه‌اش تاکید دارد که نباید پای کودکان را به مسائل بزرگترها باز کنیم.

عمو قناد و عمو نوروز برای کودکان خوی هدیه جمع می‌کنند

میثم یوسفی - کارگردان تئاتر - در گفت‌وگو با ایسنا با ارایه توضیحاتی درباره ویژگی‌های نمایشش تاکید می‌کند که می‌خواهد با اجرای این نمایش، گامی هرچند کوچک در جهت شادی و آگاهی خردسالان و کودکان بردارد.

 

یوسفی توضیح می‌دهد: نمایش ما با اجرای دو گروه در فرهنگسرای نیاوران و پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. این نمایش با نام «شکوفه‌های بهاری» در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود که این اجرا هر روز ساعت ۱۸ خواهد بود و در تئاتر "شهرزاد" نیز به اسم «عمو نوروز اومده» و راس ساعت ۱۶ اجرا می‌شود.

 

او با اشاره به درون‌مایه این نمایش ادامه می‌دهد: نمایش ما برای گروه سنی خردسال و کودک اجرا می‌شود. داستان ما درباره رسم و رسوم و فولکلورهای نوروزی است که در قالب شیوه روایتگری اجرا می‌شود. در جریان این اجرا تماشاگران کودک و خردسال با رسوم و رسومی مانند قاشق‌زنی، چهارشنبه سوری، فلسفه هفت‌سین و ... آشنا می‌شوند.

 

این کارگردان همچنین خبر می‌دهد که این نمایش روز جمعه ۲۸ بهمن ماه اجرایی ویژه با حضور مجید قناد و دیگر هنرمندان دارد که طی آن عمو نوروز، کمک‌ها و هدایای خانواده‌ها را برای کودکان زلزله‌زده خوی گردآوری می‌کند تا این هدیه‌ها در روزهای پایانی سال به بچه‌های خوی تقدیم شود.

 

یوسفی ادامه می‌دهد: در این اجرای خاص عمو نوروز کشکول خود را برای گردآوری این کمک‌ها به همراه دارد و قرار است نمایش در آستانه سال نو و بعد از اجرا در تهران، یک تک‌اجرا در خوی داشته باشد که در جریان همین اجرا هدیه‌ها هم به کودکان تقدیم می‌شود.

او با بیان اینکه اجرای نمایش‌هایش تا روز ۲۶ اسفند ادامه دارد، درباره پیش‌بینی استقبال تماشاگران می‌گوید: چون کار نوروزی است، به نظرم تماشاگران استقبال خوبی خواهند داشت. فقط باید اطلاع‌رسانی کنیم.

 

یوسفی در پاسخ به این پرسش که برای اطلاع‌رسانی این نمایش از چه شیوه‌هایی کمک می‌گیرد، می‌گوید: خدا به ما کمک می‌کند و بعد هم لطف دوستان رسانه. البته از هر راهی که بتوانیم استفاده می‌کنیم؛ از پیامک و تبلیغ سینه به سینه و شفاهی تا هر روشی مکتوبی مانند تراکتو و پوستر و ...

 

یوسفی ادامه می‌دهد: دوستان به ما نقد می‌کنند که چرا در این وضعیت داریم تئاتر اجرا می‌کنیم در حالیکه هدف ما شادی و آگاهی بخشی به کودکان است. آنها چه گناهی کرده‌اند که باید در این شرایط سخت از هر اتفاق شادی‌بخشی محروم بمانند. هدف من شادی بچه‌هاست. اجازه ندهیم مشکلات بزرگترها دامن کودکان را هم بگیرد.

 

 این نمایش تولید کانون پرورش فکری است که پیش از این بر اساس قصه «ننه سرما» از آثار کانون و با گرته‌برداری از این قصه اجرا شده و حالا بازتولید شده است.

 

مریم آشوری و محمد معجونی بازیگران نمایش «عمو نوروز اومده» هستند. آناهیتا کاشف طراحی لباس و فرید نوایی آهنگسازی این نمایش را بر عهده دارند.

 

همچنین عطا مقیمی و نوشین سرکوبی بازیگران نمایش «شکوفه‌های بهاری» هستند. عادل بزدوده و علیرضا حسین‌پور به عنوان طراح و سازنده دکور و آکسسوار با اجرای این نمایش همکاری داشته‌اند.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۵۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت